اسامی ۸ کشته حادثه واژگونی اتوبوس، وقتی دانش‌آموزان‌با قمه به مدرسه‌می‌روند، پیگیری حادثه آزادگان توسط مراجع قضایی، غزل 5ساله به 3کودک زندگی داد و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز می‌باشند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین عناوین حوادث امروز به شرح زیر می‌باشد:



آیین بخشش یک اعدامی

چهار سال پیش خانواده یوسفی مقدم فرزندشان را در یک نزاع از دست دادند.ایشان پس از گذشت چهار سال از مدت حبس مجرم و با وساطت بزرگان روستای خرو سفلی شهرستان نیشابور، بدون دریافت هیچ گونه دیه از خون فرزند خود گذشتند تا درس بخشندگی و مهربانی را به دیگران یادآوری کنند.

حوادث

«رضا یوسفی مقدم» ولی دم است، او بسیار آرام و شمرده حرف می زند و با چشمهای اشک آلود رضایت خود را مطرح می کند.

برای مشاهده تمامی تصاویر و همچنین متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


غزل 5ساله به 3کودک زندگی داد

حوادثدر عمل 443 اهدای عضو این دانشگاه، اعضای بدن سیده غزل اعلمی پور اهل تربت حیدریه به سه کودک اهدا و پیوند شد.

اعضای بدن این کودک پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده اش از بیمارستان 9 دی تربت حیدریه ارسال و در بیمارستان منتصریه مشهد به سه کودک منتظر پیوند زده شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وقتی دانش‌آموزان‌با قمه به مدرسه‌می‌روند

حوادثمعاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان این مطلب که اعتیاد، طلاق و خشونت از آسیب‌های مطرح جامعه است، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش خشونت در جامعه باید جامع و کامل باشد.

وی افزود: متاسفانه آستانه تحمل جامعه و همچنین سن خشونت کاهش یافته و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد. طبق آمار و اطلاعات ارائه شده خشونت در خانواده‌ها حتی در بین تحصیلکرده‌ها و کودکان نیز رو به افزایش است و دیده می‌شود که در مدارس نیز نوجوانان آلاتی همچون چاقو، قمه برای دفاع از خود به همراه دارند که این موضوع باعث مشکلاتی در مدارس شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پیگیری حادثه آزادگان توسط مراجع قضایی

حوادثسید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پس از ارائه گزارش تفصیلی روز سه شنبه در صحن علنی شواری اسلامی شهر تهران در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس بخش خصوصی گفت: این حادثه تأسف‌بار به نوعی به نماد همدلی مردم، مسئولان و نیز دست اندرکاران دستگاه‌های مختلف با یکدیگر تبدیل شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری در خصوص تامین ایمنی و حفظ جان مردم سر سوزنی کوتاه نمی‌آید، خاطرنشان کرد: با توجه به این که ساختار فنی اتوبوس واژگون شده باعث تشدید آسیب‌های وارده به مسافران شده، ضمن پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی به منظور احقاق حقوق حادثه‌دیدگان هیچ مسامحه و ملاحظه‌ای نخواهیم کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سرنوشت خرس مفلوک بابلسر
سرنوشت خرس مفلوک بابلسر عوض شد

طی روزهای گذشته تصاویری از یک باغ وحش خصوصی در بابلسر منتشر شد که نشان می‌داد برخی از حیوانات این باغ وحش در شرایط اسفناکی بسر می‌برند؛ از جمله خرسی که به یک میله زنجیر شده بود و به قدری دور خود چرخیده بود که محل ترددش تبدیل به چاله شده بود و آه از نهاد هر بیننده‌ای در می‌آورد.

انتشار چند تصویر، سرنوشت خرس مفلوک بابلسر را عوض کرد

همین تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اینقدر دست به دست چرخید تا به محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست رسید و او هم پیگیری ماجرا را در دستور کار قرار داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اسامی ۸ کشته حادثه واژگونی اتوبوس

در این حادثه 7 مسافر اتوبوس در محل حادثه و یک مسافر نیز بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد که اسامی آنان به شرح زیر اعلام می شود:

عکس/ اتوبوس صورتی قاتل 7 شهروند

1- علی قوامی
2- زهرا مظفریان
3- ملیکا ذخار
4- سید مرضیه باریکانی
5- فاطمه یوسفی
6- نیلوفر علیزاده فوروتی
7- نیره زینتی شعاع
8- سمیه لشگری(مصدومی که در بیمارستان جان باخت)

حوادث

برای رفتن به صفحه مربوط به این خبر اینجا کلیک کنید


هشدار پلیس درباره کلاهبرداری نیجریه‌ای

حوادثسرهنگ سید مصطفی مرتضوی در خصوص کلاهبرداری نیجریه‌ای اظهار داشت: یکی از جرایم سایبری بین‌المللی که اخیراً بسیار شایع شده‌است کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایمیل‌های جعلی است که این نوع کلاهبرداری به کلاهبرداری نیجریه‌ای معروف است.

وی افزود: در این جرم هکرها یا مجرمان سایبری، تاجران، صرافان و شرکت‌های صادرات و واردات را هدف قرار می‌دهند و در ابتدا با شناسایی تاجران یا شرکت‌ها اقدام به هک ایمیل آنها می‌کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هکرها با ایجاد یک ایمیل مشابه با طرف فروشنده با تغییرات بسیار جزئی که در نگاه اولیه به چشم نمی‌آید هکرها یا مجرمان خود را در هنگام یکی از معاملات به جای طرف فروشنده جا زده و به طرف خریدار اعلام می‌نمایند:" شماره حساب شرکت تغییر یافته است و از این پس مبلغ مورد معامله را باید به حساب جدید واریز نمایید".

وی ادامه داد: خریداران یا وارد کنندگان کالا نیز بدون اینکه موضوع را تلفنی از شرکت فروشنده بررسی نمایند اقدام به واریز وجه به حساب جدید می‌کنند؛ غافل از اینکه این حساب مربوط به فروشنده نیست.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس