کد خبر 316083
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

زن جوان برای نجات جان دختر همسایه وارد چاه ۱۳متری شد و توانست او را از مرگ حتمی نجات دهد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، اين حادثه پيش از ظهر چهارشنبه گذشته در روستايي حوالي شهرستان نورآباد در استان لرستان رخ داد.

آن روز درحالي‌كه بيشتر مردان روستا راهي زمين‌هاي كشاورزي خود شده بودند، سمانه 2ساله به همراه خواهر بزرگش سرگرم بازي در حياط خانه‌شان بودند. در همين هنگام دختربچه 2ساله با نزديك شدن به چاه آبي كه در حياط خانه بود، به داخل آن سقوط كرد و مادرش با ديدن صحنه وحشتزده شروع به داد و فرياد كرد. صداي فريادهاي كمك‌خواهي اين زن، همسايه‌شان را متوجه ماجرا كرد.

زن همسايه سراسيمه خود را به محل حادثه رساند و وقتي در جريان ماجرا قرار گرفت، به سمت دهانه چاه رفت و با يك طناب وارد چاه شد. اين زن 45ساله كه ملكه يحيي بيگي نام دارد، در توضيح اين ماجرا گفت: آن روز بيشتر مردان روستا براي جمع‌آوري محصولات كشاورزي به مزارع رفته بودند و فرصتي براي رسيدن آنها به روستا نبود. فقط من بودم و مادر سمانه و مي‌دانستم كه اگر غفلت كنيم، دختربچه در چاه آب غرق مي‌شود. هر طوري بود از ديواره‌هاي چاه گرفتم و وارد آن شدم. 13متري پايين رفتم تا اينكه به سمانه رسيدم.

او در داخل آب غوطه ور بود و دست و پا مي‌زد. وقتي به او رسيدم، بغلش كردم و با همان طنابي كه همراهم بود، او را محكم به كمرم بستم. سمانه زنده بود و نفس مي‌كشيد. وقتي خيالم از بابت زنده ماندنش راحت شد، آرام آرام به طرف دهانه چاه حركت كردم و توانستم او را از عمق چاه بيرون بكشم. پس از نجات دختربچه 2ساله، او به بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد منتقل شد.

دكتر پيمان اتابكي پزشك شيفت اورژانس بيمارستان گفت:آن روز وقتي سمانه را به بيمارستان آوردند، حالش وخيم نبود. من از جزئيات ماجرا چيزي نمي‌دانم اما پس از معاينه دختربچه متوجه شدم كه استخوان دستش كمي ترك برداشته و آسيب ديگري به او وارد نشده است.

در همين حال، سجاد كاظمي فرد، كارشناس و مأمور عمليات آتش‌نشاني ايستگاه حضرت قائم شهرستان خرم آباد با بيان اينكه شجاعت و رشادت زن روستايي در نجات اين كودك قابل تحسين بوده است، گفت: با اين حال ورود به چاه آب با عمق 13متر بدون تجهيزات بسيار خطرناك است. در چنين مواقعي بهتر است مردم با تجهيزات كامل اقدام به نجات فرد حادثه ديده كنند يا اينكه از امدادگران كمك بگيرند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس