مذاکرات فشرده ایران و 1+5 در شرایطی وارد چهارمین روز خود شد که کارشکنی وزیر خارجه و هیئت مذاکره‌کننده فرانسه در مذاکرات، فضای مثبت دو روز اول را تحت تأثیر قرار داد. حضور دکتر ظریف در جلسه 1+5 در آخرین ساعات مذاکرات ژنو، بار دیگر زمزمه‌های توافق در ژنو را قوت بخشید.

گروه بین‌الملل مشرق - روز دوم مذاکرات ایران و شش کشور دیشب در ژنو در حالی به پایان رسید که گفت‌وگوهای سه‌جانبه "محمدجواد ظریف - کاترین اشتون - جان کری" وزرای خارجه ایران، اروپا و آمریکا، ساعت 23:25 به وقت محلی، به این امید به پایان رسید که امروز از ساعت 8:30 صبح از سر گرفته شود.

این گفت‌وگوها از عصر روز جمعه در ژنو آغاز شده بود و ساعت 21:40 برای استراحت دقایقی متوقف شده و ساعت 22:50 از سرگرفته شده بود.

هدف از این گفت‌وگوها رسیدن به متن موردتوافق سه طرف به امضای هر سه نفر درباره تعهدات ایران در قبال وضعیت غنی‌سازی در مقابل رفع بخشی از تحریم‌ها و آزادشدن بخشی از اموال بلوکه‌شده کشورمان در خارج است.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، گفت‌گوهای سه‌جانبه را "خوب" خواند و گفت: این گفت‌وگوها همچنان ادامه می‌یابد.

روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در حالی دیروز در ژنو آغاز شده بود که وزیر امور خارجه آمریکا در سفری غیرمنتظره از اسرائیل راهی ژنو شده است. همچنین لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که در دور اول مذاکرات ژنو مواضع تند و نزدیک به رژیم اسرائیل را اتخاذ کرده بود نیز به ژنو آمد. وزرای خارجه انگلیس و فرانسه مسافران سرزده بعدی ژنو بودند و امروز نیز وزیر خارجه روسیه و احتمالا معاون وزیر خارجه چین هم به ژنو خواهد آمد. 

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه

حضور وزرای خارجه شش کشور در مذاکرات هسته‌ای برای اولین بار طی 10 سال گذشته اتفاق افتاده است که تحلیل‌گران و رسانه‌ها آن را نشانی بر نزدیک شدن به توافق و حساسیت مذاکرات کنونی خوانده‌اند

علاوه بر ژنو، رایزنی‌های مقامات آمریکا در داخل این کشور و با شرکای آسیایی ایران نیز برای بررسی احتمال تغییر نظام تحریم‌ها بر ضد ایران، در حال انجام است.

روز گذشته جان کری عنوان کرد که به دعوت کاترین اشتون و با هدف "کم کردن اختلافات ایران و 1+5" به ژنو آمده است. گفته می‌شود ضمانت‌های مورد درخواست ایران برای لغو تحریم‌های نفتی و بانکی، اشتون را به دعوت وزیر خارجه آمریکا مجاب کرده است.

خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، آخرین اخبار، تحولات و حواشی مذاکرات ایران و 1+5 را بصورت لحظه به لحظه و با بروز رسانی همین قالب خبری، به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.




03:40 عراقچی: مذاکرات بسیار خوب و سازنده‌ای داشتیم. تلاش می‌کنیم مذاکرات را در همین مسیر ادامه دهیم تا به موضعی واحد برسیم.
اختلافات کاملا قابل پیش‌بینی بود. حساسیت‌هایی وجود دارد که امیدواریم در مذاکرات بعدی به توافق نهایی برسیم.

03:35 ظریف: از همه وزرای خارجه 1+5 که به اینجا آمدند و به این فرایند کمک کردند تشکر می‌کنم.
اختلافات و نگاه‌های متفاوت در بحث بر سر جزئیات طبیعی است و من اصلا نا‌امید نیستم. مذاکرات نشان داد که اراده سیاسی در دو طرف وجود دارد. 
ظریف: سه روز خیلی خوب و مفیدی داشتیم و می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

03:30 کاترین اشتون: مذاکرات خوبی طی سه روز داشتیم.
مذاکرات را 20 نوامبر از سر خواهیم گرفت. هدف ما این است که توافق نهایی برسیم.

03:30 کاترین اشتون و دکتر ظریف وارد نشست خبری شدند. اشتون بیانیه مشترک را قرائت خواهد کرد.


03:25 دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 قرار است 10 روز دیگر، 29 آبان ماه برگزار خواهد شد. 

03:10 وزیر خارجه فرانسه گفته است که مذاکرات هسته‌ای بدون رسیدن به توافق به پایان رسیده است.
لوران فابیوس در ادامه کارشکنی‌های امروز خود در روند مذاکرات، دقایقی پیش از پایان بدون نتیجه مذاکرات هسته‌ای خبر داده است. فابیوس تنها وزیر خارجه 1+5 بوده است که امروز سوژه‌ رسانه‌های اسرائیلی برای انعکاس بی‌نتیجه بودن مذاکرات را فراهم کرده است.

فابیوس گفته است که توافقاتی حاصل شد اما به سرانجام نرسید و هنوز سؤالاتی باقی است که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.


03:05 پرچم های ایران و اتحادیه اروپا هم‌اکنون در محل برگزاری نشست خبری نصب شد.


03:00 رسانه‌های رژیم صهیونیستی در آخرین دقایق نیز برای خبرسازی و انعکاس عدم توافق و شکست مذاکرات تلاش کنند.
تایمز اسرائیل: به نظر می‌رسد نشست ژنو بدون نتیجه و توافق میان طرفین به پایان برسد.


02:55 کاترین اشتون و دکتر ظریف لحظاتی قبل محل مذاکرات را به سمت هتل محل استقرار خبرنگاران و محل برگزاری نشست خبری ترک کردند.


02:50 با آشکار شدن کارشکنی فرانسه در مذاکرات ژنو، مواضع ضد فرانسوی در میان رسانه‌های ایران و فضای مجازی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشته است.


02:45 جروزالم پست: با ایجاد شکاف بین تیم‌های غربی، احتمال توافق با ایران بعید به نظر می‌رسد.


02:40 ولی نصر: غربی‌ها باید پیش از مذاکره با ایران، با خودشان مذاکره کنند.


02:35 مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 دقایقی پیش به وقت محلی، وارد روز چهارم خود شد.

02:30 گفته می‌شود صرف‌نظر از توافق یا عدم توافق در نشست امشب، هیئت‌های مذاکره‌کننده 10 روز دیگر به ژنو بازمی‌گردند.

01:55 به گزارش خبرنگار مشرق در ژنو، خبرنگار روزنامه کریستین ساینس مانیتور به نقل از منابع دیپلماتیک غربی، از توافق میان ایران و 1+5 خبر می‌دهند. تا کنون این خبر از سوی منابع نزدیک به هیئت ایران تأیید نشده است.
با توجه به فشارهای کنگره بر دولت اوباما و حضور شخص وزیر خارجه در مذاکرات، پایان نشست‌های ژنو بدون توافق تبعات سنگینی برای دولت آمریکا خواهد داشت و جان کری تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق به کار بسته است. تعدیل مواضع فرانسه نیز که با فشارهای اسرائیل در موضعی سرسختانه قرار گرفته بود، حاکی از اجماع 1+5 و انزوای فابیوس در مذاکرات است. همچنین، معرفی فرانسه به عنوان عامل شکست مذاکرات از جمله نگرانی‌های وزیر خارجه این کشور بوده است.

01:50 منابع دیپلماتیک از تعدیل مواضع فرانسه در آخرین دقایق مذاکرات خبر می‌دهند. براین‌اساس، گفته می‌شود اختلافات میان ایران و 1+5 تا حد زیادی کاهش یافته است و احتمال رسیدن به توافق بار دیگر افزایش یافته است.

01:45 مقامات دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات خبر داده‌اند تیم مذاکره‌کننده ایران صبح فردا ژنو را ترک خواهد کرد.

01:25 دکتر ظریف پیش از برگزاری نشست خبری به نشست 1+5 ملحق شد. حضور دکتر ظریف در این جلسه به درخواست 1+5 بوده است و به نظر می‌رسد طرف‌های غربی تمایل ندارند ژنو را بدون توافق با ایران ترک کنند.

01:20 خبرنگاران فرانسوی حاضر در ژنو در گفتگو با خبرنگار مشرق از مواضع فابیوس ابراز نگرانی کرده‌اند و معتقدند عامل به توافق نرسیدن در مذاکرات امشب، مخالفت فابیوس با پیش‌نویس توافق‌نامه باشد. به اعتقاد خبرنگاران رسانه‌های فرانسوی، به جز اختلافات میان اولاند و فابیوس از یک‌ سو و فشارهای اسرائیل، بخشی مواضع غرور آمیز وزیر خارجه فرانسه در قبال ایران ریشه‌های شخصی دارد.

01:00 براساس گمانه‌زنی‌ها قرار است کاترین اشتون و دکتر ظریف در نشست خبری حضور پیدا کنند.

00:15 کم‌تر از یک‌ساعت دیگر نشست خبری پایانی مذاکرات برگزار خواهد شد.

00:10 وزیر خارجه سوئد: اکنون مشکل دیگر ایران نیست. اختلاف بین 1+5 و مواضع فرانسه در مذاکرات است.

00:05 سفیر سابق فرانسه در تهران: فرانسوا اولاند مواضع سارکوزی در قبال برنامه هسته‌ای ایران را حفظ کرده است.

00:00 لوران فابیوس اخبار دیپلمات‌های غربی را تأیید کرد: فرانسه با پیش‌نویس توافق‌‌نامه ایران و 1+5 مخالفت کرده است.

23:45 وزرای خارجه و نمایندگان 1+5 برای بررسی و جمع‌بندی مذاکرات تشکیل جلسه دادند.


21:18 پایان دومین دور نشست ۳ جانبه ظریف، کری و اشتون.

21:16 ظریف: نتیجه تحریم‌های غرب ۱۹ هزار سانتریفیوژ برای ایران بوده است.

21:02 نشست 3 جانبه ظریف، کری و اشتون از سر گرفته شد. وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر در ژنو دیدار می‌کنند.

20:43 رویترز: گفت‌وگوهای هسته‌ای ژنو امشب بدون توافق به پایان می‌رسند.

20:17 ظریف: گروه 1+5 باید به توافق برسد. نمی‌دانم چرا برخی همسایه‌ها اینقدر نگران بهبود رابطه ایران و آمریکا هستند. وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران و پس از پایان دیدار سه جانبه با وزیر خارجه روسیه و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که گروه 1+5 باید به توافق برسد.

19:33 مایکل مان: نشست‌ها تا دست‌یابی به نتایج ادامه خواهد داشت.

19:30 یک خبرگزاری انگلیسی از قول دیپلمات‌های غربی مدعی شده گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران احتمالاً امشب بدون توافق به پایان خواهند رسید.

19:25 مان: اشتون جزئیات اقدامات لازم برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد.

19:15 دیپلمات غربی: فرانسه بین کشورهای 1+5 اختلاف ایجاد کرده است.

19:05 ظریف: نمی‌پذیریم کسی برای ما طرح تدوین کند/اگر امروز به نتیجه نرسیدیم مذاکره بعدی 7 تا 10 روز آینده

19:00 آغاز دیدار 3 جانبه ظریف، اشتون و لاوروف.

18:00 محمد جواد ظریف در فاصله کوتاه بین جلسه با اشتون و جان کری گفت: کار دارد ادامه پیدا می کند. موضوعات مختلفی داریم. به مرحله تدوین توافقنامه رسیدم و در مرحله تدوین باید در خصوص ریز موضوعات کار کنیم.
درباره برخی موضوعات تفاوت هایی وجود دارد. ظریف در پاسخ به این سوال که آیا گفتگوها امشب به نتیجه خواهید رسید؟ گفت: هنوز معلوم نیست که بتوانیم امشب به نتیجه برسیم. تا به حال پیشرفت بد نبوده است.

17:00 رادیو فردا: اسرائیل از "مواضع محکم" فرانسه در برابر برنامه‌ هسته‌ای ایران قدردانی کرد.
منابع آمریکایی نزدیک به مذاکرات اعلام کرده‌اند در صورت توافق بین کری، ظریف و اشتون، اقدامات فرانسه تأثیری در روند مذاکرات نخواهد داشت.

16:20 آقای عراقچی گفته است در صورتی که در پس از مذاکرات سه‌جانبه نتوانیم به جمع‌بندی برسیم، احتمال دارد مذاکرات برای یک روز دیگر ادامه پیدا کند.

16:10 ان‌بی‌سی: مذاکره‌کنندگان ایرانی آماده امضای توافق هستند.

16:10 نشست سه جانبه محمد جواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون آغاز شد.


15:50 یک مقام نزدیک به مذاکرات: مواضع سرسختانه و مخالفت‌های فرانسه در مذاکرات باعث شد یکی از مذاکره‌کننده‌های ایران جلسه را ترک کند. با وجود اعلام موافقت سایر کشورها با پیش‌نویس توافق اولیه، فرانسه همچنان با کارشکنی و اتخاذ مواضعی نزدیک به اسرائیل، از به نتیجه رسیدن مذاکرات ممانعت می‌کند.

15:40 عباس عراقچی: مذاکرات یا امشب به پایان خواهد رسید و یا به دور بعد کشیده خواهد شد. هنوز برای قضاوت درباره مذاکرات زود است و بهتر است بعد از مذاکره سه‌جانبه درباره آن صحبت کنیم.

15:20 یک مقام نزدیک به تیم ایرانی: تمام سناریوها برای توافق با مقامات بلندپایه در تهران هماهنگ شده است و در مذاکرات هسته‌ای اختیار تام داریم.

15:00 رادیو دولتی چین در خبری اعلام کرد "وانگ ئیی" وزیر خارجه چین برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای، به راهی ژنو خواهد شد.
دیدار چهارجانبه وزرای خارجه ایران، انگلیس، آلمان و کاترین اشتون

14:40 به گزارش خبرنگار مشرق از ژنو، هیئت ایرانی پس از اقامه نماز ظهر، در مذاکره سه جانبه میان مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وزیرخارجه ایران و آمریکا شرکت خواهد کرد.

14:25 با پایان یافتن دیدار سه‌جانبه ظریف - اشتون - فابیوس، نشست بعدی با حضور ویلیام هیگ، وستروله، ظریف و اشتون برگزار خواهد شد.

14:05 سرگئی لاوروف دقایقی قبل وارد هتل اینترکنتیننتال محل اقامت هیئت‌های دیپلماتیک شد.

14:00 دیدار سه جانبه محمد جواد ظریف، اشتون و فابیوس دقایقی قبل آغاز شد.


13:40 مقامات دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات اظهار داشته‌‌اند تا کنون فرانسه مانع اصلی برای رسیدن به توافق با ایران بوده است و آمریکا با پیش‌نویس اولیه موافقت کرده است.

13:30 ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در صفحه توئیتر خود گفته است: پیشرفت‌‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای با ایران در جریان است اما همچنان مسائل مهمی برای حل کردن باقی مانده است. تلاش می‌کنیم این روند رو به جلو را اداه دهیم.

13:20 لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر مواضع تند و بدبینانه خود به مذاکرات با ایران را تکرار کرده است.
فابیوس گفته است: در این مرحله، نهایی شدن قراردادی با ایران، اصلا قطعی نیست. پیش‌نویس اولیه مورد تأیید 1+5 نبوده و به هیچ‌وجه مطمئن نیستم که بتوانیم به سرانجامی برسیم.
به گزارش خبرنگار مشرق در ژنو، همانند دور گذشته مذاکرات، فابیوس موضعی نزدیک به مواضع نتانیاهو اتخاذ کرده است و به نمایندگی از اسرائیل برای برهم زدن توافق با ایران یا بالا بردن مطالبات در توافق احتمالی، در تکاپو است.
عکس یادگاری اشتون، وستروله(آلمان)، ظریف و ویلیام هیگ(انگلیس)

13:15 مایکل مان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مشرق: مذاکرات همچنان به قوت خود باقی‌ است.
مایکل مان در پاسخ به سؤال خبرنگار مشرق در ژنو درباره اخبار برخی رسانه‌های غربی - از جمله لس‌آنجلس تایمز در مورد احتمال تعویق مذاکرات - گفت: همانطور که گفتم مذاکرات به قوت خود باقی است و علت به تعویق افتادن مذاکرات صبح، جلسات متعدد اشتون با وزرای خارجه 1+5 بوده است. اخبار این رسانه‌ها نظرات و تحلیل‌های شخصی است.
روزنامه لس‌آنجلس تایمز امروز در گزارشی از تعویق مذاکرات ایران و 1+5 تا هفته آینده خبر داده بود.

13:00 محمد جواد ظریف با وستر وله وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد.

12:25 به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی در ژنو، پیش از آغاز مذاکرات ظریف-کری-اشتون، دیدارهایی با ترکیب جان کری-هیگ-فابیوس-وستر وله، اشتون-فابیوس-ظریف و در نهایت ظریف-کری- اشتون برگزار خواهد شد.

11:45 نشست سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون احتمالا تا ظهر به وقت محلی به تعویق خواهد افتاد. به نظر می‌رسد علت این نشست، مشورت نمایندگان کشورها با پایتخت‌های خود و بررسی بیشتر متن توافق باشد.

11:15 دیلی بیست(Daily Beast): بررسی‌ها نشان می‌دهد که مذاکرات ژنو نمایشی است و مقامات ایران و آمریکا ماه قبل تمام توافقات را انجام داده‌اند و آمریکا کاهش تحریم‌ها را پذیرفته است.

11:10 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه: نیروگاه اراک و برنامه غنی‌سازی چالش‌های اصلی در مذاکرات هستند.
خبرگزاری رویترز: فابیوس گفته است نگرانی‌های اسرائیل و کشورهای منطقه از برنامه هسته‌ای ایران با در مذاکرات مدنظر قرار بگیرد.

11:05 خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم عازم ژنو شد.

10:30 جان کری و کاترین اشتون در هتل اینترکنتیننتال دیدار دوجانبه خود را ساعت 8 به وقت محلی آغاز کردند.

09:40 موسویان: آمریکا باید در زمینه کاهش تحریم‌های ایران به کشورهای مذاکره ‌کننده بپیوندد.

09:28 چین: مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است؛ طرف‌های حاضر رویکرد منعطف و عملگرایانه خود را حفظ کنند.

08:52 کری: هنوز شکاف‌های مهمی وجود دارد؛ به دعوت اشتون به ژنو رفتم.
08:40 ریابکوف: کسی نمی‌خواهد دست خالی از ژنو بازگردد.
 سطح مذاکرات روز شنبه در ژنو که به سطح وزرای امور خارجه کشورها ارتقاء یافته،  این امیدواری را بوجود آورده است که مذاکرات به نتایجی که جهان در انتظار آن است، دست یابد.  

ریابکوف تأکید کرد: اکنون که مذاکرات کاملا جدی شده است، هیچ کس، از جمله ایران و آمریکا مایل نیستند تا دست خالی  و بدون بدست آوردن نتیجه مثتبی به خانه بازگردند، در این صورت، چنین اتفاقی «یک اشتباه راهبردی» خواهد بود.

02:42 عراقچی: پیشرفت هایی حاصل و نقاط منفی کم شد.
سید عباس عراقچی در پایان مذاکرات سه جانبه محمدجواد ظریف،جان کری و کاترین اشتون گفت:جلسه خوب بود.

وی افزود: در مذاکرات پیشرفت هایی حاصل و نقاط منفی کمتر شده است.

02:20 مایکل مان: بحث‌های خوبی در دیدار کری و ظریف انجام شد.
«مایکل مان» سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان 4 ساعت مذاکرات فشرده سه جانبه می‌گوید بحث‌های خوبی در این ملاقات انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • شفق ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ترس من اینه که دولت به هوای اینکه چند روز تا وعده 100 روزش مونده، یه ترکمنچای امضا کنه تا یه شکلات سوئیسی نصیبش بشه.
  • asasi ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    چی بگم آنچه به جایی نرسد فریاد است دنیای امروز دنیای زور و ظلم است و راهی برای ایرانیان نمانده است بهتره بروند و بمیرند....
  • میترا ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    درود بر اعتدال چند سال فقط تو مذاکرات به قول ولایتی عده ای بیانیه خوانی میکردند و تحریم ها بعد هر مذاکره تشدید میشد ولی امروزه با افتادن مذاکرات دست یک دیپلمات کاربلد میبینیم که چه امیدی نه تنها در ایران بلکه در عرصه جهانی برای حل و فصل این موضوع پیدا شده . مذاکره یعنی بده بستان دوستان افراطی نه تسلیم و شعار دادن . درود بر مشی اعتدالی و اصلاحی و درود بر فرزند ایران جواد ظریف
  • میثم ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ظریف دیپلماسی را با show اشتباه گرفته است
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    چراهروقت نرخ دلاربازارآزاد میادبایین دلارمبادلاتی ومیبرن بالا؟این دولت میخوادباما چه کنه؟
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    چون میخواند قیمت تک نرخی را به چیزی میان آزاد و مبادلاتی (به لطف محمود همان نرخ بانک مرکزی) ختم کنند.
  • ali ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    بدتر از اون کاری که دولت قبل باهات کرد ، هیچکس نمیتونه بکنه . غصه نخور
  • حیدر ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خدا به تیم ایرانی مذاکرات بحق این روزها و شبهای با عظمت توفیق و عزت عطا کند انشاءالله
  • شفق ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    میخواد کف دلار رو بالا ببره و از طرفی مانع افت دلار بشه!
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اسمتو باید گذاشت خبر گزاری مشرق خبر ها رو زودتر از فارس میزاری
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اسمتو باید گذاشت خبر گزاری مشرق خبر ها رو زودتر از فارس میزاری
  • سید اصولگرا ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    الآن دکتر ظریف نماینده همه ایران هستن انتقادی داری محترمانه انجام بده، دیگه چرا به نماینده ملت توهین می کنی؟!!
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    عمت بمیره
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    هرکدوم ازاین شش کشور میخوان به نوعی ازما امتیازبگیرن.
  • بهلول ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ما میخواهیم باج بدیم اما فرانسه کار شکنی میکنه.. عجب دنیایی شده ها.........
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر اسرائیل - مرگ بر فرانسه
  • ناصر ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ترکمن چای را خوب اومدی. ای ول
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    به نظرم اقای ظریف باید ذوق زدگی اش را کمی پنهان کنه. چون غربی ها میفهمند....
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ترکمانچای شماره 2
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ولت در طی صد روز نتونسته کار مفیدی انجام بده... بنابر این سعی میکنه که توافق با غرب را به عنوان یکی از کارهاش در صد روز اول ارائه کنه و این کار خطرناکی است
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    الهم عجل الولیک الفرج. محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    بی ادب بی همه چیز
  • نصیر ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    به هیات ایرانی بگین حاضریم سوخت رئاکتور اراک رو از خارج وارد کنیم و مواد مصرفی رو به روسیه تحویل بدیم و فردو هم بسیار محدود برای رئاکتور تهران صفحه سوخت تولید خواهد کرد
  • م ل اراکی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    باسلام فرانسه یک کشور غربیست و در ایران متاسفانه خیلی خاطر خواه داره. هر چه که غرب در راه پیشرفت کشور سنگ اندازی کنه این غربگرایان یک جورایی ماست مالیش میکنند.
  • عبدالله ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خفه بمير با اوني كه بايد بميره تو و اون عچوزه پير انگل ستان كه هرچي عوضي رو دور خودش جمع كرده.
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    فکر کنم سهم فرانسه را کم دادند
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    1 0
    شاه میبخشه (آمریکا) شاه قلی (فرانسه) نمیبخشه اصلا این فرانسه در حدی هست که بهش حق وتو دادن؟؟؟؟ تو همه جنگها که شکست خورده
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر فرانسه
  • کریم ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    یادت باشه ظریف مامور و بچه این انقلاب است تند نرو و صبر کن
  • آرش ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه یک یهودی است. این یهودی طراح سیاست خارجی فرانسه است. تعجبی ندارد که به مدافع اسرائیل تبدیل شده است.
  • بهنام کاوسی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    میثم جان سلام میشه خواهش کنم یک تعریف جامع از دیپلماسی بفرمایید تا هم دکتر ظریف یاد بگیرند هم من ؟؟ ممنون
  • بهنام کاوسی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    بهلول داننده نه آلیم نه ساتیم ؟
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    فرانسه نوكريشا به اسراييل نامشروع و موش كثيف اعلام كرد. مرگ بر فرانسه مزدور
  • محمد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    جناب شفق شما نترس به قول آقای خامنه ای تیم مذاکره کننده از بچه های انقلاب هستن و باید ازشون طرفداری کرد اینها از مقامات بلند پایه ایران اختیار تام دارن وگرنه هیچکاری را سرخود انجام نمیدهند شما و امثال شما هم بهتره اینقدر بدگویی ها و بدبینیها رو کنار بگذارید
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    منظورش اینه دشمنان ایران اسلامی باید برن بمیرن
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مذاکرات زیر نظر رهبری است و آقای عراقچی هم امروز به این موضوع تاکید کردند
  • علی ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    از پشتکار و جدیت تیم مذاکره کننده ممنونیم
  • شناص ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    از اولش هم می دونستم این روبوسی اشتون با فابیوس یه قضیه ای داره :)
  • مظفری ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    به حرف گربه سیاه بارون نمیاد.اجنبی
  • مهدی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    کاسه داغ تر از آش به این میگن
  • رسول ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ناشناس 17:17 . جناب ناشناس هر دوی اینها (امریکا و فرانسه) از یه قماشن و هر دو تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت می کنن . حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی کمتر از فرانسه نبوده و نیست . ضروریه که خدمت شما عرض کنم اینا الان دارن استراتژی هویچ و چماق را با ایران بازی می کنن . این استراتژی رو هم قبلا استفاده کردن ولی شکست خوردن . امریکا و برخی کشورهای غربی با وعده های پوچ و بی ارزش و بچه شاد کن نقش هویج رو بازی می کنن و هدفشون اینه که تطمیع کنن از سوی دیگر برخی دیگر از کشورهای غربی مثل فرانسه و همچنین رژیم صهیونیستی با چماق تهدید می کنن !!! اینا دارن مبتنی بر تئوری بازی ها با تیم ایرانی بازی می کنن !!! فکر نکنین که امریکا با پیشینه ی سیاه و تاریک خود در مدت زمان کوتاه تغییر کرده است . به گفته ی امام خمینی امریکا شیطان بزرگه و این شیطان هیچ وقت از کارهای باطل خود دست بر نمی داره . لذا وظیفه من و شما و مسئولان اینه که نسبت به این موضوعات اگاه باشیم و هوشیار . در ضمن امام خامنه ای فرمودند که هیچ اعتمادی به امریکا ندارن لذا ما باید سعی کنیم به حرف امام جامعه بیشتر گوش کنیم .
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیکند.
  • رسول ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خانم میترا مذاکره این نیست که ما ارزشهای خود را بدهیم و در کنار ان مقداری پول یا کالا دریافت کنیم !!! عزت و شرف ما با شکم پرستی و طمع به دست نیامده است که بخواهد برای اهداف کوچک از دست برود . در ضمن همین چند روز پیش بود امام خامنه ای گفتن که به امریکا اعتماد ندارن و موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ادامه دشمنی با ایران است . لطفا به سخنرانی اقا در 13 ابان مراجعه کنید . خانم این کاری که دارن با ایران انجام می دن مبتنی بر تئوری بازیهاست . اونا دارن با ایران بازی هویج و چماق انجام میدن فرانسه مخالفت میکنه از سوی دیگه به ظاهر امریکا نسبتا موافقه . برخی از اعضای گروه 5+1 موافق هستن و رژیم صهیونیستی مخالف !! لطفا عوض اینکه توهین کنین یه کمی بصیرت سیاسی خودتون رو بالا ببرین . ما هم از تیم مذاکره کننده ایرانی حمایت می کنیم اما تیم محترم مذاکره کننده باید خیلی مراقب باشن که قضایای تعلیق غنی سازی و عقب موندن کشور تو این حوزه تکرار نشه .
  • سعيد ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر فرانسه
  • علی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    تو جنگ جهانی دوم هیتلر 4 ساعته کل فرانسه رو فتح کرد قبل از تجاوز آمریکا به ویتنام اول فرانسه در ویتنام میجنگید که ویت کنگها بابای هرچی قرانسوی بود در آوردن بعد آمریکا وارد شد که اونهم شکست بدی خورد
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    منم با این نظر موافقم. اما اگر قرار باشه بمیریم از 5+1 و نیز اسراییل و عربستان هم با خودمون مسافر اون دنیا می کنیم.
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    میثم جان بقول شما شو هم بخشی از دیپلماسی است.
  • fam ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    خیلی ببخشید ولی باید بگم . . . . لعنت بر اسرائیل و نوکرش ( فرانسه )
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    دوست عزیز مطمئناٌ رهبری از جریانات مطلع هستند و این اتفاق نمی‌افته.
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    کی هستی؟ چی هستی؟ چی میگی؟
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    هووووووووووووووووووورررررررررررررررااااااااااااااا مرگ بر صهیونیست علی الحساب مرگ بر فرانسه تا بینیم چی میشه بعدش
  • محسن ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    با سلام، اکنون ساعت 02:42 بامداد یکشنبه است و من همچنان گزارش های لحظه به لحظه ی شما را دنبال می کنم. بسیار متشکرم و دستتون درد نکنه مشرقی های عزیز. با آرزوی موفقیت دیپلمات های پرتلاش کشورمان (بچه های انقلاب) از درگاه خداوند.
  • ناصر ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    مرگ بر فرانسه
  • یاور ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    به احتمال زیاد افغانی هستی و معلومه که از حسودی داری میمیری
  • عمار ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    خداقوت جانانه به مشرق. وظیفه خودم میدانم که از شما تشکر کنم. واقعاً گل کاشتید، دمتون گرم، از همه رسانه های داخلی حتی خبرگزاری فارس هم جلوتر بودید. دورد بر مشرق.
  • مردم ایران زمین ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    واقعاً گل کاشتید، دمتون گرم، از همه رسانه های داخلی حتی خبرگزاری فارس هم جلوتر بودید....
  • عمار ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    خداقوت جانانه به مشرق. وظیفه خودم میدانم که از شما تشکر کنم. واقعاً گل کاشتید، دمتون گرم، از همه رسانه های داخلی حتی خبرگزاری فارس هم جلوتر بودید. دورد بر مشرق.
  • ايران هخامنشي ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    واقعأازتيم مذاكره كننده ايران خوشم اومد,نشون دادن برحق ايران متعهدهستن.اينطورادامه داشته باشه نتيجه خوبي بدست خواهدآمد.ايول
  • امیرحسین ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    فرانسه هم برای ما آدم شده!!!! راکتور اراک که مراحل پایانی ساخت بعد از 10 سال سپری کرده میگه درشو تخته کنید!!!! جمهوری اسلامی حق نداره یک ذره از حقوق هسته ای ایران طبق معاهده ان پی تی کوتاه بیاید.
  • جوال دوز ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    هنوز وقت محرم شدن مردم نرسیده ؟ حداقل حق مردم اینه که بدونن سر چی داره توافق میشه. اون توافق بزرگ چیه که لبخند رضایت رو بعد از ۸ سال به لبان مذاکره کنندگان غربی و ایرانی نشونده ؟
  • کریم ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    مشرق چرا نمی زنی من که دیروز گفتم فرانسه داره فیلم تهیه شده توسط اسرائیل و امریکارو بازی می کنه تا سایتهایی مثل عصر ایران و ... و کسایی که واسه رابطه با آمریکا غش و ضعف کردن دلخور نشن حتما باید کیهان بگه تا قبول کنی؟هر چند عددی نیستم ولی ناسلامتی یه کم فکر کردم ها. نزنی مشرق بی مشرق میرم :-((
  • جواد ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    شفق! درسته که این مذاکرات رو دولت اجرا میکنه! ولی یه گروه ادم پشت سرشه که باید بهش جواب پس بده.. اول فکر بکن! بعدا دهنت رو باز کن آن مرد که دریای خزر رو دانگی داد و زیر تابلو خلیج عربی مینشست، رفت!!
  • جواد ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    از این جریان دو گروه در دنیا خیلی خوشحالن! اول اسرائیل! دوم دار و دسته ...!
  • جواد ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    عزیزم. آن مردی که هر دفعه یه نقطه از دنیا رو برای اجرای Show انتخاب میکرد رفت! همون که میخواست ظرفیت ها رو آزاد کنه. همش با پائین ترین سطح معاونان میخواست بجنگه.! آن مرد چی؟ رفت!
  • جواد ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    پسر تو کجا بودی؟ خب این چند روزه یه سری به ژنو میزدی یا یه ندا به ظریف میدادی، با خودت میبردش ای بی انصاف
  • جواد ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    خزانه خالی. آن مرد که رفت قبل از رفتنش همه پولا رو آتیش زد و رفت. به همین سادگی نرفت. تا دلتم بخواد برامون تحریم و قطعنامه تراشید.گفت اینا کاغذ پاره هست. با این شرایط مگه میشه کاری کرد.؟
  • سلمانی ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    تمام جبهه ی غرب به تمام پیشرفت های مسمانان خصوصا پرچمدار اسلام واقعی با خشم و نفرت نگاه می کنند. من و تو را فقط به صورت جسد تکه تکه می پذیرند. اگر کاری را نکرده اند یقینا نتوانسته اند و فقط نقش های پلیس!! خوب و بد را بازی می کنند. انگشت بی ادبانه ی کری رو به محمد جواد حریف!! عزیزی خیلی چیزها را نشان می دهد... کارشناس واقعی و بی بدیل دنیا سیاست تیم دیپلماسی ایران را قابل اعتماد و طرف غربی را غیر قابل اعتماد دانسته اند. خوب است کهخ این ها عادات گرگری شان را حتی لحظه ای هم نمی توانند پنهان کنند و هر چند سعی کنند با ژست های دیپلماتیک لب شان را برا ی لبخند کش بیاورند سریع گرگ درون!! شان دانلود می شود و مفتضح شان می کند... وقتی جواد عزیز را بین آن همه اقسام گرگ دیدم هم دلم به حالش سوخت و برایش دعا کردم و هم یاد پیش دستی کردن آقا افتادم که طبق معمول به لطایف اللغه آخر ماجرا را نشان می دهند ... یواشکی بگویم در لحن آقا درباره ی اینکه لازم است "باردیگر" این ها را (برای دیگران و خودمان -آن هم با این حجم عظیم دروغ های رسانه ای شان- بشناسانیم ) حزنی دیدم که آن انگشت بی ادبانه جان کری، مطلع جسارت های گرگ ها به ملت ما است و در امیدی که به پایان این ماجرا به نفع ملت ایران دادند باید دست خدا را دید اگر چشم داشته باشیم.
  • حق گو ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    سه روز خوب و موفقي براي ايران فروشي
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    اصول گرایان ببینند چقدر راحت اینها را علیه ایران متحد کردند برای اتخاذ مواضع علیه ایران - و چقدر سخت می شود اینها را متحد کرد برای اتخاذ مواضع تعامل - متاسفانه آن روز که عاقلان هشدار می دادند با زدن انگ توی دهانشان خورده شد
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    بیانیه خواندن بهتر از انگلیسی شدن است امیدوارم توی انگلیس فکرت هنوز ایرانی باشد
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    تو نمیخواد واسه وزیر امور خارجه ی ایران تایین تکلیف کنی.
  • گورچین ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    بترسیم از ان روزی که امریکا از ما راضی باشد
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    آره جنگ عثمانی و زلزله ژاپن هم کار اصولگرا ها بوده
  • گورچین ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    امریکا مخواهد اول این هسته ای را از ما بگیرد وبعد مثل سوریه ما رو حلع سلاح کند وبلای سوریه رو به سر ما بیاورد ولی شتر درخوا بیند پنبه دانه........
  • کوروش ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    رفتاری که ظریف داره باعث میشه که خارجی ها فکر کنند که ما ایرانی ها کلا کارمند روستوران هستیم !!
  • عمار ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    دیپلماسی به این نیست که همش بخندی !! خارجی ها فکر بدی میکنند... میگند این دیپلمات حتما یه چیزیش میشه.....
  • خشایار ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    در کشور های اروپایی وقتی که مردی زیاد بخنده فکر میکنند انحرافاتی داره. مرد باید کمی هم متین باشه
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    خدا پشت وپناه تیم ایرانی باشه
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    سه روز خوبی داشتیم ؟!!!!!!! بیخیال حاج آقا
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    جواد جون آن مرد اگه تمام پول‌ها رو آتيش ميزد كه زنده نميگذاشتنش. ببين دولت جديد نيومده پولا رو كجا برده قايم كرده! ضمناً حرفات قد كاغذ پاره هم ارزش نداره.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    اولاً امام خامنه‌اي. ثانياً تذكرات رهبري در مورد برخي رفتارهاي نا به جا يادت رفته شما؟! ياد جمله اختيار تام افتادم!
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    سر و ته حرفت بي ربط بود. فتنه‌هاي متعدد افسادطلبان از ياد نمي‌رود.
  • میترا1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    بعضیها انگار فقط گوششون بعضی فرمایشات اقا را میشنوه ! امیدواریم فرزندان ایران ! هوای مام وطن را داشته باشند !ما هم دعا میکنیم فرزندانمان فرزندان خلف و صالحی باشند !
  • میترا1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    فرانسه سهم بیشتری میخواد ! چون از همه شون اس و پاس تره !
  • میترا1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    اره ! بخصوص با پیراهن کاملا سفید اهاری در روزهای محرم و همیشه خندان و شادان !
  • نیک ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    واکنش جان کری به انتقادات اسرائیل: نه کور هستیم و نه احمق/یا با ایران به توافقی خوب می رسیم یا قید هرگونه توافق را می‌زنیم
  • ارش ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    اینا همه باهم دست به یکی اند فرانسه.. آمریکا ..اسرائیل ... دارند نقش پلیس بد پلیس خوب را بازی می کنند
  • کریم ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    جناب حق گو الان تند نرو یادت باشه حضرت آقا چی گفت. بیرون از گود نشستی و نظر میدی :-[
  • کریم ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ساده نباش ناشناس ینا وقتی با ما کنار میان که انقلاب ما نباشه ای رو بهت قول میدم تا حالا فکر کردی چرا با مصدق کنار نیومدن؟
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ببخشيد روستوران كجاست ؟!؟
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تحلیل شریعتمداری گونه ات منو کشته
  • حق انسانها ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تمام ایرانیها باید حامی تیم مذاکره کننده باشیم رهبر انقلاب هم از دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کرده انشااله مذاکرات بخوبی پیش بره تا ایران عزیز ما دوباره درجهان دارای اقدار بی نظیروبه جایگاه واقیش برسد با توکل بز خداوندو تلاش وهمت ایرانی این امر تحقق می یابد زنده باد ایران و ایرانی
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    0 0
    آخه بی سواد مذاکرات قبل ۸۸ رو ببین بعد بیانه لکچر بده خجالت رو دقیقا برای این وقتا آفریدنا! جدا بیخودی نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس