با حضور و تلاش آتش نشانان 60 نفر از کارگرانی که در میان دود و آتش ساختمان در حال ساخت در خیابان شریعتی گرفتار شده بودند نجات یافتند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در پی مشاهده دود غلیظ از یک برج مسکونی و تماس شهروندان با سامانه 125 ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 5:55 بامداد امروز آتش نشانان ایستگاه های 29، 73، 89، 97، 11 و گروه امداد و نجات 13 را به همراه دو نردبان، دو خودروی حامل دستگاه تنفسی و تشک نجات به محل حادثه در خیابان شریعتی، روبروی پارک کوروش اعزام کرد.

محمود شادکی مدیر منطقه دو عملیات در این باره اظهار داشت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک ساختمان 25 طبقه مسکونی به همراه 7 طبقه منفی و در مراحل پایانی ساخت دیده می شد که از قسمت طبقه منفی 3 دچار آتش سوزی شده و دود زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید.

حریق در برج 25 طبقه خیابان شریعتی+تصاویر

وی ادامه داد: پس از بررسی بیشتر معلوم شد در این طبقه یک مخزن 6هزار لیتری گازوئیل دچار آتش سوزی شده که دود ناشی از آن طبقات را فرا گرفته و تعداد زیادی کارگر را که در این ساختمان مشغول استراحت بودند گرفتار دود کرده بود.

وی افزود: در این حادثه آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و پس از اجرای ایمن سازی های لازم با بکارگیری چندین رشته لوله آبدهی، تجهیزات خاموش کننده و بستن دستگاه های تنفسی به کانون آتش سوزی نزدیک شده و آن را مهار و خاموش کردند.

حریق در برج 25 طبقه خیابان شریعتی+تصاویر

شادکی تصریح کرد: گروهی دیگر از آتش نشانان نیز به جستجو در طبقات رفته و بیش از 60 کارگر را که در دود ناشی از این آتش سوزی گرفتار شده بودند را خارج و به مکانی امن منتقل کردند.
وی گفت: در این آتش سوزی دو کارگر دچار مصدومیت شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند و دو آتش نشان نیز دچار سوختگی سطحی شدند که در محل حادثه مداوا شدند.

گفتنی است؛ با تلاش نفسگیر آتش نشانان دود ناشی از آتش سوزی نیز با بکارگیری فن هواده و دستگاه تخلیه دود از محل حادثه خارج شد و آتش نشانان پس از اطمینان از رفع هر گونه خطر به ماموریت خود پایان دادند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پایگاه 125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    عزیزان، پارک کوروش خیلی وقته اسمش شده پارک شریعتی
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    برم جام بانک ملته اتوبانک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس