کد خبر 24545
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

فرزند پروفسور محمود حسابي پدر فيزيک ايران از بدهي دو و نيم ميليارد توماني موزه پروفسور حسابي خبر داد و گفت: به علت عدم توان در پرداخت وام، اين موزه را به حراج گذاشته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهندس ايرج حسابي عصر جمعه در سمينار يک روزه بين المللي بهره وري و توسعه منابع انساني که در سالن شهيد مطهري مرکز جهاني علوم اهل بيت‌(ع) با حضور جمعي از مسئولان استان و دانشجويان و علاقه‌مندان به اين موضوع علمي برگزار شد با بيان اينکه موزه پدرم هم اکنون دو و نيم ميليارد تومان بدهي دارد، اظهار داشت: سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب حدود سال ?? وام ?? ميليون تومان از سه بانک بابت ايجاد مرکز تحقيقات و پژوهش در علوم پايه دريافت کرديم که در حال حاضر بابت عدم توان پرداخت وام موزه پروفسور محمود حسابي را به حراج گذاشته‌اند.

وي در خصوص مشکلات موزه پروفسور محمود حسابي اضافه کرد: نخستين مشکلات، بدهي موزه و نبود مرکز اسناد و طبقه بندي کتب مرحوم حسابي است که در حال حاضر کتاب‌هاي وي در فضاي نا‌مناسب نگهداري مي‌شوند و در حال نابودي است.

دکتر حسابي بيان داشت: مکان موزه داراي فضاي محدودي است و اين موزه نيازمند گسترش فضا و سالن آمفي تئا‌تر است.

بازديد مشايي از موزه تا ? و نيم صبح

وي ادامه داد: اسفنديار رحيم مشايي حدود دو ماه پيش از موزه پروفسور حسابي بازديد کرد که با توجه به احترام وي به پروفسور و طولاني شدن بازيد از ساعت ?? و ?? دقيقه عصر تا سه و نيم صبح‌، سرانجام قول مساعدت در بازپرداخت بدهي‌هاي موزه را داد.

حسابي در خصوص وضعيت نا‌مناسب مقبره مرحوم پروفسور حسابي بيان داشت: با توجه به اينکه روز پنچ شنبه و جمعه افراد زيادي از مکان‌هاي مختلف براي زيارت مزار پروفسور تجمع مي‌کنند و معمولاً در روزهاي عزاداري همچون عاشورا مردم تفرش مراسم خود را از اين مکان آغاز مي‌کنند، اين محل حتي داراي يک سرويس بهداشتي مناسب نيست.

زندگي پروفسور حسابي به مستند تبديل شود

فرزند مرحوم حسابي بيان داشت: براي حفظ آثار و ارزش اين انسان بزرگ علمي شايسته ايران و براي شناساندن آثار و کارهاي وي به نسل جديد و فراموش نشدن آن‌ها بايد توجه بيشتري از سوي رسانه‌ها از جمله صدا و سيما کشور به آن صورت گيرد.

وي اظهار داشت: توجه صدا و سيما به اين شخصيت علمي و تهيه فيلم از آثار، دستاورد‌ها و روند زندگي پدر فيزيک ايران سبب زنده ماندن نام و آثار و همچنين الگو شدن اين فرد براي نسل جديد خواهد شد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترين پارک ملي در کشور فرانسه تنديس فردوسي را براي مدت خيلي طولاني نصب کرده است و احترام ويژه‌اي به اين شخصيت بزرگ ايراني مي‌گذارند ولي متاسفانه در ايران همه لئوناردو داوينچي را مي‌شناسند اما اطلاعات زيادي در خصوص فردوسي ندارند و به شخصيت‌هاي بزرگ ايراني توجه‌اي صورت نمي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس