روز دوم مذاکرات ایران و شش کشور دیشب در ژنو در حالی به پایان رسید که گفت‌وگوهای سه‌جانبه "ظریف - اشتون - کری" ساعت 23:25 به وقت محلی، به این امید به پایان رسید که امروز از ساعت 8:30 صبح از سر گرفته شود.

گروه بین‌الملل مشرق - روز دوم مذاکرات ایران و شش کشور دیشب در ژنو در حالی به پایان رسید که گفت‌وگوهای سه‌جانبه "محمدجواد ظریف - کاثرین اشتون - جان کری" وزرای خارجه ایران، اروپا و آمریکا، ساعت 23:25 به وقت محلی، به این امید به پایان رسید که امروز از ساعت 8:30 صبح از سر گرفته شود.

این گفت‌وگوها از عصر روز جمعه در ژنو آغاز شده بود و ساعت 21:40 برای استراحت دقایقی متوقف شده و ساعت 22:50 از سرگرفته شده بود.

هدف از این گفت‌وگوها رسیدن به متن موردتوافق سه طرف به امضای هر سه نفر درباره تعهدات ایران در قبال وضعیت غنی‌سازی در مقابل رفع بخشی از تحریم‌ها و آزادشدن بخشی از اموال بلوکه‌شده کشورمان در خارج است.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، گفت‌گوهای سه‌جانبه را "خوب" خواند و گفت: این گفت‌وگوها همچنان ادامه می‌یابد.
روز دوم از مذاکرات ایران و 1+5 (فرانسه، آمریکا، انگلستان، روسیه، چین و آلمان) درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در حالی دیروز در ژنو آغاز شده بود که وزیر امور خارجه آمریکا در سفری غیرمنتظره از اسرائیل راهی ژنو شده است. جان کری در این سفر با ظریف و اشتون دیدار کرد. همچنین لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز برای شرکت در مذاکرات عازم ژنو است. فرانسه در دور اول مذاکرات ژنو که 3 هفته قبل برگزار شد، مواضع تند و نزدیک به رژیم اسرائیل را اتخاذ کرده بود. ظریف پیش از سفر به ژنو، در پاریس با فابیوس دیداری دو جانبه داشت که آن را حاوی بحث‌های جدی خواند.

منابع خبری از افزایش احتمال توافق ایران و  کشورهای 1+5 در روز جاری خبر می‌دهند. گفته می‌شود اختلافات باقی مانده و تضمین‌های مورد نظر ایران تنها با حضور وزیر خارجه آمریکا حل و فصل می‌شود.


خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو، آخرین اخبار، تحولات و حواشی مذاکرات ایران و 1+5 را بصورت لحظه به لحظه و با بروز رسانی همین قالب خبری، به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.


22:53 در ادامه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5در ژنو ، برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرده اند سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزیر امور خارجه چین نیز به ژنو سفر می کنند.

21:33 منابع دیپلماتیک به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که احتمالا «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم فردا به ژنو سفر می‌کند.

21:06 وزرای امور خارجه ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دفتر کاترین اشتون دیدار و به گفت وگو نشستند.

20:30 وزیر خارجه فرانسه: سؤالات اساسی ما درباره برنامه هسته‌ای ایران همچنان پابرجاست.

20:00 مقامات دیپلماتیک تیم مذاکره‌کننده ایران از احتمال ادامه مذاکرات تا روز شنبه خبر دادند.

19:45 روانچی: برای گام اول خواستار لغو تحریم‌های بانکی و نفتی هستیم.

19:40 دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در تماسی تلفنی درباره مذاکرات ژنو بحث و تبادل نظر کردند.

19:30 با توجه به حضور وزرای خارجه 4 کشور در ژنو احتمال می‌رود سرگئی لاوروف نیز راهی ژنو شود. اما بدلیل فاصله چین تا ژنو، حضور وزیر خارجه چین تقریبا منتفی است.

19:15 دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس: این شانس وجود دارد که پیشرفت‌های واقعی در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران در ژنو حاصل شود

18:05 وزیر خارجه کشورمان با نماینده چین در مذاکرات 1+5 دیدار کرد.


فیلم حضور جان کری در میان خبرنگاران/ارسالی از خبرنگار مشرق در ژنو

18:00 جان کری وزیر امور خارجه آمریکا وارد هتل محل اقامت دکتر ظریف شد.
جان کری در جمع خبرنگاران گفت: من به دعوت اشتون به ژنو آمده‌ام. برای کم کردن فاصله‌ها آمده‌ایم و هنوز به توافقی نرسیده‌ایم. هنوز مسائل حل نشده‌ بسیاری بر روی میز باقی مانده است.
من با خانم اشتون دیدار دارم. دیداری هم بین من(کری)، اشتون و ظریف خواهد بود. همچنین همراه با وزیران خارجه 1+5 با آقای ظریف دیداری برگزار خواهد شد.
کری تاکید کرد: کسی اشتباه نکند فاصله‌های مهمی هنوز بین نظر ما و نظر ایران وجود دارد.


17:50 عراقچی: برنامه‌ای برای ملاقات دوجانبه میان ظریف و جان کری طراحی نشده است.

17:45 عراقچی: تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر ضد ایران، موضوع دیدار ظریف، کری و اشتون خواهد بود.

17:40 عرافچی: دکتر ظریف پس از ملاقات با اشتون و حان کری، با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار خواهد کرد.

گفتگوی عراقچی و وندی شرمن نماینده آمریکا در حاشیه مذاکرات 1+5


17:30 جان کری وزیر خارجه آمریکا تا دقایقی دیگر به هتل محل اقامت دکتر ظریف خواهد رسید و نشست سه‌جانبه با اشتون برگزار خواهد شد/ حضور گسترده نیروهای امنیتی در اطراف هتل.

17:20 سرگئی ریابکوف و عباس عراقچی مذاکره‌کنندگان ایران و روسیه هم‌اکنون نشست دوجانبه‌ای برگزار می‌کنند.

17:05 با وجود ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر اثربخش بودن تحریم‌ها در آوردن ایران پای میز مذاکره، اما خبرنگاران اکثر رسانه‌های خارجی ابتکار عمل و رویکرد تازه ایران در این دور از مذاکرات را عامل اصلی دستیابی به توافقات اولیه پس از ده سال مذاکره بی‌نتیجه می‌دانند.

17:00 سید عباس عراقچی: مذاکرات محمد جواد ظریف با جان کری و کاترین اشتون به میزبانی کاترین اشتون برگزار خواهد شد.

16:55 منابع خبری: جان کری وزیر خارجه آمریکا احتمالا تا دقایقی دیگر پس از ورود به ژنو به هتل محل اقامت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خواهد رفت.

16:40 با نزدیک شدن زمان ورود جان کری به ژنو، تدابیر امنیتی در اطراف هتل تشدید شده است. خبرنگاران مستقر نیز به محوطه بیرون هتل هدایت شده‌اند.


16:30 ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس لحظاتی قبل وارد هتل اینتر کنتیننتال شد.

16:15 کاترین اشتون و هلگا اشمید در حال مذاکره با هیئت ایرانی (آقایان ظریف، عراقچی، روانچی و بعیدی‌نژاد) هستند.


16:05 کوفی عنان با حضور در هتل محل اقامت وزیر خارجه کشورمان، خواستار ملاقات با ظریف شده است. کوفی عنان گفته است حضور او ارتباطی با مذاکرات ایران و 1+5 ندارد و صرفا برای ناهار دعوت شده است.

16:00 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با کوفی عنان دیدار خواهد کرد.

15:40 رسانه‌های صهیونیستی: ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است و اسرائیل دیگر به اوباما اطمینان ندارد.

15:30 نیکلاس برنز، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا: مخالفت آشکار نتانیاهو با توافق احتمالی آمریکا با ایران، نابخردانه است.

15:25 کوفی عنان هم دقایقی قبل وارد هتل اینترکنتیننتال ژنو شد.

15:23 نتانیاهو: آمریکا دارد "معامله قرن" را به ایران اعطا می‌کند. رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند ملاقات جان کری و نتانیاهو در فضایی ملتهب انجام شد و نتانیاهو آشکارا خشمگین بود.

15:20 يك منبع نزديك به تيم مذاكره‌كننده به خبرنگار مشرق گفت: تا ساعتي ديكر ديدار آقاي ظريف و خانم اشتون برگزار مي‌شود و خانم اشتون نتيجه مشورت‌هاي گروه ٣+٣ را به طرف ايراني اعلام مي‌كند و نحوه ادامه مذاكرات مشخص خواهد شد.

وي افزود: مذاكرات به مرحله جدي و حساسي رسيده است و در حال حاضر هر تحولي ممكن است. مشورت هيئت‌ها از نزديك ادامه دارد و ادامه برگزاري دور جديد گفتگو بررسي خواهد شد.

نیروهای امنیتی سوئیس در محل برگزاری مذاکرات

15:10 وزیر خارجه سوئیس هم که کشورش حافظ منافع آمریکا در قبال ایران است، برای شرکت در گفتگوهای هسته‌ای ایران و 1+5 عازم شهر ژنو شد.

14:50 در حالی‌که برخی رسانه‌های داخلی شایعاتی مبنی بر احتمال سفر نتانیاهو به ژنو را مطرح کرده‌اند، خبرنگار مشرق در ژنو در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های این رژیم و مقامات غربی نزدیک به 1+5، این شایعات را تکذیب کردند.

14:40 فابیوس در جمع خبرنگاران: من به اراده خودم به ژنو آمده‌ام ولی هنوز چیزی مشخص نیست. 
فابیوس همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار مشرق در مورد احتمال دنباله‌روی فرانسه از آمریکا در توافق احتمالی با ایران اظهار داشت که هنوز نمی‌تواند به این سؤال پاسخ دهد.

فابیوس در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات ژنو مهم و سخت هست و برای امنیت منطقه‌ای حائز اهمیت است. مذاکرات پیشرفت داشته، اما توافقی حاصل نشده است.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه

به نظر می‌رسد فرانسه مواضع تند و نزدیک به اسرائیل خود را حفظ کرده است و پس از قطعی شدن حضور جان کری در ژنو، فابیوس نیز بلافاصله عازم ژنو شد. وزیر خارجه فرانسه همواره تأکید کرده است که پیشرفت مذاکرات خوب بوده اما تا توافق راه زیادی باقی است. در دور قبل مذاکرات ژنو، منابع غربی مواضع نماینده فرانسه را به نیابت از نتانیاهو تعبیر کرده بودند.

14:30 لوران فابیوس با حضوری کوتاه در جمع خبرنگاران مستقر در هتل محل اقامتش، تنها به سؤالات چند رسانه فرانسوی‌زبان پاسخ داد.

14:20 یکی از دیپلمات‌های تیم مذاکره‌کننده ایرانی در گفتگو با خبرنگار مشرق با تکذیب شایعات مطرح شده در مورد احتمال تعلیق 6 ماهه غنی‌سازی گفت: بحث توقف توسعه برنامه هسته‌ای در سطح کنونی آن، به واقعیت نزدیک‌تر است.

14:10 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه وارد ژنو شد. کنفرانس خبری فابیوس تا دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

انتظار خبرنگاران برای حضور وزیر خارجه فرانسه در هتل اینترکنتیننتال

14:00 وزیر خارجه فرانسه در بدو ورود به ژنو: پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، اما هنوز به توافقی نرسیده‌ایم. هرگونه توافق باید پاسخی به نگرانی‌های ما در مورد برنامه اتمی ایران باشد.

13:45 وزرای خارجه انگلیس و آلمان نیز برای شرکت در نشست وزرای خارجه 1+5 به ژنو می‌آیند. وزیر خارجه آلمان هم اکنون وارد ژنو شده است.

وزرای خارجه چین و روسیه تا کنون برنامه‌ای برای حضور در ژنو اعلام نکرده‌اند.

13:40 وزیر امور خارجه روسیه با مثبت خواندن مذاکرات گفت: ممکن است در پایان مذاکرات بر سر یک "نقشه راه برای پایان دادن به مناقشه اتمی با ایران" توافق شود.

13:35 مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در پاسخ به خبرنگار مشرق: سفر جان کری و لوران فابیوس به ژنو از پیش طراحی شده نبوده و براساس پیشرفت مذاکرات اتفاق افتاده است. جان کری به دعوت کاترین اشتون به ژنو سفر می‌کند.
مایکل مان درباره احتمال سفر سایر وزرای خارجه 1+5 به ژنو گفت: باید تا بعدازظهر امروز صبر کرد و اکنون نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. احتمال هر اتفاقی در مذاکرات وجود دارد.

13:30 خبرنگار روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گفتگو با خبرنگار مشرق در ژنو: مقامات اسرائیل امیدوارند روزی روابطی عادی با ایران داشته باشند. خواسته ایرانیان برای "محو اسرائیل از نقشه جهان" بسیار برای ما نگران‌کننده است.

13:00 خبرنگار خبرگزاری اینترفکس روسیه در گفتگو با خبرنگار اعزامی مشرق گفت: موضع روسیه درباره مسئله ایران، همکاری با 1+5 برای حل اختلافات است و روسیه معتقد است برنامه هسته‌ای ایران هیچ انحرافی ندارد. اما باید در این مذاکرات با کشورهای دیگر همکاری کرد.

12:40 روسیه تغییر ایجاد شده در گفت‌وگوهای ایران و قدرت‌های بین‌المللی را درباره برنامه هسته‌‌ای تهران، مثبت ارزیابی کرد

12:35 تعویق نشست ظریف و اشتون برای جمع بندی گفت‌وگوها

12:15 مقام آمریکایی: جان کری برای کاهش اختلافات و تدوین گام اولیه توافق هسته‌ای به ژنو می‌رود

11:55 ظریف: پروتکل الحاقی در دست مجلس است/آمریکا دستیابی به اهداف خود از طریق فشار را متوقف کند

گفتگوی تیم مذاکره‌کننده ایران پیش از دیدار با وزرای خارجه آمریکا و اشتون

11:55 وزیر خارجه فرانسه هم به ژنو می‌رود
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه هم در راه ژنو است و گفته می‌شود که برای پیشبرد مذاکرات خود را به ژنو خواهد رساند.

11:50 کری: همه تلاش خود را برای کم کردن اختلافات درباره برنامه هسته‌ای ‌ایران به کار می‌گیریم/با ظریف و اشتون دیدار می‌کنم

11:45 ظریف: دست یافتن به توافق مکتوب در یک روز بسیار بلندپروازانه است

11:25 نتانیاهو خطاب به کری: اسرائیل به توافق ایران و 1+5 متعهد نخواهد بود

11:10 ظریف به خبرنگار کریستین ساینس مانیتور: خوش‌بینم اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به توافق وجود دارد

10:55 دیدار مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن با عراقچی

10:50 جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا؛ توقف غنی‌سازی 20درصد در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی و آزادی سرمایه بلوکه‌شده

10:45 جان کری پیش از سفر به ژنو، در فرودگاه با نتانیاهو ملاقات می‌کند

10:30 اوباما: تحریم‌ها را جزئی کاهش می‌دهیم اما ساختار آن همچنان باقی می‌ماند

09:50 احتمال ادامه مذاکرات ژنو تا روز شنبه
با توجه به سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو به منظور انجام دیدار سه جانبه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، منابع نزدیک به 1+5 از احتمال ادامه مذاکرات تا روز شنبه خبر می‌دهند.

09:10 جان کری به ژنو می‌آید؛ ظریف،کری و اشتون بر سر یک میز به گفت‌وگو می‌نشینند
به گزارش خبرنگار مشرق در ژنو، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو به منظور رایزنی با وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر می دهند.

قرار است جان کری، محمدجواد ظریف و کاترین اشتون ملاقاتی سه جانبه داشته باشند.

07:00 دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در حاشیه نشست جمهوری اسلامی ایران با گروه 3+3 در ژنو با رییس کمیته صلیب سرخ جهانی دیدار و گفتگو کرد.

همکاری‌های ایران و صلیب سرخ جهانی در حوزه های مختلف بویژه در زمینه کمک‌های بشردوستانه و اقدامات صلیب سرخ جهانی در سوریه مهمترین موضوع طرح شده در این دیدار بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    یعنی شما خبر نگار فرستادید ژنو
  • albert ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    توافق کردن رفت...
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    به کوری چشم اسرائیل ملعون توافق به امید خدا صورت میگیره
  • alireza ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    به امید به توافق رسیدنشون.تا کور شود هر آنکه نتواند دید.......... این تحریم ها نان را از سر سفره مردم عادی برده است به خاطر همین مسئولان گران قدر پیشین آن را سازنده می دانسته اند چون روی آن ها تاثیر نذاشته است.......
  • rtcivil ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    اولا چرا خبرنگارتون با خبرنگار رژیم غاصب گفت وگو کرده و از اون بدتر چرا شما این خبر رو به این شکل درج کردی مشرق؟ لطفا حذفش کنید!
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق مثل اینکه خیلی ذوق کرده !
  • ایرانی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    آقایون خانمها مشرقی ها اینقدر کاسه داغ تر از آش نشین لطفا!! به نظرم توافق در این دور مذاکره تا حدودی کاملا قطعی است همینکه وزرای خارجه آمریکا وآلمان و .. به ژنو اومدن میشه فهمید. شما مشرقی ها ما اصلاح طلبها را کشتید صد روز است هی کیهان کیهان میکنید هم برچسب سازشکار بهمون میدید!! فقط این تظاهرات 13 آبان که چند روز قبل از مذاکرات ایران با 5+1برگزار شد اصلا زیبنده ما نبود و هیچ تاثیری بر روزنامه های اصلاح طلب نداره که شما مشرقی ها اعتراض کردید چرا تیتر اولشون نیست!! خوب میدونید چرا ؟ مشکل اینه که شما عادت دارید از یک طرف میگید اهل گفت وگو هستیم حتی با آمریکا! و از طرف دیگه هرجمعه میایید پرچم و آدمک آتیش میزنید مرگ بر این و آن میگید!! اگر قرار باشه به قول کیهان هم مرگ بر بگید هم بگید اهل گفت و گو هستیم کدخدای اروپا(آمریکا)هم میتواند با تکیه بر اصل سوم نیوتون که هر عملی را عکس العملی است مساوی ولی در خلاف جهت! اونوقت آمریکا حق دارد یک روز بگوید مذاکره و روز دیگه بگوید گزینه نظامی روی میز است!! به قول جمالزاده : از ماست که بر ماست! تا زمانی که ما ایرانی ها دست از عادت خود بر ندارن آمریکا هم همیین طوریه و همین آش و همین کاسه!! مشرق سانسور نکنی ها بالاخره من هم یک رای دارم
  • رحمن ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مشخص است نیامدنشان برای فرار از نتیجه احتمالی این توافق است
  • امین ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    رهبری گفته بزارید کارشونو بکنن . پس خواهش میکنم شلوغش نکنید بزارید آقای ظریف و همراهانشان کارشان را بکنند .
  • علی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    از اینکه لجظه به لحظه اخبار ژنو رو ارائه میدین تشکر .
  • علی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    از اینکه لجظه به لحظه اخبار ژنو رو ارائه میدین تشکر .
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    با دست خودمان امضا میکنیم که تحریم ها موثر بوده است.
  • ایران ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مراقب باشیم این حرف های نتانیاهو تقسیم کار بین امریکا و اسراییل نباشد.
  • وحيد ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    اميدوارم آقلي شريعتمداري كه توي اين چند وقت با استناد به حرفهاي نتانيهاو ميگفت كه مذاكره كنندگان در حال امتياز دادن و سارش هستند فردا در روزنامه كيهان اين حرف نتانياهو رو بزرگ تيتر كند كه ايران معامله قرن را انجام داده و و در عوض همه چيزي كت به دست آورده هيچ چيزي نداده است.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    آقا یه عکس از خبرنگار مشرق بزارید تا باور کنیم!
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مگر بر رژيم حرام‌زاده و بي پرچم صهيونيست
  • بابک ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    نبوده است؟؟کسایی که تحریمهارو کاغذ پاره فرض میکردن دیدین آخرش چه کردن و چه شد.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    عده‌اي تبليغاتچي با جيره و مواجب و عده‌اي هم ساده لوح بدون جيره و مواجب مي‌خواهند به مردم ايران القاء كنند كه ريشه حل همه مشكلات در مذاكره است. مردم هوشيار باشند. "حضرت امام خامنه‌اي" 1392/8/12
  • محمد ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    جواب بدم وقت تلف كردم، جواب ندم، ميگي جواب ندارند!
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    هست. شک نکن.
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    پ ن پ موثر نبوده است
  • امیرحسین ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خدا کنه متوازن توافق کنند بالاخره کشور ما 10 سال تحریم شده و خون پای این برنامه هسته ای ریخته شده نباید بیخود امتیازی داد و در مقابل امتیاز ارزشمندی نگرفت مواردی که سایت های غربی میگویند بیشتر شبیه همان آب نبات می ماند این گفته های نتان یاهو هم مشکوک هست با توجه به دیداری که کری قبلش باهاش داشته
  • مهدیار ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خیلی ساده ای فقط بگم که خیلی ساده به نظر می رسی معلومه که با سواد نیستی! نشون دادی حتی اصلاح طلبی رو هم نفهمیدی! مثل اینکه حرفای آقای خرازی رو نشنیدی؟؟؟نه؟؟؟؟سخنان امام خامنه ای رو چی؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    شما برو با عرب های وهابی و سنی ایران ستیز مذاکره کن.. بیچاره تنها راه حل دائمی بحران اسراییل و فلسطین انتخابات هست تو و امثال تو می دوننید بعد از نابودی اسراییل با حمله ایران ایرانیان دومین هلوکاست رو در جهان انجام دادن و همان بلایی سر ایران میاد که سر نازی ها آمد..
  • امیرحسین ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    (((رسانه‌های صهیونیستی: ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است و اسرائیل دیگر به اوباما اطمینان ندارد)))) اینا خبر های بو داره که از سمت اسراییل می اید
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    اولا هیچ نانی نبردن هزینه زندگی رو گران کردن... دوما همینجوری که می بینی این غربی ها به هیچ عنوان دنبال لغو تحریم های اصلی نفتی و بانکی نیستن چون هدفشان چیزی فراتر از بهانه هسته ای هست...که البته امثال نان به نرخ روزهایی مثل تو فردا همان ها رو هم بهانه می کنند..
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    احمق ها اسراییل که نمیاد حرف دلش رو در ظاهر بزنه..شک نکنید ناز کردن های اسراییل و عربستان و ...در پشت پرده کاملا هماهنگ با امریکاست.....
  • شفق ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    قطعا همینه. فکر کردن با احمق طرفن، ما ایرانی ها تا ته ماجرا رو فهمیدیم. امکان نداره آمریکا بدون اجازه صهیونیستها آب بخوره!
  • مهدیار ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    بیاییم انقدر ساده لوحانه به قضایا نگاه نکنیم...همه چیز رو با ترازوی شکم نسنجیم...مسلمان باشیم...آدم باشیم و انصاف را رعایت کنیم بسه بسه تو رو خدا
  • م ل اراکی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    باسلام. - تا متن توافقنامه رسمی نشود نمی توان گفت آینده چه میشود. آیا غربیها با اتکا به این توافق فشار را بر ما افزایش میدهند یا نه ، آینده ثابت خواهد کرد. - این که ناتانیایو این حرفها را الان میزند زیاد عجیب نیست. چون یک تقسیم کار بین او ، آمریکا و دیگر کشورهای غربی انجام شده است. - مریضی اقتصاد ایران و مشکلات ساختاری ما که حاصل یک قرن عملکرد اشتباه مسئولین ما است با این توافقات حل شدنی نیست. - بهره وری پایین در تولید، سیستمای سنتی کشاورزی، فساد در دستگاههای اداری، فرار از مالیات ، وجود اقتصاد سیاه، قاچاق اجناس ، دلالی و رانت خواری، بیکاری ۶۰ درصدی ووووو با این توافقات حل شدنی نیست. مشکلات ما بزرگتر از این حرفهاست.
  • شفق ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    از آنجاییکه آمریکا بدون اجازه سردمداران صهیونیست آب هم نمیخورد، باید نتیجه گرفت که این نوعی تقسیم کار آمریکا و اسرائیل برای بازی دادن ایران است تا دهان منتقدان را ببندند و مردم در این بی خبری از مذاکرات رضایت داشته باشند.
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    در عزم ما مؤثر نبوده است. عزم واداده‌ها رو از خودشون بپرسيد!
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    كار دشمن، فريب است و كار شما گول خوردن. عزيزم فريب رو براي دشمن ساختن. هر وقت خواستي مثل اين نظرت، فريب دشمن رو نخوري، هدف دشمن و هدف خودت رو مجدداً به ياد بيار، اون وقت گول بلخند دشمن رو نمي‌خوري.
  • محمد ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    بودار نيست. تقسيم كاره. اسمش هست ترفند پليس خوب، پليس بد. رژيم حرام‌زاده صهيونيستي نقش پليس بد را ايفا كرده و دندان نشان مي‌دهد، آمريكا نقش پليس خوب، اروپا هم نقش پليس مهربان! با همين ترفند، سال 82 تا 83 ما رو عقب نگه داشتند.
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    آفرين. دقيقاً.
  • یه فقیر ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    افرین ظریف.....قهرمان......ملت ایران همه دعاگوی شما خواهند بود....به امید توافق وبرداشته شدن تحریم ها.... ادم اول باید شکمش سیر بشه بعد دنبال تجملات باشه الان انرژی هسته ای مث تجملات میمونه
  • شفق ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    الان برای نتیجه گیری بسیار زود است. در حالی که مذاکرات محرمانه است، شما چطور اینقدر شادمانی میکنی؟ نکند از روی یاوه هایی که نتانیوهوی خبیث گفته قضاوت میکنی؟
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خدایا خودت کمک کن تا ایران پیروز شود
  • ایرانی وطن پرست ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    درود بر دکتر ظریف سردار وطن پرست ایرانی من به عنوان یک ایرانی به شجاعت وابهت دکتر افتخار میکنم
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    گفته اند: قطع تولید 20% تعلیق 3.5% در مقابل برداشتن بخشی از تحریمها البته برای اسراییلیها معامله قرن است!!!! چه مدعیانه معامله 100% سود را طاقچه بالا می گذارند و ادعای ضرر می کنند. شاید شش ماه دیگر حق (آنهم) فقط حق غنی سازی رابه ما بدهند. دیگر تشخیص عزت و ذلتش با هر کس و وجدان خودش. خدا لعنت کند همه کسانی که زیر پای احمدی نژاد را خالی کردند.خوشبحال امام حسین که برای زندگی دنیا و معیشت!!! زیر بار ذلت نرفت. غروب است ای خدا فرج مهدی و منجی را برسان
  • امیرعلی ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام دوستان من فقط تابع ولایت هستم خدا رهبری عزیز را حفظ کنه ما اینا اگه به حرفای رهبری عمل کنند مطمئنم که کشور از این پیچ با موفقیت عبور خواهد کرد انشاالله بیایید در این روزها دعا کنیم برای ایران عزیز و سرافرازمان
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    بی ادب! میشه بگی شما ها چرا موضعتون با اسرائیل یکیه؟ چرا هم شما مخالف توافقید هم اسرائیل
  • مهسا ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خسته نباشید دکتر ظریف !! به این میگن نابغه جهان اسلام آلبرت اینشتین ایران!! خداییش حال این سعودیها و قطری ها دیدن داره!! این قطری ها و سعودی ها بد جوری دارن مبسوزن همین که ایران 3 ماه است در کانون توجهات جهانی است احساس می‌کنن که در آشتی غرب با جمهوری اسلامی از قلم افتاده اند هم منافعشون را در خطر میبینن هم در مسیر مذاکرات سنگ اندازی میکنن کلا نگران توافق 5+1 با ایران هستند!! دم دکتر روحانی هم گرم که پس از اطلاع از کارشکنی سعودی ها در روند مذاکرات با توصیه ظریف به دعوت سعودی ها برای سفر به عربستان و شرکت در حج جواب منفی دادd:
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    آرزوی موفقیت برای تیم جمهوری اسلام... کور شود آنکه نتوان دید...
  • پژمان ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    لطفا در انتشار تصاویر بدون پوشش مناسب زنان بیشتر دقت کنید تا متناسب با شان سایت باشد.
  • میترا1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    بعله ! واسه همین کری قبل از اینکه بره ژنو رفت دست بوسی اربابش اسرائیل ! ساده ای !
  • میترا1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    تضمین‌های مورد نظر ایران تنها با حضور وزیر خارجه آمریکا حل و فصل می‌شود. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس بالاخره کدخدا !!!!! اومد !!!!!!1 هیییییییییییییییییییع!!
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    خدایا به حق این ایام که مردم آسمونی تر شدن هر چی خیره رقم بزن که اون دنیا شرمنده نباشیم .
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق ؟ از کی تا حالا با.... میپری ؟
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    چرا جوگیرمیشی مودب باش لطفا".
  • ايران هخامنشي ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    قبل ازظهربدبين بودم,امايادحرفهاي رهبرافتادم كه گفته بود[ضررنخواهيم كرد] ازنظرمن اين حرف كليدي شوخي نيست.بايدصبركنيم ببينيم اصل توافقات واقعي چي هست
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مسکن مهر تاثیرش بیشتر بود یا تحریمهااا؟؟؟ واقعا چی شده حاج حسن؟؟؟
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    اوباما خیلی ریسک کرده جبوی اسراییل وعربستان وایستاده نباید اونو تو موقعیت بدی قرار بدیم.
  • رضا ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    توافقی که در آن ایران اجازه نداشته باشد فعالیت های تحقیقی و توسعه ای در ضمینه هسته ای نداشته باشد به درد نمی خورد کلا فناوری که در آن فعالیت تحقیقی و توسعه نباشد به هیچ وجه به درد نمی خورد مثلا فکر کنید به ایران در نهایت اجازه بدهند 160 سانتریفیوژ داشته باشد و همش هم برای همیشه IR-1 باشد!!! این چه فناوری میشه؟! بعد از 10 که تحریم شدن شهید دادن امید وارم نتیجه این نشود.من که شخصا به این تیم مذاکره کنند و خود آقای روحانی اعتماد ندارم اینا همان کسانی بودند که تعلیق کردند و بعد از 10 سال کارمان کشید به اینجاها اگر از همان اول محکم ایستاده بودند اینجور نمی شد که هنوز بعد از 10 سال حرف از توقف و تعلیق هست!! یادمان بشا برگ برنده ایران غنی سازی 20 درصد و تعداد سانتریفیوژ ها هست اینا رو ندهند و جای آن ابنبات بگیرند مثلا دارایی کهی که به نا حق بل.که کردن را اجازه بدهند به بخشی از ان دسترسی داشته باشیم.امید وارم مجلس و دلسوزان فعالیت های این تیم به دقت زیر نطر داشته باشند.
  • محمد ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    عراقچی هم جو گیر شده اولین خواسته ی ما حزف تحریم نفتی وبانکی چه زرنگ شدید تحریم نفت رو برداریم با پولش برا مردم جاده ومسکن مهرو وام ازدواج بدید من به تیم مذاکره کننده میگم ازاین خواب خرگوشی بیرون بیان آمریکا هیچوقت تحریم نفتی رو بر نمی داره شایدم روزی کل نفت مارو تحریم کنه اگرم بخوان تحریمی رو بر دارن شاید تحریم چوب بستنی رو بردارند
  • alireza ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    از ادمایی که آمریکا را شیطان بزرگ میدانند و خو را مومن بیش از این انتظار نمیرود نمیدانم چرا این روز هاا مومنان در پی مذاکره با شیطانند هرچند به صورت غیر مستقیم
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    پسرم حرف اضافی نزن بزار ما هم یه فیضی ببریم
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    صبرداشته باشین وبه خداتوکل کنین.بادعاهاتون تیم مذاکره کننده رو یاری کنید.انصافا" کارسختی روبرعهده دارن.سیدالشهدا کمکشون کن جلوی مردم شرمنده نشن.
  • سید اصولگرا ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    با هر 4 بند نظرتون موافقم غیر اون درصدی که از بیکاری ارائه دادید که واقعاً نمی دونم درسته یا نه. می دونم آمار بیکاری بیشتر از آمار رسمی هست اما تا این حد؟ یه مقدار زیاده. امیدوارم یه روز مشکلاتمون حل بشه.
  • سید اصولگرا ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    شما نمی تونی محترمانه نظرت رو بدی؟ کار سختیه؟!
  • سید جواد ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    باز هم به حرف رهبرمان خواهیم رسی:تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    قهرمان هسته ای دکتر ظریف خسته نباشید برای موفقیتت دعا میکنیم.......
  • سید امیر ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    دولت روحانی برای رفع مشکل اقتصادی فقط به ئنبال رفع تحریم هاست . این کار را هم با زیر پا گذاشتن حق مردم یعنی تعلیق غنی سازی میخواهد انجام دهد . پس وای به حال ما و نسل اینده ما . ذوق زدگی غربیها و امریکا به همین خاطر است
  • alireza ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    برادر حرف های شما مرا تحت تاثیر قرار داد تصمیم گرفتم از امروز تا اخر عمرم برای سیر شدن شکم دوستان و گرسنگی هموطنانم روزه بگیرم
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    مذاکره رو ولش. اخبار ویژه چی شد. نکنه می خواین به بهانه حمایت از تیم مذاکره کننده!!! امشب اخبار ویژه نذارین. بابا بیخیال منتظریم.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    گفت: از مذاکرات چه خبر؟! آمریکا در مقابل اقداماتی که از ایران مطالبه می‌کند چه امتیازی خواهد داد؟ گفتم: آمریکا می‌گوید اگر ایران پیشنهادات ما را بپذیرد، ما به تحریم‌های کنونی دست نمی‌زنیم ولی در عوض تحریم‌هایی را که قرار بود در آینده اعمال کنیم، به تعویق می‌اندازیم! گفت: جداً که خسته نباشند! یعنی امتیاز نقد می‌خواهند و در مقابل وعده نسیه می‌دهند، آنهم وعده نسیه احتمالی! گفتم: چه عرض کنم؟! یارو یک میلیون تومان بدهکار بود و هر چه طلبکار اصرار می‌کرد حاضر به پرداخت بدهی خود نبود. یک روز در خانه طلبکار رفت و گفت؛ پانصد هزار تومان از طلبت را فردا می‌دهم و سیصدهزار تومان دیگر را پس فردا و صد و نود و نه‌هزار و نهصد و هفتاد تومان را هفته دیگر و پرسید خب! حالا چقدر باقی می‌ماند؟ طلبکار گفت 30 تومان و یارو با عصبانیت گفت؛ خجالت نمی‌کشی واسه 30 تا تک تومنی اینهمه سر و صدا می‌کنی؟!
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    پرت و پلا نگو...مثل این جفنگ ها دباره نظرسنجی درباره هسته ای امریکا آیا امریکا بمب اتمی نداره آیا آیا درباره تحریم ایران یا داشتن بمب اتمی نظر سنجی می کنه؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    تیرخلاص آمریکا به مذاکرات ژنو هیچ تحریمی را لغو نمی‌کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ایران هسته ای ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    سیاست خاورمیانه ای امریکا اسراییل محور هست هیچ توافقی بدون اینکه خواسته اسراییل مد نظر گرفته نشود را اقای کری یا هرکه میخواهد باشد زیر آن امضا نمی کند اینا دوباره یه بازی سرمان در می آورند
  • محمد ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    انرژي هسته‌اي خود محور نيست كه تجملات محسوب شه، نماد استقلال كشور است. يادمان باشد همه جاي دنيا، هزينه مي‌دهند تا استقلال به دست بياورند، ما داريم استقلالمان را مي‌دهيم براي شكم. ضمناً در ماه محرم هستيم و ياد گرفتيم بنده شكم خود نباشيم.
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مذاکره رو ولش. اخبار ویژه چی شد. نکنه می خواین به بهانه حمایت از تیم مذاکره کننده!!! امشب اخبار ویژه نذارین. بابا بیخیال منتظریم.
  • میترا1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرق جون ! { زمزه ها و شنیده ها } ت چی شد ؟؟ تا تاین ساعت بیدار موندیم ...........
  • محمد ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    درگيري با خودت! بي ادب چيه؟! موضع حزب الله با صهيونيست‌ها يكي بود، 3 روز پيش فرياد مرگ بر صهيونيستش تا ان ور دنيا مخابره نميشد. اين حرف شما، يك حرف بچه‌گانه، بدون تحليل و صرفاً يك عبارت طوطي وار است كه معلوماست اولين بار از كجا صادر شده است. همانطور كه اولين بار، شعار ننگين جمهوري ايراني را سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي صادر كرد، اي جمله يكي بودن هدف حزب اللهي‌ها و صهيونيست‌هاي حرام‌زاده نيز خطش از جاي ديگري است. بنابراين ساده نباشيد. اما شما جواب بده: 1. وقتيمردم از محتواي مذاكرات خبر ندارند، نبايد نگران باشند؟!! مگر رهبري نفرمود هوشيار باشيد؟ مگر حق اوليه هر مردمي، دانستن نيست؟ پس هر كس نگران نباشد، يك خوش خيال بيش نيست. 2. آيا رفع تحريم‌ها، بدون كوتاه آمدن از حقوق ملي ايران است؟! يعني آمريكا قرار نيست براي ما سطح غني‌سازي، سطح سانتريفيوژها و ... را تعيين كند؟! چه هنري است كه ما برويمزير پرچم آمريكا و به پيشرفت برسيم؟! خب اين نهايتش ژاپن است. كشوري با تكنولوژي، با اقتصاد خوب، اما بدون دين، بدون اثر، بدون ذره‌اي حرف مستقل، كاملاً اداره يزيدي. حتي شركت‌هاي سامسونگ و ال جي با گوشه اشاره آمريكا، بازار ايران را ول مي‌كنند و مي‌روند! رژيم صهيونيستي را به رسميت شناختند، نيروهاي آمريكايي را در منطقه‌شان جا و پناه دادند. هدف جمهوري اسلامي، تبديل شدن به همچين وضعي است؟! اما اينكه چرا رژيم حرام‌زاده صهيونيستي خود را عصباني نشان مي‌دهد، يك علتش اينست كه عده‌اي داخلي را فريب دهد كه زود اين توافق را بچسبيد تا ما ناراحتيم!! از دشمن فريب، از ما گول خوردن! شما هر وقت كه بدون ذره‌اي حرف شنوي و قول دادن به آمريكا، حق و حقوق ايران رو حفظ كرديد، خوشحالي كنيد، اون وقت ما هم خوشحالي مي‌كنيم. يادمان نرفته است كه آقاي روحاني در مناظرات به مردم تضمين داد آمريكا را كدخداي ايران نمي‌شناسد و مردم هم خيالشان راحت شد زير بار زور نخواهند رفت. به قول رهبري: رأي مردم، امانت است.
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خداوند تكليف ما رو مشخص كرده، اون وقت شما به خدا حواله‌اش مي‌دهي!! چرا محرم هر سال تكرار مي‌شود. براي يك جمله: "هيهات من الذله"
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    شايد منظور اين بوده كه اگر توافق‌شان شامل زير پرچم قيموميت آمريكا رفتن باشد، نمي‌پذيرم و مردم خيالشان راحت باشد. اين هم ميشه.
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ما تو موقعيت بدي قرار بديم؟! مگه اوباما از مادرخواست كمك كرده؟! هر وقت به رهبري پيام داد كه ما همن فردا تحريم‌ها رو بر مي داريم، بياييد بزنيم دهن صهيونيستهاي آشغال را خرد كنيم، اون وقت شما براي اوباما اشك تمساح بريز. خودش ميگه صهيونيست‌ها نگران نباشند، اونوقت شما نگران اوبامايي؟!!!
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    سيد الشهدا(ع) اگر كمك كند، اول بايد خدا را در نظر بگيرند جلوي خدا شرمنده نباشن. وگرنه سيد الشهدا(ع) چرا خانواده‌اش را به كربلا برد؟!
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    البته اسرائیلیها خرن.... سابقه نشون میده معمولار رک مواضعشون رو میگن...
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرقی ها کاسه داغ تر از آش نشین !! در زمان امام حسن (ع) و امام حسين (ع) هم ابتدا مذاكره صورت ميگرفته از طرفي حضرت آقا (حفظه الله) فرمودند "از تيم مذاكره كننده حمايت كنيد و انها بچه هاي انقلابند "
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    به شما میگن جوگیر !
  • میترا1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اما اينكه چرا رژيم حرام‌زاده صهيونيستي خود را عصباني نشان مي‌دهد، يك علتش اينست كه عده‌اي داخلي را فريب دهد كه زود اين توافق را بچسبيد تا ما ناراحتيم!! عمده ی مطلب همینه ! جالب اینه که بوقچیها دوره افتادن و مطلب مینویسن و حتی ص و س هم از صبح داره رو عصبانیت اسرائیل فریبکار مانور میده !!! اخه سادگی هم حدی داره !
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خیلی قضیه پیچیده و لایه لایه شده و عمق بی اعتمادی خیلی عمیق بوده در این چند روز حل نخواهد شد
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    این نانجیب ها(امریکائیها) واقعاً قلدر هستند . ولی ما هم مسلمان هستیم . زور وفشارنباید ماراازحقوقمان دورکند. برای یک مسلمان فقط اطاعت ازخداهست .وهیچ بنده خدایی نمی تواندبه زور برمسلمانی حکومت کند .
  • ناشناس نیستم ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    حالی‌که برخی رسانه‌های داخلی شایعاتی مبنی بر احتمال سفر نتانیاهو به ژنو را مطرح کرده‌اند، خبرنگار مشرق در ژنو در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های این رژیم و مقامات غربی نزدیک به 1+5، این شایعات را تکذیب کردند.... خبرنگار مشرق با صهیونیستا حرف زده؟!!!
  • نیک ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    جای احمدی نزاد خالیه که با اشاره نتانیاهو یه حرفی بزنه که همه رشته ها را پنبه کنه...! هولوکاست.....محو اسرائیل....قطار هسته ای ما ترمز نداره...تحریم کاغذ پاره هست..... اب بریز اونجا که میسوزه.....!!
  • ali ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    وقتی نمیفهمی خوب نمی فهممی دیگه . تقصیر نداری . اگه دست بالا نگیره که 2 زار تحریمم برنمیدارن . باید به مرگ بگیره که اونا به تب راضی بشن . اگه از اول بگه من تحریم طلا برام کافیه اونام دور برمیدارن و هیچی نمیدن . خوبه شماها توی این تیم نیستید
  • ali ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اون کسی که با دعوت سعودیها با کله رفت حج ، رفت
  • احمدخواجوند ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اين سريال مذاكرات تا نسل هاي آينده ودولتهاي آينده ادامه خواهد داشت چيزي كه ما ميبينيم خنده هاي پروپا قرص هيئت مذاكره باهم هستند وخنده ها باعث ميشود كه هيئت ايراني را به آينده مذاكرات خوشبين ميكند .
  • سامی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    فقط مرگ برصهیونیزم قاتل
  • شفق ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    در واقع نتانیاهو در این زمین مذاکره با فضاسازی خبری خود در سطح بین الملل با پیروز نشان دادن ایران در مذاکرات بدنبال این است که طرف ایرانی را تحت تاثیر قرار دهد تا بیشترین امتیاز را برای طرف غربی که همان توافق بر سر کاهش غنی سازی و پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران در پی داشته باشد.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    تو چه دنیایی زندگی میکنی؟!
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خوب گفتی، علاوه بر اینکه مواضعشون یکیه ، خبرنگارشون هم با خبرنگارای این رژیم تبادل نظر میکنه!!!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    خبرنگار شماس که داد میزنه؟ :))))
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    علي!!! ادب، اصل اول يك انسان و نشاني از ميزان حق‌گرايي فرد گوينده است.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مذاكره امامان ما، تبليغ دين بود. حرف حق را مي‌زدند، بدون ذره‌اي كوتاه آمدن از حق.
  • محمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرق نيوز لطفاً توضيح دهد. رژيم حرام‌زاده صهيونيستي، خط قرمز كاربران است.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اگه حرفاي احمدي نژاد اين بوده، همش درست بوده. شجاعت در بيان حق با شعار هيهات من الذله.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر آمريكا مرگ بر انگليس مرگ بر صهيونيست
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    ناشناس 16:57فقط شماها خوبین.
  • م ل اراکی ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    باسلام به سید عزیز خودم. - متاسفانه ما در ایران موقع آمار دادن خانمها را به حساب نمی آوریم. - بهره وری نیروی کار در ایران ۲۵٪ وحتی کمتر از کشورهایی مثل کره، چین ووووو است. - مجموعا میشود حدود ۶۰٪ بیکار.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    دمت گرم حاج حسین شریعتمداری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس