اشغال گران که قصد داشتند از محور «تپه مسعود» وارد شهر «بنت جبیل» شوند، با هجوم چریک های مقاومت، ناکام مانده و تعداد قابل توجهی از خودروها زرهی و ادوات خود را از دست دادند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، روز چهارشنبه، 22 تیر ماه 1385 شمسی، برایر با 16 جمادی الثانی 1427 قمری (13 جولای 2006 میلادی) شاخه ی نظامی «حزب الله لبنان» موسوم به «مقاومت اسلامی لبنان» تحت فرماندهی «حاج عماد مغنیه» معروف یه «حاج رضوان»، عملیات خود را علیه اشغال گران صهیونیست، دنبال می کند. روز گذشته، دو سرباز اسراییلی از مناطق مرزی«فلسطین اشغالی» توسط «مقاومت اسلامی لبنان» به اسارت گرفته شدند و «سید حسن نصرالله» اعلام نمود که هبچ راهی برای بازگشت آنان وجود ندارد، الا مذاکره‌ی غیر مستقیم و تبادل آنان با اسرای لبنانی در بندِ «رژیم تل آویو».
 
[محتوای فیلم]

پانزدهمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، یکی از نقاط عطف جنگ 33 روزه به شمار می رود. جنگِ زمینی در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی ادامه دارد. گوینده اخبار، با لحنی حماسی، از حماسه های رزمنده گان مقاومت، سخن می گوید و پس از مقدمه ای طولانی، خبر می دهد که از دقایق اولیه بامداد، حداقل 13 اشغال گر در مواجهه ی رو در رو به هلاکت رسیده‌اند. گوینده خانم کاندولیزا رایس را مخاطب قرار داده و می گوید: « خاورمیانه جدیدی که انتظارش را می کشیدی، به خاورِ عزت و کرامت و پیروزی تبدیل شد».
 گوینده ی اخبار، هم چنین خبر می دهد که واحدی از نیروی های اطلاعات- عملیاتِ رژیم صهیونیستی، عصر امروز در منطقه مارون الراس به دامِ رزمنده گان مقاومت افتاده و ضربات مرگباری را متحمل شده اند.
جنگ در «مثلثِ عیترون، مارون الراس، بنت جبیل» به شدت جریان دارد. در یکی از مراحل نبرد، رزمنده گان مقاومت، از سه محور به نیروهای ویژه ارتش صهیونیستی در «تپه مسعود» حمله بردند که ضربات سنگینی بر آن ها وارد ساختند. بر اساس گزارش حزب الله، اشغال گران که قصد داشتند از محور «تپه مسعود» وارد شهر «بنت جبیل» شوند، با هجوم چریک های مقاومت، ناکام مانده و تعداد قابل توجهی از خودروها زرهی و ادوات خود را از دست دادند. شاید بتوان جنگ در «تپه مسعود» را سخت ترین رویارویی زمینی از زمان آغاز جنگ تا این روز دانست. بر اساس این گزارش، سایت های اینترنتی صهیونیست ها در ساعات بعد، اعلام کردند که حدود 13 نظامی در این عملیات کشته شده اند. المنار تاکید می کند که صدای ناله و فریاد کماندوهای گرفتار شده در تانک های سوخته تا دقایقی طولانی در معرکه به گوش می رسید.اجساد کشته شده گان اسراییلی تا ساعت ها در میدان جنگ باقی مانده بود. جنگ در مثلث ع.م.ب» کاکان ادامه دارد.
همچنین امروز، سید حسن نصرالله، بار دیگر بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و سخنان مبسوطی خطاب به صهیونیست ها، اتباع دولت صهیونیستی و مردم لبنان و رزمنده گان مقاومت ایراد نمود. تلویزیون اسراییل با پخش این سخنان به تحلیل آن پرداخت همچنین روزنامه «هاآرتص» در تحلیلی اعلام کرد که نصرالله نشان داد آمادگی جنگی طولانی مدت
را دارد و ...


گروه جهاد و مقاومت مشرق، انشاءالله، گزارش روزانه‌ی  جنگ 33 روزه لبنان را به روایت «تلویزیون المنار» در هر روز به علاقمندان تقدیم می نماید.
شادی ارواح طیبه ی شهدای جنگ 33 روزه لبنان، صلواتی هدیه کنید



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس