بان‌کی‌مون به جای اینکه دبیرکل سازمان ملل متحد باشد، مجری دستورات و مطالبات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شده است.

گروه سیاسی مشرق -- «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده بود، با «نرگس محمدی» یکی از محکومین فتنه 88 دیدار کرد. «مایکل مان» سخنگوی اشتون ضمن اعلام این خبر، مدعی شده که این دیدار به مناسبت روز جهانی زن صورت گرفته است.

آنطور که «لیز دوست» خبرنگار بی‌بی‌سی در صفحه توئیتر خود نوشته، «نرگس محمدی» یکی از 7 زنی بود که اشتون با آن‌ها دیدار کرد و از وی به عنوان مدافعان حقوق بشر در ایران نام برد.

صحن علنی مجلس امروز متاثر از این رخداد مهم بود که با واکنش نمایندگان مجلس همراه بود، کمیسیون امنیت ملی که پیش از این بارها در این خصوص به دستگاه دیپلماسی تذکر داده بود امروز طرح سوالی از وزیر امورخارجه را به امضای نمایندگان رساند تا پاسخ های محمدجواد ظریف در مورد دیدار جنجالی و حاشیه ساز کاترین اشتون با برخی محکومان فتنه بشنود.

بان‌کی‌مون مجری دستورات صهیونیست‌ها شده/ اقدام اشتون غیرقابل گذشت است/ وزارت خارجه باید پاسخگو باشد

خبرنگار سیاسی مشرق در حاشیه صحن علنی مجلس از دکتر حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با "نرگس محمدی" یکی از محکومین فتنه 88 پرسیدیم، اتفاقی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیش از این بارها تذکرات و هشدارهای لازم را به دستگاه دیپلماسی کشور داده بودند تا از اتفاقات مشابه سفر هیئت پارلمانی اروپا که چندی پیش در سفارت یونان اتفاق افتاد جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی همچنین درمورد اظهارات گستاخانه بان‌کی‌مون پاسخ داد و گفت: اظهارنظرهای آقای بان‌کی‌مون مداخله مستقیم در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در ادامه عنوان کرد: بان‌کی‌مون به جای اینکه دبیرکل سازمان ملل متحد باشد، مجری دستورات و مطالبات آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه ما این نوع اظهارات را مداخله مستقیم در امور داخلی جمهوری اسلامی می‌دانیم، افزود: اظهارات بان‌کی‌مون را خلاف منشور قوانین سازمان ملل متحد می‌دانیم و معتقد هستیم که با‌ن‌کی‌مون با ادامه این رویکرد جایگاه دبیرکلی را تنزل می‌دهد.

وی با اشاره به هشدارها و تذکرات نمایندگان مجلس و همچنین نهادهای امنیتی در خصوص دیدار هیات پارلمانی اروپا با برخی از محکومان فتنه و مجرمان امنیتی که چندی پیش در سفارت اتریش رخ داد، گفت: ملاقات اشتون با عوامل فتنه غیرقابل گذشت است و مسئولان دستگاه دیپلماسی به طور مستقیم باید پاسخگو باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی پیش از این بارها در این خصوص به دستگاه دیپلماسی تذکر داده بود و از وزارت خارجه درخواست کرده بودند تا از این اقدامات جلوگیری لازم را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: ملت ایران دیگر نباید شاهد این قبیل اتفاقات در خاک جمهوری اسلامی ایران باشند ولی وقتی باز شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی هستیم، به این معنی است که دستگاه دیپلماسی کوتاهی کرده است و حتما باید پاسخگو باشد.

نقوی حسینی در انتها تاکید کرد: امروز نمایندگان مجلس در واکنش به دیدار اشتون با برخی محکومان امنیتی سوالی را از وزیر امور خارجه طراحی کردند که فکر می کنم با تعداد امضای بالای نمایندگان در دستور کار قرار گیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ریاستی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    نمایندگان عزیز تو همه مسایل در مورد بعضی اقدامات ناصواب دولت هی شل میزنید بعدصفت میخورید.چیه میترسید دور بعدی رای نیارید.مجلسی که امام فرمودند در راس امور است در هر شرایطی باید به قسم خود وفادار باشند.
  • علی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    چی شده مگه یکی از اون سر دنیا اومده با یک خبرنگار ملاقات کرده حالا کل مملکت دنبال این افتادن که چرا این دو تا به هم رسیدن چی شده این دوتا به هم برسن مملکت به هم میریزه یا تو این مملکت مشکل دیگه ای نیست یا این نرگس محمدی جدی جدی تو این کشور کاره ای بوده و ما نمیدونستیم خودمون بزرگشون میکنیم بعد تو همین جنجال ها خودمون ضرر میکنیم ما که پرچم آزادی رو تو دستمون داریم خوب حالا با نگاهی ازادمنشانه برخورد کنیم و این دو تا رو بزارید با هم یه جلسه هم داشتن که داشتن ... ولی ما اونقده گیر میدیم که از این خانم بت میسازیم و بزرگش میکنیم و خیلی از شعار هامون رو هم زیر سوال میبریم
  • امیر تبریز اوغلی ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    عیبی یوخ. بزار دولت سبد تدبیر راحت باشه
  • هموطن ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    به همین زودی یادت رفت اونها برای یه دست گل ظریف روی قبر شهید عزیزمون عماد مغنیه چه توبیخی کردند؟مسئله خانوادگی وشخصی نیست عزیز اینها در سطح جهانی نماد اقتدار حساب میشه.
  • رضا ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    جواب علی: علی کوچولو تو این بحث نرگس محمدی که هیچ سران فتنه یعنی موسوی و کروبی را هم ما حساب نمی کنیم چون نه تنها دشمن نظام و انقلاب اسلامی هستن بلکه ثابت کردن دشمن امام حسین علیه السلام هستن... مسئله مهم اینه که به قول مسئول محترم دستگاه قضا مگه کشور بی در و پیکره که هر کس خواست بیاد بره و هر کاری خواست انجام بده... بچه جون نه فقط کشور ما بلکه همه کشور های دنیا قانون و مقررات خاص خودشون را دارن 1)اومدن نماینده ایتالیایی بدون پوشش مناسب کشور ما... 2) بی احترامی مسئول هیئت اروپایی در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آقای رفسنجانی... 3) خانم اشتون که تو این هشت ساله ایران نیومده بوده حالا بیاد و تو هر سوراخی که دلش بخواد سرک بکشه... کوچولو حرف سره این فتنه گرا نیست موضوع اصلی اینکه اینا میان تو ایران هر کاری می خوان انجام میدن و هیچ کدام از دستگاه های امینیتی و اطلاعاتی و دولت ما خبر ندارن... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • ماسون ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    عادیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس