کد خبر 879873
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
تانک اسرائیلی

ارتش اسراییل قصد ندارد شهر را اشغال کند و آن را مانند دیگر روستاها پاکسازی نماید ولی می خواهد بر مناطقی از شهر که احساس می‌کند حساس و کلیدی است تسلط یابد تا به اهداف خود دسترسی کامل داشته باشد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آن چه می خوانید گزارشی است از جنگ زمینی ارتش اسراییل در روز 5 آگوست سال 2006 که توسط «یوفال لیدور» در روزنامه اسراییلی «معاریف» نوشته شده است. تیتر« لعنت به "بنت جبیل"» توسط همین روزنامه برای این گزارش انتخاب شده است. در این گزارش علی رغم آمار مبالغه شده ای که از تلفات وارده بر حزب الله ارائه می شود، میزان کشتگان بالای اسراییل نیز به شدت جلب توجه می کند و برای صهیونیست ها بسیار گران می آید، تا جایی که رسما این ارتش ادعای تصرف کامل «بنت جبیل» را که بارها با سر و صدای فراوان اعلام کرده بود پس گرفته و هدف خود را از نبرد در این شهر بسیار محدود می نماید.

این گزارش اینگونه آغاز می شود: باز هم بابت جنگ در بنت جبیل خون زیادی، پرداخت کردیم. سه سرباز از ارتش اسراییل در یک درگیری که به تازگی در این شهر رخ داد کشته شدند، و به این ترتیب تعداد تلفات اسراییل که در این شهر کشته شدند به 13 نفر ‌رسید. البته ارتش اسراییل، به خصوص، فرماندهان جبهه شمال از ابتدای این جنگ، اعلام کردند که این شهر به زودی سقوط نمی‌کند، زیرا حزب الله با تکیه بر ده‌ها مجموعه کار آزموده و سلاح‌ و مهماتی که در اختیار دارد به سختی از این شهر و مناطق آن دفاع می‌کند.

در روز اول درگیری در بنت جبیل که دو هفته پیش روی داد، دو نفر از «گروهان 52 زرهی» کشته شدند. در روز سوم درگیری، «گروهان 51» از لشکر گولانی ضربه شدیدی خورد که بر اثر آن 8 سرباز از پا درآمدند. از آن زمان،‌ زد و خوردهای تیم های چترباز در تاریخ 28 جولای به کشته شدن 26 رزمنده از حزب‌الله منجر شد و از دیروز تاکنون در این منطقه هیچ برخوردی روی نداده است. اولین حادثه در این شهر، راس ساعت دو و نیم بامداد رخ داد. نیروهایی از «گروهان 101» سعی داشتند وارد یکی از خانه‌های شمال این شهر بشوند که با تعدادی خرابکار روبه‌رو شده و به دنبال درگیر شدن با آن ها، یک سرباز زخم‌هایی سطحی برداشت. نزدیکی‌های صبح باز هم درگیری آغاز شد. تعدادی از نیروهایی «گروهان890 چترباز» در حالی که مشغول پاکسازی منطقه و یافتن انبار مهمات بودند با نیروهای حزب‌الله برخورد و بر اثر هدف گیری دقیق و حساب شدة اعضای حزب‌الله که با اسلحه سبک تیراندازی می‌کردند، استوار یکم "ملک آمباو" کشته شد.

*ده‌ها خرابکار حدود ساعت 10 صبح، با مجموعه‌هایی از افراد حزب‌الله روبه‌رو شدند. نیروهای اسراییلی در معیت چند تانک و در نزدیکی بیمارستان بنت‌جبیل با نیروهای حزب‌الله درگیر شده و بر اثر شلیک یک گلوله آرپی‌جی و اصابت آن به یکی از تانک ها، دو نفر از خدمه آن تانک کشته شدند. یکی از مقتولین سرگرد احتیاط "یوتام لوتن" بود. در این ماجرا دو سرباز دیگر نیز به شدت زخمی شدند. این یگان بخشی از نیروهای احتیاط ارتش اسراییل بود.

یکی از افسران بلندپایه جنگ در شمال دیروز اعلام کرد که به نظر او جنگ در بنت جبیل طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و اضافه کرد: «به نظر می‌رسد که در شهر، مجموعه‌هایی از حزب‌الله وجود دارند که در کمین سربازان اسراییلی نشسته‌اند» وی ادامه داد: «ارتش اسراییل قصد ندارد شهر را اشغال کند و آن را مانند دیگر روستاها پاکسازی نماید ولی می خواهد بر مناطقی از شهر که احساس می‌کند حساس و کلیدی است تسلط یابد تا به اهداف خود دسترسی کامل داشته باشد.»

این افسر با اشاره به تأخیر عملیات در این شهر، گفت «نیروهای ما، ده روز پیش این جا را رها کرده و رفته‌اند و امروز، اولین روزی است که نیروها، با قدرت و توان بیشتری وارد شهر می‌شوند، و البته تعجبی ندارد که هنگام هر بار ورودمان، با حزب‌الله درگیر ‌شویم» افسر مزبور اضافه کرد: «دیروز وقتی نیروهای ما وارد بنت جبیل شدند، زد و خورد شدیدی در تمام شهر در گرفت. در خانه‌ای در روستای "حولا" نیروهایی از «سپاه ناحال» با تعدادی خرابکار روبرو شده و به روی هم آتش گشودند که در نتیجه سه سرباز اسراییلی زخمی و 4 نفر از حزب‌الله کشته شدند.» و در روستاهای دیگر بنت جبیل، باز هم 4 رزمنده از حزب‌الله به قتل رسیدند.

همچنین یک گروه از «سپاه ناحال» در بنت جبیل افتخار کشتن 8 جنگجو از خرابکاران را به نام خود ثبت کرد. منفجر کردن محل فرماندهی / یک نیروی ویژه از یگان مهندسی،‌ دیروز یکی از مقرهای فرماندهی حزب‌الله را منفجر کرد. این مقر که روی خرابه‌های منطقه "کرکوم" در بخش غربی «جنوب لبنان» ساخته شده بود به وسیله صدها کیلوگرم مواد منفجره به هوا رفت، البته قبل از منفجر کردن این مقر، مقادیر قابل توجهی مهمات از قبیل موشک‌های ضدتانک، خمپاره و نارنجک و دوربین‌های شب‌نما کشف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس