کد خبر 613747
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

حمزه گفت: پرونده فوت کودک سه روزه در سازمان نظام پزشکی همدان در نوبت رسیدگی قرار دارد و پس از اعلام گزارش کمیسیون تخصصی این سازمان، دادسرا رسیدگی قضایی خود را انجام خواهد داد.

 به گزارش مشرق، «کامران حمزه» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده فوت کودک سه روزه در بیمارستانی در همدان گفت: پرونده فوت کودک سه روزه، پس از تشکیل به سازمان نظام پزشکی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سازمان نظام پزشکی کمیسیون تخصصی رسیدگی با حضور 5 پزشک متخصص و نیز یک قاضی و همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی تشکیل می‌شود و درباره موضوع اظهارنظر می‌کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از اعلام گزارش سازمان نظام پزشکی همدان، در دادسرا رسیدگی قضایی را انجام داده و حکم را صادر می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان توضیح داد: البته رسیدگی در نظام پزشکی دو مرحله‌ای است. در مرحله اول کمیسیون بدوی تشکیل و در صورت اعتراض طرفین کمیسیون تجدیدنظر تشکیل خواهد شد.

حمزه تاکید کرد: این مسئله از موضوعات و تخلفاتی نیست که بتوان به سرعت به آن رسیدگی کرد بلکه نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی تخصصی دارد که به علت فراوانی پرونده در سازمان نظام پزشکی همدان این پرونده هم در نوبت رسیدگی قرار دارد.

وی ادامه داد: در رسیدگی‌ها ممکن است پزشک قصور داشته یا نداشته باشد. حتی ممکن است مشخص شود که بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی دلایل قصور و تخلف باشند. همچنین ممکن است اعلام شود که بیمارستان و تیم پزشکی قصوری نداشته و تخلف به خاطر مراقبت‌های بعد از عمل جراحی باشد. لذا باید در این خصوص حتما کمیسیون تخصصی رسیدگی برگزار شود و اعلام نظر کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان در پایان گفت: بنابراین پرونده فوت کودک سه روزه در سازمان نظام پزشکی در نوبت رسیدگی قرار دارد و با مشخص شدن نوع تخلف رسیدگی قاطع توسط دستگاه قضا انجام خواهد شد.

بیست و چهارم تیر امسال مرد جوانی با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب استان همدان از پزشک زن و رزیدنت یکی از بیمارستان‌های شهر همدان به خاطر قصور پزشکی شکایت کرد.

شاکی به بازپرس پرونده گفت: ساعت 16 بیستم تیر امسال همسرم را برای زایمان به بیمارستانی در همدان منتقل کردم. مدارک پزشکی، آزمایش‌ها و سونوگرافی‌های انجام شده سلامت نوزادم را تائید کرده بود. با توجه به وزن بالای دخترم، باید همسر 28 ساله‌ام عمل سزارین می‌کرد، اما پزشک و رزیدنت بیمارستان اعلام کردند همسرم باید زایمان طبیعی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همان شب همسرم زایمان طبیعی کرد و دخترم به دنیا آمد، اما وضعیت دخترم خوب نبود. پزشک معالج بیمارستان، همسرم را روز بعد مرخص کرد، اما نوزادم در بخش مراقبت‌های ویژه بود. سرانجام پس از سه روز فرزندم که بستری بود، فوت کرد. پزشک زن و رزیدنت در وضع حمل همسرم قصور داشتند که همین موضوع باعث مرگ فرزندم شد و اکنون از این دو نفر شکایت دارم. اگر همسرم تحت عمل سزارین زایمان می‌کرد، اکنون دخترم زنده بود. سهل‌انگاری آنها باعث شد نوزادم را از دست بدهم.

همزمان با شکایت این مرد و همسرش، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و برای ادامه تحقیقات به سازمان نظام پزشکی ارجاع شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس