تیم فوتبال استقلال تهران در اولین دیدار خود در چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر شکست برابر تیم راه‌آهن را با پیروزی عوض کرد تا آبی‌پوشان این دوره از رقابتها را با نتیجه‌ای ارزشمند آغاز کنند.

استقلال لیگ را با برد شروع کرد/ صبای قم از سد ذوب‌آهن گذشتبه گزارش مشرق، در ادامه دیدارهای روز نخست از هفته اول چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر، تیم‌های راه‌آهن و استقلال از ساعت 19:40 امروز پنجشنبه در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال به اتمام رسید تا امیر قلعه نویی صدمین پیروزی خود را با استقلال به دست آورد.

رامین رضائیان در دقیقه 3 برای راه‌آهن و کرار جاسم و محمد قاضی در دقایق 56 و 74 برای استقلال گلزنی کردند.(فیلم گلهای دیدار راه آهن و استقلال)

استقلال که تا حدودی از ترکیب بازیکنان جدیدش در جام شهدا رونمایی کرده بود، با چند تغییر نسبت به آن تورنمنت لیگ برتر را شروع کرد. حضور بازیکنانی مثل محسن فروزان و کرار جاسم از ابتدا در ترکیب استقلال چهره جدیدتری به آبی پوشان داده بود.

استقلال در نیمه نخست به غیر از آندرانیک تیموریان و هاشم بیک‌زاده، نفرات اصلی خود را در ترکیب داشت و برابر راه‌آهنی قرار گرفت که هنوز ماجرای مالکیتش حل نشده باقی مانده است.

تماشاگران برای دیدن گل در مسابقه زیاد منتظر نماندند و رامین رضائیان دقیقه 3، با استفاده از اشتباه مدافعان استقلال گل نخست را برای تیمش وارد دروازه این تیم کرد. گل برتری راه‌آهن مطابق با انتظار استقلال را برای جبران گل خورده مقابل دروازه حریف آورد اما حرکات سرعتی بهادر عبدی و محمد غلامی به سمت دروازه محسن فروزان سبب شد بازیکنان استقلال نتوانند ابتکار عمل را در میدان به دست بگیرند.

حرکات خسرو حیدری و میلاد فخرالدینی از راست و چپ روزنه امید استقلال برای جبران نتیجه بود و دقیقه 32 بر روی ضربه کرنر فخرالدینی، ضربه سر قاضی خطرناک از کنار دروازه بیرون رفت. یک دقیقه بعد فخرالدینی این بار از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و پاس او به آرش برهانی رسید که این بازیکن توپ را به تیر دروازه وحید طالب‌لو و راه آهن کوبید. حملات استقلال یک دقیقه بعد ضربه ایستگاهی را به دنبال داشت که طالب‌لو شوت جاسم کرار را کنترل کرد.

دقیقه 36 خطای محسن ایران‌نژاد بر روی خسرو حیدری یک کارت زرد برای این بازیکن و ضربه ایستگاهی برای استقلال به دنبال داشت که توپ ارسالی با وجود اشتباه طالب‌لو در خروج از دروازه با ضربه سر مگویان به بیرون رفت.

شوت بی حاصل امید ابراهیمی در دقیقه 44 پایان حملات استقلال در نیمه نخست بود تا این نیمه با برتری یک بر صفر راه‌آهن تمام شود.

بازی در نیمه دوم با حضور هاشم بیک‌زاده بجای پژمان نوری و حملات استقلال آغاز شد. دقیقه 49 ضربه کرنر استقلال به محمد قاضی رسید و ضربه ناقص او با برخورد به مدافعان راه‌آهن در محوطه شش قدم مقابل آرش برهانی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن را طالب‌لو با پا دفع کرد.

دقیقه 53 خطای ابراهیم کریمی بر روی برهانی علاوه بر اینکه برای بازیکن راه آهن کارت زرد به همراه داشت پایه گذار فرصتی برای سجاد شهباززاده مهاجم استقلال شد که شوت او را محسن ایران‌نژاد دفع کرد. با این حال استقلالی‌ها سرانجام دقیقه 56 مزد حملاتشان را گرفتند و طبق الگویی که خاص این تیم است ارسال خسرو حیدری پایه گذار گل تساوی این تیم شد، البته اشتباه مدافعان و وحید طالب لو هم سبب شد تا کرار جاسم توپ را به گوشه تور دروازه راه آهن بدوزد و بازی را به تساوی بکشاند.

بعد از این گل رامین رضائیان مهاجم گلزن راه آهن در این دیدار جایش را به علی علیپور داد تا شاید جریان بازی به نفع شاگردان استیلی تغییر کند. در ادامه آرش برهانی که در این بازی در گلزنی ناکام بود دقیقه 65 بازوبند کاپیتانی را به خسرو حیدری سپرد و جایش در میدان را هم به آندرانیک تیموریان داد، در مقابل هم امین منوچهری جایگزین محمد غلامی در ترکیب راه آهن شد.

دقیقه 70 یک فرصت طلایی دیگر نصیب استقلال شد و پاس فخرالدینی با ضربه سر جاسم کرار همراه شد که اثرگذاری طالب لو و تیر دروازه مانع به ثمر رسیدن گل دوم حریف شدند. با این حال دقیقه 75 باز هم ارسال خسرو حیدری این بار با ضربه سر محمد قاضی به گل دوم استقلال تبدیل شد.

بعد از این گل میلاد محمدی جایگزین بهادر عبدی در ترکیب راه آهن شد اما این تغییر هم نتوانست تیمی را که در نیمه دوم به طور کامل عقب نشسته بود احیا کند. کارت زرد خرسندنیا، جایگزینی یعقوب کریمی بجای خسرو حیدری و ضربه سر بی حاصل شیث رضایی در دقیقه 90 تنها اتفاقات بازی افت کرده در دقایق پایانی بود تا سرانجام استقلال با برتری 2 بر یک مقابل راه‌آهن، سه امتیاز نخستین دیدار فصل را به حساب خود واریز کند.

ترکیب استقلال:

محسن فروزان، خسرو حیدری، محمدرضا خرسندنیا، مگویان، امید ابراهیمی، پژمان نوری (هاشم بیگ زاده 45)، جاسم کرار، میلاد فخرالدینی، سجاد شهباززاده، آرش برهانی ( اندرانیک تیموریان 65) و محمد قاضی.

ترکیب راه آهن:

وحید طالب لو، سید احمد موسوی، شیث رضایی، محسن ایران نژاد، ابراهیم کریمی، رامین رضاییان (علی علی پور 57)، محمد آبشک، رضا خالقی فر، محمد علیزاده، بهادر عبدی (میلاد محمدی 75)، محمد غلامی (امین منوچهری 66)

در دیگر مسابقه روز نخست از این هفته، تیم صبای قم در خانه خود از ذوب‌آهن اصفهان پذیرایی کرد که این مسابقه هم با نتیجه 2 بر یک به اتمام رسید. صبا ابتدا در دقیقه 63 و روی پنالتی ایوب کلانتری با یک گل از حریف خود جلو افتاد ولی شاگردان یحیی گل‌محمدی در دقیقه 72 و توسط مرتضی تبریزی کار را به تساوی کشاندند. در ادامه آچیله در دقیقه 86 گل دوم صبا را به ثمر رساند تا صمد مرفاوی کارش را در لیگ برتر با پیروزی آغاز کند.

به گزارش مشرق، در اولین دیدار امروز هم فولاد خوزستان قهرمان دوره قبل در خانه تراکتورسازی با نتیجه 2-1 شکست خورد. (گزارش کامل بازی)

- برنامه ادامه دیدارهای هفته اول چهاردهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 10/05/93
* پدیده مشهد - ملوان بندرانزلی، ساعت، ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن مشهد
* سایپا البرز - نفت مسجدسلیمان، ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج
* سپاهان اصفهان - پیکان تهران، ساعت 19:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صنعتی خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 19:40، ورزشگاه غدیر اهواز
* پرسپولیس تهران - نفت تهران، ساعت 19:40، ورزشگاه آزادی تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ملا ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    فقط اس اس طرفداران آبی لایک آبی وقرمز هم قرمز ببینیم کی بیشتر طرفدار بیشتر داره؟
  • ناشناس ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    امسال قهرمانی استقلال بسیار محتمل است شاید تراکتور رقیب استقلال باشه
  • سورنا ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    اگه خدا بخواد امسال لیگ پرگلی داریم!
  • ناشناس ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    امیدواریم امسال دروازه ی پرسپولیس گل های زیادی رو در خود ببیند
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    نکونام و موسوی نتونستند در استقلال حاشیه بندازند . استقلال بسیار بزرگ تر از اسم هاست .
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    پر هوادارترین تیم اسیا. تراختورکبیر
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    استقلال همش حاشیه است و معلوم نیست بردهای مشکوکش کی برملا بشه
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    اگر استقلال همش حاشیست پس پرسپولیس چیه ؟! فصل شروع نشده هیئت مدیره پرسپولیس اختلاف پیدا کرده ، اسپانسر رو هواست ، بازیکنان تیمتون مستقیم و غیرمستقیم حرف از اعتصاب می زنن و اخریش جشن پیراهنتون بود ، هر روز یک خبر از حاشیه های پرسپولیس میاد .
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    بردهای مشکوش؟! جدی گفتی و خواستی خودتو فریب بدی یا شوخی بود ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس