کد خبر 331085
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳

در هفدهمین روز از نبرد،حزب الله لبنان، موشکی جدید را در پاسخ گویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کار گرفت. این موشک که صهیونیست ها نیز به قدرت تخریبِ متفاوتِ آن اذعان کرده اند، از سوی مقاومت اسلامی «خیبر 1» نام گرفته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

امروز در هفدهمین روز از نبرد،
حزب الله لبنان، موشکی جدید را در پاسخ گویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کار گرفت. این موشک که صهیونیست ها نیز به قدرت تخریبِ متفاوتِ آن اذعان کرده اند، از سوی مقاومت اسلامی «خیبر 1» نام گرفته است. کلاهکِ انفجاری این موشک، حدود 100 کیلوگرم بوده و برای نخستین بار به شهر «عفوله» در فاصله 50 کیلومتری از مرزهای لبنان شلیک شده است. مقاومت اسلامی اعلام کرد، این موشک، مصداقی است بر تحقق وعده ی دبیرکل حزب الله مبنی بر هدف قرار گرفتن اهدافی «پس از حیفا» در صورت تداوم اعمال وحشیانه دشمن است. در بیانیه ی مقاومت اسلامی تاکید شده است که هدف قرار گرفتن «عفوله» آغاز مرحله ای جدید از جنگ، با اطمینان به پیروزی است. هم چنین، شهر های عکا، صفد و طبریا بارها مورد حملات موشکی مقاومت قرار گرفت. علاوه بر این مرکز اطلاعات نظامی ارتش، موسوم به «دالتون» و شهرک های صهیونیست نشین متعددی در الجلیل نیز بار دیگر انفجار موشک های حزب الله را تجربه کردند. رژیم صهیونیستی، تعداد زیادی سکوهای موشک پاتریوت را در مناطق مختلف از «تل آویو» مستقر ساخته است تا جلوی اصابت موشک های دوربرد به این شهر را بگیرد.
در جبهه زمینی نیز، نبردها در «مثلتِ مارون الراس، بنت جبیل، عیترون» از روز گذشته ادامه دارد. حملات صاعقه وار رزمنده گان مقاومت، بارها صهیونیست ها را وادار به بازگشت به واضع مرزی شان کرده است. نبردها، خصوصا در محور مارون الراس-بنت جبیل و در اطراف «تپه مسعود» متمرکز است. طی سه روز گذشته، عمده ی قدرت زمینی ارتش برای پیدا کردن جای پایی در این مثلث صرف شده است که تا کنون نتیجه ی چشمگیری در پی نداشته است.
امروز هم چنین، مناطق مختلفی از بقاع، از جمله یک پایگاه لجستیکی ارتش لبنان، هدف بمب‌باران های اسراییل قرار گرفت. مناطق مختلفی از جنوب لبنان نیز زیر باران توپ‌خانه‌ای ارتش صهیونیستی قرار گرفت.
در قسمتی دیگر، المنار گزارشی از ناکامی های اخیر اشغال گران، در منطقه ی عملیاتی بنت جبیل پخش می کند. طبق ایم گزارش، به دنبال نبردهای این چند روز، گردان51 از تیپ گولانی، از جبهه اخراج شده است. روزنامه هاآتص نوشته است که بعد از جنگ های روز چهارشنبه، ارتش اسراییل، آرایش جدیدی را در جبهه ها خواهد گرفت. به گفته برخی افسران ارتش صهیونیستی، جنگ های پبشین اسرائیل در لبنان، در برابر جنگ های بنت جبیل، ناچیز و بی ارزش است. فیلمی مصاحبه با یک افسر صهیونیست که در جنگ های بنت جبیل شرکت داشته است، به نقل از تلویزیون اسراییل پخش می شود. او به زبان عبری می گوید که در بنت جبیل با تعداد زیادی از جنگجویان حزب الله مواجه شدیم که توانستند آسیب زیادی به نیروها و ادوات ما وارد کنند. اکثر مجروحان در تانک های هدف قرار گرفته بودند. شبکه المنار از اختلاف نظر رییس موساد «مئیر داگان» با رییس اطلاعات ارتش«آموس یدلین» خبر داد.
در جلسات پارلمان کوچک اسراییل(که در زمان جنگ تشکیل می شود) نظر«مئیر داگان» این است که حزب الله می تواند با وضعیت و توان فعلی، جنگ را تا زمانی طولانی ادامه دهد اما «آموس یدلین» اعتقاد دارد مه ارتش اسراییل توانسته است ضربات سنگینی به حزب الله وارد سازد. بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، هر دوی این تشکیلات امنیتی متفق هستند که حزب الله دارای هزاران فروند موشک دوربرد است که هنوز از آن ها استفاده نکرده است. هم چنین طبق نوشته های این روزنامه، شیمون پرز، نایب رییس جمهوری اسراییل، خواهان آتش بس و  آغاز مذاکرات برای بازگشت نظامیان شده است.
یوسی بیلین، رییس یکی از احزاب اسراییلی، در تلویزیون اسراییل اظهار می دارد که: « این جنگ بسیار طولانی شده است و این نخستین بار است که جبهه داخلی ما در شهرهای بزرگی مثل حبفا، هدف موشک قرار می گیرد.»
«ایلی ترمون» تحلیل گر صهیونیست در تلویزیون اسراییل می گوید: «حزب الله ضعیف نشده و دارای 13 هزار موشک است. نیروهایش در قالب گردان ها و گروهان های آموزش دیده، در دژهای مستحکم سنگر گرفته اند و در صورت نداوم بمب باران این کشور، عده زیادی از مردم لبنان به حزب الله خواهند پیوست»
به هر حال، پس از گذشت دو هفته از آغاز جنگ، ساکنان شهر های حیفا و شمال آن، همه به پناه گاه ها گریخته اند و کمک های ارسالی آمریکا نیز نه تنها نتوانسته است از حجم حملات حزب الله بکاهد، بلکه هر زوز بر ضربات دردناک و غیرمنتظره‌ی آن افزوده می شود. 


  جنگ 33 روزه لبنان را به روایت «تلویزیون المنار» در هر روز به علاقمندان تقدیم می نماید.
شادی ارواح طیبه ی شهدای جنگ 33 روزه لبنان، صلواتی هدیه کنید


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ممد پاشا ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    1 0
    ایول به حزب الله ایکاش حماس هم می تونست مثل شیرمردای سید حسن نصرالله کا اسرائیل حرامزاده رو بسازه به امید پیروزی
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    1 0
    انتقام عماد مغنیه چی شد پس؟...با این حمله تمام عیاری که عربستان ترکیه قطر و اسراییل و امارات و مصر و اردن به مقاومت کردن معلوم نیست آخرش چی بشه
  • محمد ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    1 0
    اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس