پخش «اخبار هاليوود» به زبان فارسي با هدف الگو سازی از زندگی ایرانیان مستقر در کالیفرنیا برای فارسی زبانانی که در ایران زندگی می کنند، صورت می گیرد.

گروه جنگ نرم مشرق- به گزارش وبگاه نشریه ويكلي استاندارد، آژانس فدرال كه وظيفه سرپرستي صداي آمريكا را دارد، براي توليد شوهاي سرگرم‌كننده تلويزيوني به زبان فارسي كه شامل اخبار هاليوود و ديگر جنبه‌هاي جلب كننده زندگي در غرب ايالات متحده است، به دنبال جذب نيرو است.  هیات مدیره پخش برنامه های رادیو تلویزیونی آمریکا موسوم به بی بی جی (BBG) كه يكي از اعضاي آن وزير خارجه، جان كري است، به دنبال استخدام پيمان‌كار براي توليد شوهاي سرگرم‌كننده هفتگي است. اين شوهاي تلويزيوني كه بايد به صورت زيبايي‌شناختي و موزيكال باشند، قرار است براي مخاطبين بخش فارسی صداي آمريكا در ايران پخش شوند.

اين گزارش افزوده است: شرح برنامه‌هاي مورد نظر بايد مانند برنامه‌هاي «سرگرمي امشب» يا «رسيدن به هاليوود» باشد: اين پيمان‌كار بايد داراي اطلاعات جامع و گسترده از پشت پرده وقايع، ميهماني‌ها، كنسرت‌ها، جشن‌ها، خانه‌هاي مد، خيريه‌ها، موسيقي‌دان‌ها، سرگرمي‌ها، هنرمندان، بازيگران و افراد مهم مورد علاقه ايالات متحده و مردم خاور ميانه باشد. اين پيمان‌كار بايد در لوكيشني در ساحل غربي آمريكا و در مشاورت دائم با صداي آمريكا كار كند. اپيزودها بايد شامل تركيبي از سبك زندگي، موزيك، مد، كمدي، هنر، سرگرمي، مصاحبه، و دست‌رسي به پشت پرده‌هايي باشد كه براي مخاطب جذاب باشد. اپيزودها بايد شامل مصاحبه با افراد برجسته ايراني، دو رگه ايراني-آمريكايي و سرگرمي‌ها، مدها، مشاغل و ديگر شخصيت‌هاي رسانه‌اي آمريكايي باشد.


اين گزارش در ادامه آورده است: به دليل اهميت موضوع فرهنگ عمومي، به پيمان‌كاران بالقوه اخطار داده شده است كه «حساسيت‌هاي» كشور هدف را در ذهن داشته باشند. بنا به گزارش BBG، اين آژانس برنامه‌هاي مشابهي را قبلا توليد كرده و پيمان‌كار مزبور بايد تا 45 روز به صورت پيش‌توليد برنامه داشته باشد.

گزارش ويكلي استاندارد مي‌افزايد: وزات خارجه مايل بود بداند آيا چنين برنامه‌هايي تلاش‌هاي ديپلماتيك اين كشور در ايران را افزايش مي‌دهد يا نه كه BBG در پاسخ به اين نهاد گفته است ايالت كاليفرنيا محل زندگي ايرانياني است كه سبك زندگي آنان براي كساني كه در ايران زندگي مي‌كنند به ويژه جوانان بسيار جالب است.

ويكلي استاندارد در ادامه می نویسد: يكي از دلايل پيروزي آمريكا در جنگ سرد، تلاش‌هاي صداي آمريكا با استفاده برنامه‌هاي فرهنگي عليه شوروي بود. در اصطلاحات ديپلماسي عمومي، برنامه‌هاي فرهنگي اين‌چنيني اغلب بازتابي از قدرت نرم كشور ما مي‌باشند؛ و يكي از راه‌هايي است كه توجه مخاطبان‌مان را با آن جلب مي‌كنيم و در ايران نيز بيش از 20 درصد تخمين زده مي‌شود.

در پايان اين گزارش آمده است: چنين جذب نيرويي قبلا در سال 2012 نيز انجام شده بود اما به دليل تشخيص آژانس فدرال ملغي شد. هر چند كه اين ارتباط از سوي وزارت خزانه‌داري تاييد نشده اما درهمان زمان، وزارت خزانه‌داري تحريم‌هاي جديدي عليه ايران و صنايع پتروشيمي آن اعلام كرد. اما اكنون كه ايران با شش كشور در وين به پاي ميز مذاكره آمده زمان آن است تا فرهنگ ايالات متحده بيشتر به ايران تزريق شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    دلتون خوشه ها
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    بهترین سلاح در مقابل این تحرکات نرم، همگانی شدن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس