گوینده‌ی اخبار، با لحنی حماسی و پرغرور، بیانیه‌ی مقاومت اسلامی لبنان را پس از این عملیات قرائت می کند. در اين بيانيه مقاومت اسلامی، هدف قرار دادن «ساعر 4.5» را آغازی بر انتقامِ فاجعه‌ی قانا دانست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

در این روز، مقاومت اسلامی، در پاسخ به جنایت ارتش صهیونیستی در «قانا» برای دومین بار، یک ناوچه‌ی جنگی دشمن را در آب های ساحلی «صور»، با موشک زمین به دریا هدف قرار داد. گوینده‌ی اخبار، با لحنی حماسی و پرغرور، بیانیه‌ی مقاومت اسلامی لبنان را پس از این عملیات قرائت می کند.
در اين بيانيه مقاومت اسلامی، هدف قرار دادن «ساعر 4.5» را آغازی بر انتقامِ فاجعه‌ی قانا دانست. اخبار در جبهه جنگ های زمینی هم حکایت از ضربات پی در پی رزمنده گان مقاومت به ارتش اشغالگران دارد. جنگ در منطقه ی مثلت عیتا الشعب-قزح- رمی» به اوج خود رسیده و 5 خودرو شامل تانک، جیپ و بولدوزر نظامی d-9 و حداقل 14 سرباز صهیونیست را به ورطه نابودی کشانده است. مقاومت اسلامی در بیانیه ای اعلام کرده است که ارتش شکست ناپذیر اسراییل!! طی 24 ساعت، در جنگ در محور «طیبه-العدیسه-کفرکیلا» به خوبی تجربه کرد که خون بر شمشیر پیروز است. یکی از گزارش گرانِ المنار که در منطقه درگیری حضور دارد، گزارشی میدانی از نبردهای زمینی در محورهای یاد شده ارائه می دهد. سپس خبری پخش می شود مبنی بر تشییع جنازه‌ی تعدادی از  اهالی روستای «صریفا»(از توابع «صور») که طی بمب‌باران های چند روز قبل اشغال‌گران یه شهادت رسیده بودند.
در این قسمت، گزارشی پخش می شود از تلاش کارکنان و آمبولانس هلال احمر برای ورود به شهر جنگ‌زده‌ی «بنت جبیل»، که با آتش‌بارِ رژیم صهیونیستی مواجه می شود.
گزارشی از تبعاتِ کشتار در قانا به نقل از رسانه های نکتوب و دیداری اسراییل پخش می شود.  کاندولیزا رایش، دبیر شورای امنیت ملی آمریکا که از دیروز در «تل آویو» حضور دارد، مشغول رایزنی با مقامات صهیونیست است و تحلیل گران رسانه های، به بررسی این مذاکرات و احتمال برقراری آتش بس می پردازند. مطابق با ادعای تلویزیون اسراییل، رایس از سوی «بوش» درخواست برقراری آتش‌بس طی 24 ساعت آینده را می کند اما اولمرت اعلام می کند که 72 ساعت بیشتر زمان می خواهد که رایس می گوید با توجه به ماجرای قانا، این خالی از اشکال نیست. همچنین مصاحبه ای از دو سرباز اسراییلی پخش می شود که از کشته و زخمی شدن هم‌قطاران خود سخن می گویند و در پایان جمله ای از روزنامه‌ی اسراییلی «هاآرتص» نقل می شود که: «کشته شدن سربازان اسراییلی در لبنان هیچ نتیجه ای در بر نداشته است الا این که موقعیت دبیر کل حزب الله را در جهان عرب بالا ببرد»

  جنگ 33 روزه لبنان را به روایت «تلویزیون المنار» در هر روز به علاقمندان تقدیم می نماید.
شادی ارواح طیبه ی شهدای جنگ 33 روزه لبنان، صلواتی هدیه کنید


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    هنوز تموم نشده مشرق
  • حسین ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    سلام، خدا قوت عالی بود، پیشنهاد می کنم این مجموعه ی روزشمار رو پس از اتمام بصورت نرم افزار چندرسانه ای منتشر کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس