کد خبر 22309
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷

رييس‌دفتر رييس‌جمهوري ضمن تاکيد بر تنظيم منشور نوروز، خواستار برگزاري مسابقه‌اي بين‌المللي براي طراحي نشان برجسته‌ 'روز نوروز' شد.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه‌ اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسفنديار رحيم‌مشايي عصر يکشنبه اين موضوع را در جلسه ستاد برگزاري جشن جهاني نوروز سال 1390 ذکر کرد.
وي نوروز را پيام‌آور صلح، همبستگي و اتحاد جهاني بر محور ارزش‌هاي الهي و انساني دانست و تاکيد کرد که نوروز نه فقط به ايران بلکه به همه بشريت تعلق دارد.
مشايي سپس افزود: اگر نوروز به خوبي تبيين شود مي‌تواند فرصتي جهاني در جهت همبستگي همه ملت‌هاي جهان باشد.

** انتخاب آيين مشترک از ميان کشورهاي حوزه تمدن نوروز
ريييس دفتر رييس جمهوري در اين جلسه، از اعضاي ستاد خواست آيين و مراسم مشترکي را از ميان آيين‌هاي تمام کشورهاي حوزه تمدني نوروز انتخاب کرده و آن را به مبنا و نماد مشترک جشن نوروز همه کشورها تبديل کنند.

** تنظميم منشور نوروز
مشايي به اهميت تنظيم منشور نوروز اشاره و تاکيد کرد: منشور نوروز برخلاف بيانيه‌ها تغييرناپذير است و مي‌تواند حلقه وصل همه کشورهاي عضو بوده و در مسير صلح جهاني مؤثر باشد.
مشايي در عين حال بر بر ضرورت مشارکت همه اقشار مردم در جشن نوروز تاکيد کرد و گفت: اگر نوروز به يک روح مردمي تبديل شود، شيرين‌تر و ماندگارتر خواهد بود ضمن آنکه زمينه تقويت امنيت ملي، عزت و انسجام ملي را فراهم مي‌کند.

** برپايي جشن نوروز در ابعاد جهاني
رييس‌ کميسيون فرهنگي دولت برپايي جشن نوروز در ابعاد جهاني را فرصت مناسبي براي مطرح شدن هر چه بيشتر نام ايران در سطح جهاني دانست و گفت: در شرايط کنوني که جهان دچار مشکلات مديريتي شده است نوروز مي‌تواند فرصت مناسبي براي ملت‌هاي جهان باشد.
مشايي با بيان اينکه از نوروز بعنوان روز ظهور و آفرينش انسان ياد مي‌شود، اظهار داشت:‌ در هر کجاي دنيا که نام و پرچم ايران بالا برود فرصت مناسبي است که ملتها به امام عصر(عج) فکر کنند.
وي تصريح کرد که در دنيا، ملت ايران تنها ملتي است که پرچمدار موعود و امام عصر(عج) است.
رييس‌دفتر رييس‌جمهوري همچنين نوروز را پربرکت دانست و گفت: اگر به درستي در جهت تبيين نوروز تلاش شود، فرصت خوبي براي اثرگذاري در سطح جهاني خواهد بود.
براساس اين گزارش، در اين نشست چگونگي برگزاري جشن نوروز، مراسم استقبال از روساي جمهور و مسئولان عالي‌رتبه کشورهاي ميهمان، تشکيل کميته‌هاي تخصصي، برگزاري جشن‌هاي مختلف در سطح کشور و گراميداشت نوروز براي ايرانيان خارج از کشور، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌هاي مسئول برنامه‌هاي عملياتي خود را در جلسه آينده ستاد ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس