کد خبر 261823
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

منابع آگاه سوری گزارش دادند که با توجه به خشم آمریکا از اظهارات اخیر رئیس سازمان اطلاعات عربستان درباره قطع روابط امنیتی با واشنگتن، کری در سفر خود به ریاض از دیدار با بندر بن سلطان سر باز زده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در سفر روز یکشنبه خود به ریاض از دیدار با «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان سر باز زده و تنها با «ملک عبدالله» پادشاه عربستان و «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرده است.

 آمریکا از اظهارات اخیر «بندر بن سلطان» و تهدید به توقف همکاری‌های امنیتی با واشنگتن بعد از انصراف آمریکا از حمله نظامی به سوریه، خشمگین شده است.

نهادهای امنیتی آمریکا همچنین از رویکرد این شاهزاده عربستانی در سوریه انتقاد کرده و آن را احمقانه توصیف کرده‌اند و تأکید کرده‌‌اند که استراتژی بندر بن سلطان با حمایت از گروه‌‌هایی که جزئی از «القاعده» به شمار می‌آیند، منافع آمریکا را تهدید می‌کند.

در همین راستا منابع آمریکایی نیز گزارش دادند که حضور بندر بن سلطان به چالشی در روابط ریاض و واشنگتن تبدیل شده و پرونده سوریه از این به بعد به صورت مستقیم در دست پادشاه و وزیر خارجه عربستان خواهد بود.

هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا برای قانع کردن طرف‌های درگیر در بحران سوریه برای برگزاری نشست ژنو2 به خاورمیانه سفر کرده بود.

جان‌کری برای ترمیم روابط واشنگتن و ریاض که در برخی از پرونده‌های منطقه به تنش گرائیده، به عربستان سفر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس