دستگیری ساقی مترو، پلنگ ایرانی در ارتفاعات تهران، شیطنت پسرانه قتل خونین را رقم زد، دسیسه پدرشکاک برای قتل دو دخترش، کامران و هومن بازداشت شدند و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



دستگیری ساقی مترو

حوادثرییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک فروشنده مواد مخدر در مترو خبر داد.

سرهنگ محسن خانچرلی رییس پلیس پیشگیری پایتخت، در تشریح این خبر گفت: در راستای طرح کنترل پایانه‌ها و ایستگاه‌های مترو ماموران این پلیس ضمن استقرار در کلیه ایستگاه‌های متروی پایتخت از طرح کنترل و برخورد با افراد خلافکار را به مرحله اجرا گذاشتند.

وی افزود: در این رابطه صبح روز گذشته عوامل انتظامی مستقر در ایستگاه مترو صادقیه به یک نفر فروشنده مواد مخدر به نام"پرهام "25ساله را دستگیر که از نامبرده مقدار ۴۰گرم مواد مخدر از نوع شیشه و یک گرم هروئین به همراه یک دستگاه ترازوی توزین کشف شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


پلنگ ایرانی در ارتفاعات تهران

روز پنجشنبه ۱۳۹۳/۲/۲۵محیط بانان شهرستان فیروزکوه در استان تهران حین گشت و کنترل از یک پلنگ ایرانی عظیم الجثه تصویربرداری نمودند.

این تصویربرداری توسط رضا کرمی رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه در ساعت ۱٫۳۰ ظهر در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کاوه ده و از فاصله بسیار نزدیک صورت گرفته است.

رضا کرمی در این باره گفت: حین گشت زنی در ارتفاعات ناگهان با پلنگی مواجه شدیم که بر روی یک صخره درست بالای سر ما و در فاصله ای بسیار نزدیک قرار داشت.



وی افزود: پلنگ که بسیار درشت جثه بود، لحظاتی نشست و دقیقا به تماشای ما مشغول شد که در این فاصله موفق به تهیه عکس از آن شدم و پس از دقایقی در کمال خونسردی برخواست و به پشت صخره برگشت و از دیدخارج شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


شیطنت پسرانه قتل خونین را رقم زد

حوادثمأموران کلانتری 17پرند طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک مورد درگیری شدید در یکی از پارک‌های شهر پرند، سریعاً به محل اعزام شدند و با حضور مأموران در محل حادثه با پیکر خون آلود جوانی که روی زمین افتاده بود روبرو شدند که سریعاً تحقیقات محلی را از شاهدان عینی آغاز کردند.

وی با بیان اینکه فرد زخمی که علایم حیاتی خاصی بر تن نداشت سریعا به درمانگاه منتقل شد اما متاسفانه پس از معاینه پزشک معالج، جان خود را از دست داد، تصریح کرد: کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی پس از فعالیت‌های اطلاعاتی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهم فراری بنام "الف" در پرند شده و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


دسیسه پدرشکاک برای قتل دو دخترش

حوادثفرمانده انتظامی شهرستان تربت جام از دستگیری مردی که با همدستی پسرش، دو دختر جوان خود را به دلیل بدبینی به قتل رسانده بود، خبر داد.

سرهنگ مختاری فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام، با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش قتل دو دختر جوان در حوالی این شهرستان، تیم مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تربت جام برای پی گیری موضوع وارد عمل شدند.

مختاری با بیان اینکه متهم به قتل در اعترافات خود عنوان داشت که به دلیل شک و بدبینی به دخترانم از مدتی قبل با آنها اختلافاتی داشته و براین اساس با همدستی پسرم آنها را به حوالی شهرستان ببرده و به قتل رساندیم، گفت: در پی این اعترافات، پسر خانواده نیز دستگیر و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


بحران جرایم جنسی در دو استان

حوادثکشف 89 درصد قتلهای کشور، هشدار درمورد وضعیت بحرانی دو استان در پرونده های جرایم جنسی، تذکیب وقوع قتل های سریالی در کشور، راه اندازی مرکز ساماندهی امور افراد مفقود شده، انهدام 70 باند سرقت مسلحانه و کشف 400 پرونده معوقه قتل مهمترین بخشهای نشست خبری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی است.

سرهنگ هادی مصطفایی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: نرخ وقوع قتل در ایران 2.5 نفر به ازای هر یکصد هزار جمعیت است که این نرخ در آسیا 3 نفر است.

وی ادامه داد: در سال 89 نرخ وقوع قتل 3.1 نفر، در سال 90 حدود 2.9 و در سال 91 نیز 2.6 است این در حالی است که بالاترین نرخ وقوع قتل در یکی از استانها 8.5 نفر، در استان دیگر 5.1 و 3.8 نفر است. این در حالی است که استان خراسان جنوبی با 0.4، استان یزد با 1.4، مرکزی نیز با 1.4 کمترین نرخ را به خود اختصاص دادند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


ثبت 30 زمین لرزه در یک روز

حوادثدر روز جمعه مجموعا 30 زمین لرزه کوچک و بزرگ در سطح کشور به ثبت رسید که نخستین مورد آن در ساعت 32 دقیقه بامداد روز جمعه بود و آخرین آن نیز در ساعت 19:51 جمعه به ثبت رسیده است.

از میان این زمین‌لرزه‌ها که اکثر آنها به دلیل کوچک بودن مقیاس از سوی بسیاری از شهروندان احساس نشده است، زمین لرزه 1.4 ریشتری بافق یزد کمترین قدرت را داشته و زمین لرزه 4.3 ریشتری بستک هرمزگان که در ساعت 7:59 دیروز رخ داد بیشترین بزرگی را داشت که منجر به آماده باش نیروهای امدادی در این منطقه شد اما خوشبختانه این زلزله خسارات و تلفاتی نداشت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


قداره‌بند قزوینی به دار آویخته شد

حوادثحجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، در قزوین در خصوص اجرای حکم این فرد اظهار کرد: پس از سیر تشریفات قانونی و تأیید دیوان عالی کشور با رعایت موازین شرعی و قانونی حکم قاتل در محوطه زندان مرکزی قزوین اجرا شد.

وی افزود: دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف برای کسب رضایت از اولیای دم نهایت تلاش خود را به‌کار گرفتند، ولی در نهایت با درخواست اولیای دم حکم فوق به مرحله اجرا درآمد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


سارق گوشواره دختر بچه‌ها دستگیر شد

حوادثسرگرد حسن شریفی فرمانده انتظامی گرمی، گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت طلا و زیور آلات از دختربچه‌ها در شهر "گرمی" و ایجاد دلهره و نگرانی در بین خانواده‌ها، موضوع با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گرمی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تحقیقات گسترده پلیسی، ردپای زنی در این سرقت پیدا شد که با تشدید گشت‌های انتظامی این سارق دستگیر شد و به پلیس اگاهی انتقال داده شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


کامران و هومن بازداشت شدند

در ساعت 23:15 روز 9 فروردین امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع یک فقره قتل به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد ؛ با حضور مأموران در محل جنایت آنها با جسد مردی 60 ساله در راهروی خانه اش مواجه شدند که بر اثر جراحات ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

کامران و هومن بازداشت شدند+عکس

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان در تحقیقات نامحسوس پلیسی خود اطلاع پیدا کردند که فردی به نام "حمید" خواستگار دختر مقتول است که درخواست ازدواج وی با مخالفت شدید مقتول روبرو شده ؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده و احتمال نقش حمید در جنایت ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با دستگیری حمید وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از جنایت شده اما زمانیکه دلایل کارآگاهان مبنی بر شناسایی خودرو وی در محل جنایت در مقابل وی قرار گرفت، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به نقش و معاونت خود در ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


زمین گودبرداری شده کامیون را بلعید

به دنبال تماس کارگران یک زمین گود برداری شده با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی این حادثه، ستادفرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه 103 را ساعت 12:15 دقیقه روز گذشته به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت بزرگراه باقری، ابتدای خیابان 196 غربی حرکت کردند.

زمین گودبرداری شده کامیون را بلعید

علی حیدرزاده افسر آماده منطقه 3 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک زمین درحال گودبرداری مشاهده می شد که چرخ های عقب کامیونی که جهت حمل نخاله وارد شده بود، به ناگاه داخل زمین فرو رفته است و باعث ترس و وحشت راننده و کارگران شده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


شگرد فروشنده چای برای سرقت دلار

حوادثروز گذشته فردی به نام منصور فردی به نام قادر را به کلانتری 113 بازار آورد و به ماموران گفت : این فرد از پدرم مقادیری دلار به ارزش 10 میلیون تومان سرقت کرده است و الان پدرم به دلیل مسمویت در بیمارستان سینا تحت درمان می باشد.

ماموران کلانتری سریعا با پیگیری از شاهدان و گزارشات میدانی صحت و سقم موضوع را مشخص کرده و سپس تحقیقات از متهم 35 ساله آغاز کردند.
 
در حین بازجویی های فنی و پلیسی متهم لب به سخن گشود و به سرقت از مرد دلار فروش سبزه میدان اعتراف کرد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


قتل نو عروس با ضربه سیلی

حوادثدر این پرونده ابوذر 26 ساله متهم است 3 هفته پس از عقد همسرخود به نام اعظم را در میدان سپاه تهران به قتل رسانده است.
 
7 خرداد ماه سال گذشته مرگ مشکوک زن جوانی به کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع داده شد در ادامه تیمی از کارآگاهان با حضور در بیمارستان متوجه شدند زن 31 ساله ای به نام اعظم چند روز قبل در حالی که دچار مرگ مغزی شده بود به این بیمارستان انتقال داده یافته بود.

رئیس دادگاه نیز با تفهیم اتهام به ابوذر از او خواست به دفاع از خود بپردازد. مرد جوان پس از قرار گرفتن در جایگاه با رد اتهامش گفت: من به همسرم علاقه داشتم و مرتکب قتل او نشدم. اعترافات قبلی ام و بازسازی صحنه قتل تحت فشار بازجویی ها بود. روز حادثه من و اعظم با هم درگیر شدیم اما من هیچ ضربه ای به او نزدم .
 
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعه اش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


تلاش برای رهاسازی دست کارگر از درون دستگاه

به دنبال تماس کارگران یک کارگاه تزریق پلاستیک با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه 56 و گروه امداد و نجات 10 را ساعت 7:20 دقیقه صبح امروز به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت شهرک حکیمیه، خیابان سازمان آب، خیابان پنجم شیدایی حرکت کردند.

تلاش برای رهاسازی دست کارگر از درون دستگاه+تصاویر

ناصر قندهاری رئیس ایستگاه 56 که در محل حضور داشت در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد، در یک کارگاه تزریق پلاستیک، کارگری 52 ساله به نام محمود-س در حال تعویض قالب دستگاه بود که به علت نامعلوم، قالب مهار شده توسط جرثقیل دستی، رها شده و دست وی بین قالب و بدنه دستگاه گیر کرده بود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک فرمایید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    تهران و البرز
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    :)) تذکیب یا تکذیب؟؟
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    البرز به اندازه همه ایران قتل و جنایت دارد . چون خوش اب و هواست و عیاش ها در انجا لانه دارند و افغانی ها در پرتو مماشات قوه قضائیه و نیروی انتظامی در انجا پر هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس