در پایان هفته اول لیگ برتر فوتبال، سپاهان با شکست پیکان به صدر جدول راه یافت و پرسپولیس هم در مقابل نفت تهران متوقف شد.

توقف پرسپولیس برابر نفت و صدرنشینی سپاهان +جدول
به گزارش مشرق، هفته اول چهاردهمین دوره رقابت های لیگ برتر امروز با انجام 5 بازی به پایان رسید و در حساس ترین دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران از ساعت 19:40 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. (فیلم گلهای دیدار پرسپولیس و نفت تهران)
پیام صادقیان دقیقه 11 برای پرسپولیس و غلامرضا رضایی دقیقه 26 برای نفت گلزنی کردند.
در این دیدار که به قضاوت احمد صالحی در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور حدود 18 هزار تماشاگر برگزار شد، پرسپولیس بازی را بهتر آغاز کرد و هر چند حملات خطرناکی روی دروازه حریف نداشت اما در دقیقه 11 روی یک ضربه ایستگاهی به گل برتری رسید. در این صحنه پیام صادقیان توانست به زیبایی توپ را به گوشه دروازه نفت بفرستد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد بیاورد.

توقف پرسپولیس برابر نفت و صدرنشینی سپاهان +جدول
پس از این گل بازی برای دقایقی افت کرد اما این تیم نفت بود که توانست توسط مهاجم پیشین پرسپولیس دروازه سرخپوشان را باز کند. در دقیقه 27 این دیدار غلامرضا رضایی از پشت محوطه جریمه شوت آرام و زمینی را به سمت دروازه سوشا مکانی فرستاد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه و بدن دروازه بان پرسپولیس وارد دروازه شد تا کار به تساوی کشیده شود. در دقایق پایانی نیمه اول ضربه محکم عباس زاده به تیر افقی دروازه نفت برخورد کرد و به زمین برگشت.

با شروع نیمه دوم علی دایی اقدام به یک تعویض کرد و امید عالیشاه را وارد زمین کرد تا قدرت تهاجمی تیمش را افزایش دهد اما در 15 دقیقه ابتدایی این نیمه شاهد اتفاق خاصی نبودیم و دو تیم فوتبال کم حادثه ای را پشت سرگذاشتند. در این دقایق اعتراض به داور که بیشتر از سوی علی دایی مطرح می شد، اصلی ترین محور بازی بود. ضمن اینکه دو تیم برنامه ای برای نزدیک شدن به دروازه حریف نداشتند.

بازی تا دقیقه 70 بدون آنکه موقعیت خطرناکی روی دروازه ها ایجاد شود پیگیری شد اما در این دقیقه رضا نوروزی در موقعیت عالی با دروازه بان نفت تک به تک شد که ضربه او از بالای دروازه خالی به بیرون رفت تا این مهاجم تازه وارد به جمع سرخپوشان در زدن گل ناکام بماند. در ادامه بازهم دو تیم روند کند و کسل کننده خود را ادامه دادند تا تماشاگران در سکوت محض منتظر اتفاق جدیدی باشند.

در دقایق پایانی این دیدار پرسپولیس میل هجومی بیشتری پیدا کرد و چند حمله را روی دروازه حریف پی ریزی کرد. در دقیقه 87 این دیدار امین حاجی محمدی مدافع نفت به خاطر خطا روی پیام صادقیان و دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد تا نفتی ها دقایق باقیمانده را با یک بازیکن کمتر سپری کنند. در دقیقه 90 این دیدار علی دایی محمد نوری را هم به جای رضا حقیقی وارد زمین کرد تا بتواند نتیجه را تغییر دهد. مهدی طارمی هم در دقایق وقت های اضافه به جای رضا نوروزی وارد زمین شد اما تعویض هایی دایی جواب نداد تا او و تیمش اولین دو امتیاز را از دست بدهند.

در دقیقه 92 این دیدار مهرداد کفشگری هافبک میانی سرخپوشان به خاطر خطا روی مهاجم نفت دومین کارت زرد را دریافت کرد و از بازی اخراج شد تا دو تیم بازی را 10 نفره به پایان برسانند و بک کسب یک امتیاز به فکر بازیهای بعدی باشند.

*ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، علیرضا محمدی، حمید علی‌عسگر، محمدرضا خانزاده، محسن بنگر، مهرداد کفشگری رضا حقیقی( از دقیقه 90 محمد نوری)، پیام صادقیان، هادی نوروزی( از دقیقه 46 امید عالیشاه)، رضا نوروزی( از دقیقه 92 طارمی)،، محمد عباس‌زاده.

سرمربی: علی دایی

*ترکیب تیم نفت :

علیرضا بیرانوند، محمدامین حاج‌محمدی، مهدی شیری، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، علیرضا عزتی( از دقیقه 78 کمال کامیابی‌نیا)، مرتضی پورعلی گنجی، حسین ابراهیمی( از دقیقه 90 پادوانی)، وحید امیری، ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی( از دقیقه 68 علی قربانی).

سرمربی: علیرضا منصوریان

سپاهان با اولین برد خود صدرنشین شد
به گزارش مشرق، در دیگر دیدار مهم امروز هم از ساعت 19:30 امروز تیم‌های سپاهان و پیکان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در حضور حدود 4 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید. (فیلم گلهای ددیار سپاهان و پیکان)

ووریا غفوری در دقیقه 20 تک گل این دیدار در نیمه اول را به ثمر رساند. سال گذشته در جریان دیدار نفت تهران و استقلال نیز غفوری در دقیقه 91 و از یک شوت فاصله دور دروازه رحمتی را باز کرده بود.

در دقیقه 3 این دیدار مهدی شریفی روی پاس خلعتبری تیرک دروازه پیکان را به لرزه درآورد.

محمدرضا خلعتبری، بازیکن فصل گذشته پرسپولیس و فعلی سپاهان نیز در نیمه اول این دیدار درخشش قابل توجهی داشت و در چند صحنه دروازه حریف را تهدید کرد.

در نیمه دوم نیز بازی بیشتر پایاپای دنبال شد با این حال در دقیقه 79 جواهیرسوکای از بین پاهای رحمتی یک بار دیگر دروازه پیکان را باز کرد تا سپاهان، یکی دیگر از مدعیان لیگ برتر نیز با پیروزی و کسب 3 امتیاز لیگ برتر را آغاز کرده باشد.

نتایج سایر دیدارهای امروز به شرح زیر است:

* پدیده مشهد 0 - ملوان بندرانزلی 0

* سایپا البرز 0 - نفت مسجدسلیمان 0

* استقلال صنعتی خوزستان 1 - گسترش فولاد تبریز 1


نتایج بازیهای روز اول:

تراکتورسازی 2 - فولاد خوزستان 1

صبای قم 2 - ذوب آهن 1

راه آهن 1 - استقلال 2

جدول رده بندی لیگ برتر در پایان هفته اول

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 سپاهان 1 1 0 0 2 0 2 3
2 استقلال 1 1 0 0 2 1 1 3
3 تراکتورسازی تبریز 1 1 0 0 2 1 1 3
4 صبای قم 1 1 0 0 2 1 1 3
5 استقلال خوزستان 1 0 1 0 1 1 0 1
6 گسترش فولاد 1 0 1 0 1 1 0 1
7 نفت تهران 1 0 1 0 1 1 0 1
8 پرسپولیس 1 0 1 0 1 1 0 1
9 ملوان 1 0 1 0 0 0 0 1
10 پدیده مشهد 1 0 1 0 0 0 0 1
11 نفت مسجدسلیمان 1 0 1 0 0 0 0 1
12 سایپا 1 0 1 0 0 0 0 1
13 فولاد خوزستان 1 0 0 1 1 2 -1 0
14 راه آهن 1 0 0 1 1 2 -1 0
15 ذوب آهن 1 0 0 1 1 2 -1 0
16 پیکان 1 0 0 1 0 2 -2 0

برنامه هفته دوم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 16 مرداد

فولاد خوزستان - پرسپولیس ساعت 19:30 ورزشگاه غدیر اهواز

گسترش فولاد تبریز - سپاهان ساعت 18 ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز

پیکان تهران - سایپا البرز ساعت 19:30 ورزشگاه دستگری تهران

نفت تهران - راه‌آهن ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران

جمعه 17 مرداد

ذوب‌آهن - تراکتورسازی ساعت 19:25 ورزشگاه فولادشهر اصفهان

نفت مسجدسلیمان - پدیده مشهد ساعت و ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود

ملوان بندرانزلی - صبای قم ساعت 18 ورزشگاه تختی انزلی

استقلال تهران - استقلال صنعتی خوزستان ساعت 19:30 ورزشگاه آزادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میثم ذوالفقاری ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    و دایی کماکان ب داور اعتراض میکند...........خخخخ
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    علی دایی این فصل باید بیشتر داد بزنه ، بیشتر اعتراض کنه ، بیشتر داور هارو متهم کنه ، هر چی باشه این فصل 2 میلیارد و صد پول گرفته .
  • ناشناس ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    کیفیت چمن ها چقد پایین است.خیلی زشت بودند.ورزشگاه آزادی هم دیگه تکراری شده وآدمو از نگاه کردن فوتبال زده میکنه
  • ناشناس ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    این لیگ ایران در حد لیگ مالدیو هم نیست.اصلا تیم ها هیچ برنامه ندارند وکار تاکتیکی انجام نمی دهند
  • مردی از تهران ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    دایی خداییش مربی نیستی .. نوری رو تا قبل دقیقه 60 بیار تو دیگه.. امسال لیگ رو نیاری بدجور حالتو میگیریم
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    دایی جان شما که پولداری ، عشق پرسپولیس هم که هستی ، نمی شد یک میلیارد بگیری ، یک میلیارد باقیمانده بشه سیدجلال یا خلعتبری رو راضی به موندن کرد ؟ آخه با این تیم ، با لیگ پرحاشیه و عجیبمون ، بدون نیمکت ذخیره ، چه جوری می خوای تو سه جام مبارزه کنی ؟ اگر می خوای با داد و اعتراض بری جلو ، باید خیلی بلندتر از پارسال داد بزنی . رفتی دو تا دروازه بان درجه یک خریدی که یکیش باید بشینه روی نیمکت و این ضرره و باعث حاشیه ، اونوقت ستاره های تیمو از دست دادی ؟
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    من اعتراض دارم !!!
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    نیلسون بود اون توپو گل نمی خورد ، نیلسون خیلی سحت گل می خوره انصافا .
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    حميد استيلي برگرد به تيمت علي دایی... به تيمت علي دایی... به تيمت يادمه 3 فصل پيش تو اولين بازي پرسپوليس تو ليگ كه حميد استيلي تازه مربي شده بود دقيقه 5 بازي كه بازي مساوي پيش ميرفت يه عده شروع كردن به تحريك هوادارا تا شعار علي دایی برگرد به تيمت رو سر بدن.جالب بود!!!! اين بازي هم مساوي شد مثل اين ميمونه كه تو اين بازي يه همچين شعاري داده بشه يه عده چه قدر كثيف به دنبال مشهوريت و پست و مقامن. موفقيت زوركي نميشه خدا اون بالا هست.
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    رحیمی تیمو تجویل بگیر ،
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    یحیی گل محمدی بدون حاشیه و در آرامش و با قیمت بسیار بسیار پایین تر ، اگر نمی تونست بهتر از دایی نتیجه بگیره ، حداقل همین نتایجو تکرار می کرد .
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    فولاد این هفته باخت و اصلا نمی خواد که یک باخت دیگه اونم در اهواز داشته باشه . با این تیم ، هفته بعد تو اهواز ، جلو فولاد چه کنیم ؟ به خدا از دستت شاکیم دایی ، یه تعویض مناسب بلد نیستی .
  • ناشناس ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    خطاب به دایی:ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی/که این راه میروی به ترکستان است.با این نوع فوتبال قهرمانی پرسپولیس خواب وخیال است
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    یاد بازی پارسال مس با پرسپولیس افتادم ، ثابت شد که سه گل پرسپولیس مردود بوده (روی 2 گل تمام کارشناسا اتفاق نظر داشتن) ، بعد بازی دایی گفت که این بهترین داوری بود که دیدم ! یکبار شد که پرسپولیس نبره و دایی کسی رو متهم نکنه و همچنین اعتراض نکنه ؟
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    از همین تعویض های آقای دایی می شه فهمید که مربی هست یا نه . اخه من چی بگم ؟ تعویض دقیقه 90 و 92 یعنی چی ؟ اونم تو این شرایط ؟ محمد نوری رو چرا زودتر نیاوردی ؟
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    استاد دایی این چه تیمیه ساختی ؟ این چه وضعه تعویضه ؟ دنبال مساوی بودی اونموقع تعویض کردی ؟
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    باور کنید پرپولیس با هم بازیکنا هم می تونه حداقل از پس امثال نفت بربیاد ولی بازیکنا مخصوصا اونایی که عصبی ترند نمی تونند بازی کنند چون همش زیر فشار روانی حرکات و فریادها و اعتراض های دایی اند ، ببینید امشب پیام و حقیقی و نورمحمدی چه قدر استرس داشتند و بارها اعتراض کردند .
  • سورنا ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    نترس جانم چون دوسالی هست که فولاد خوب نتیجه میگیره ماشاالله خود سازمان لیگ دست بکار شده وداره براش حاشیه درست میکنند. زمانی گفتن که 5یا4تا بازیکنانتان محروم اند که نتوانند هیچ کاری کنند.
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    حالا دایی مربی نباشه چی می شه؟ کی رو دارین که جاش بذارین بتونه پرسپولیس رو تیمی کنه که باید باشه؟ من پرسپولیسی نیستم، اما اینقدر از فوتبال سر در میارم که بدونم چه بازی رو باید دید چی رو نه. لیگ ما از اون نه هاست. حالا چه داربی تهران باشه، چه بازی افتتاحیه فصل.
  • مازندرانی ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    حالا میریم داشته باشیم پنجمین صفر صفر رو
  • مازندرانی ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    پرسپولیس امسال یک مدافع فوق العاده و یه بازیکن بازیساز و خلاق به نام خلعتبری رو از دست داد و امسال به مراتب ضعیف تر خواهد بودالبته اینها همه عواقب بازی دادن به بازیکنان پولی مثل حقیفی و کفشگری و................ است
  • رضا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    تیترتان را اصلاح کنید این پرسپولیس بود که نفت را متوقف کرد!!! آقای دایی شب قبل از مسابقه آنچنان با تمسخر درباره تیم نفت صحبت می کرد که گفتیم بیچاره نفت بعدا توی بازی دیدیم که به لطف داور همین یک امتیاز را گرفت.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    واسه چي بايد دايي 2 ميليارد بگيره؟ خداوكيلي اين آدم چي از مربيگري حاليش ميشه؟
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    عمو جون اينقدر از همشهري هات طرفداري نكن .به اسم جلال حسيني كه بعد از جام جهاني يه اتوبان تو برزيل زدن خلعتبري هم كه اصلا در حد تيمهاي بزرگ نيست. مگه فصل پيش تو پرسپوليس چي كار كرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس