سخنگوی اشتون درباره گزارش لس‌آنجلس تایمز مبنی بر تعویق مذاکرات گفت: این گزارش‌ها صحت نداشته و تنها نظر و تحلیل‌های شخصی است.

خبرنگار اعزامی مشرق به ژنو - روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز ساعاتی قبل در گزارشی به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات، مدعی شده که مذاکرات ایران و 1+5 به هفته دیگر موکول خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی مدعی است که «دیپلمات‌های ناامید غربی»، انتظار دارند که مذاکرات به هفته آینده موکول شود و انتظار ندارند که در مذاکرات جاری چیزی امضا شود.

پس از انتشار این خبر، صحبت‌های وزیر امورخارجه فرانسه لوارن فابیوس نیز منتشر شد که اظهار داشته است در این مرحله، نهایی شدن قراردادی با ایران، اصلا قطعی نیست. پیش‌نویس اولیه مورد تأیید 1+5 نبوده و به هیچ‌وجه مطمئن نیستم که بتوانیم به سرانجامی برسیم. این در حالی است که وزیر خارجه انگلیس از پیشرفت‌های خوب در مذاکرات خبر داده است و بر ادامه روند کنونی تأکید کرده است.

خبرنگار مشرق در ژنو با پیگیری این خبر، در گفتگو با مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون، نظر وی درباره گزارش‌های مطرح شده را جویا شد.

مایکل مان در پاسخ به سؤال خبرنگارمشرق گفت: مذاکرات ایران و 1+5 در روز جاری همچنان به قوت خود باقی است و برنامه‌ای برای تعویق آن در نظر گرفته نشده است. مان تصریح کرد: تنها دلیل به تأخیر افتادن نشست صبح امروز دیدارهای خانم اشتون با وزرای خارجه بوده است و پس از اتمام این دیدارها، نشست سه ‌جانبه برگزار خواهد شد.

سخنگوی اشتون درباره گزارش لس‌آنجلس تایمز مبنی بر تعویق مذاکرات گفت: این گزارش‌ها صحت نداشته و تنها نظر و تحلیل‌های شخصی است.

مایکل مان پیش از این در نشست خبری روز اول به خبرنگاران خارجی برای اولین بار تذکر داد که از انتشار اخبار کذب از قول وی و مقامات دیگر خودداری کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس