خبرنگار شبکه‌ی المنار می گوید: « آیا کمک های درمانی پس از حمله دشمن مهم تر است یا موضع گیری سیاسی که شاید می توانست جلوی آغاز جنگ را بگیرد»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

در شانزدهمین روز از جنگ سه قروند هواپیمای ترابری اردنی، وارد فرودگاه بیروت می شوند. این سه هواپیما، نخستین پروازهایی هستند که پس از آغاز جنگ، در فرودگاه بیروت به زمین نشته اند. این امر، پس از کسب اجازه ی پادشاه اردن از نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت. هواپیماهی مزبور، حامل تجهیزات پزشکی و یک تیم درمانی برای کمک به مجروحان جنگ است. این هیئت آماده گی خود را برای خدمات رسانی به 2000 مجروح اعلام کرده است. تلویزیون المنار ضمن پوششِ اخبار ورود این هواپیما ها به بیروت، این نکته را مطرح می کند که هیئت اردنی که برای کمک های پزشکی به مجروحان جمگی اعزام شده است، به جای استقرار در نزدیکی میدان جنگ یا محل بمب باران ها، در یکی از مرفه ترین مناطق بیروت اردو زده است که در نزدیکی اش، چمدین بیمارستان مجهز قرار دارد. اردن یکی از کشورهایی است که با سکوت خود قبل از آغاز جنگ و موضع گیری های جانب‌دارانه ی بعدی، به «تل‌آویو» برای حمله به لبنان چراغ سبز نشان داد.
خبرنگار شبکه‌ی المنار در پایان مصاحبه خود با مسئولان هیئت اردنی، می گوید: « آیا کمک های درمانی پس از حمله دشمن مهم تر است یا موضع گیری سیاسی که شاید می توانست جلوی آغاز جنگ را بگیرد».
در این بخش، فیلم کوتاهی از حضور دو تن از نماینده‌گان حزب الله در مجلس لبنان، در مراکز کمک رسانی به آواره‌گان جنگ در ضاحیه‌ی جنوبی بیروت نمایش داده می شود.
در این قسمت، تصاویری مربوط به توزیه کمک های مردمی سوریه در لبنان پخش می شود. این کمک ها توسط «وئام وهاب» یکی از سیاستمداران دروزی لبنان جمع آوری شده تا در میان آواره گان جنگی مستقر در «بیروت» و «شوف» توزیع شود. خبرنگار المنار، نظر «وئام وهاب» را درباره سفر «کاندولیزا رایس» به بیروت و استقبال گرم نخست وزیر و اعضای جریان 14 مارس از او، آن هم در روزهایی که بمب های آمریکایی، لبنانی ها را به خاک و خون می کشد، می پرسد. وی در پاسخ، این استقبال گرم را باعث ناراحتی هم وطنان دانسته و سخنانی در تقبیح آن و ناکامی طرح خاورمیانه بزرگ بیان می کند.
در بخش پایانی فیلم، گزارشی پخش می شود از آواره گان جنگی لبنان که به سوریه پناه می برند و در مناطق مرزی سوریه و حومه دمشق، توسط دولت سوریه به آن ها کمک رسانی می شود.


گروه جهاد و مقاومت مشرق، انشاءالله، گزارش روزانه‌ی  جنگ 33 روزه لبنان را به روایت «تلویزیون المنار» در هر روز به علاقمندان تقدیم می نماید.
شادی ارواح طیبه ی شهدای جنگ 33 روزه لبنان، صلواتی هدیه کنید


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدمهدی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    غلط املایی زیاد داشتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس