کد خبر 1606426
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

هنگامی که سخن از کابینت سبک مدرن با متریال براق به میان می‌آید، ذهن همه‌ی ما به سمت کابینت هایگلاس گرایش پیدا می‌کند که البته کابینتی بسیار زیبا و اقتصادی است. اما اگر بخواهیم ویژگی مقاوم بودن را نیز به سطح صاف و براق یک کابینت اضافه کنیم، باید به سراغ کابینت پلی گلاس برویم؛ یک کابینت بسیار شیک و در عین حال بسیار مقاوم!

کابینت پلی گلاس چیست؟

پلی گلاس یک متریال براق و شیشه‌مانند است که از ام دی اف خام باکیفیت تشکیل شده است و دو طرف آن با ورق ملامینه پوشانده شده است. سپس این سطح، با یک لایه‌ی مستحکم‌تر به نام پلی استر کاور می‌شود تا سطح آن مانند شیشه، شفاف و صیقلی و مانند الماس سخت و محکم باشد.

با توجه به اینکه لایه‌ی ملامینه کشیده شده بر روی ام دی اف خام، همان رنگ‌ها و طرح‌های ورق ام دی اف معمولی را دارا است، بنابراین کابینت پلی گلاس طیف گسترده‌ای از رنگ و طرح را شامل می‌شود و دست شما را باز می‌گذارد تا از دنیای متنوع و گسترده‌ی پلی گلاس با توجه به سلیقه‌تان بهره بگیرید.

مزایای کابینت پلی گلاس

کابینت پلی گلاس چه فرقی با هایگلاس دارد؟

اگر با متریال و شیوه‌ی ساخت ورق‌های مختلفی که در صنعت کابینت کاربرد دارند، آشنا نباشید، احتمالا این سوال برایتان پیش خواهد آمد! ورق پلی گلاس از نظر قیمت بسیار بالاتر از ورق هایگلاس است و منطقی است که بدانیم ارزش این اختلاف قیمت را دارد یا خیر!

ورق هایگلاس، مانند اکثر کابینت‌ها، از ام دی اف خام تشکیل شده است. تا اینجای کار، هایگلاس با پلی گلاس هیچ تفاوتی ندارد؛ اما نوع کاور و پوشش آن‌ها کاملا متفاوت است. کاور هایگلاس، ورق پلکسی‌گلس است که نوعی پلاستیک فشرده با ظاهر شفاف است. پلکسی گلس اگرچه سطح شفاف و آینه‌ای دارد اما خصوصیت آن مانند پلاستیک است؛ لبه‌های تیز دارد، در مقابل خط و خش آسیب‌پذیر است و لکه و اثر انگشت را بازتاب می‌دهد. همچنین از لبه‌ها و درزهای اتصال آن، آب به بافت کابینت نفوذ می‌کند. در مورد کابینت پلی گلاس، پوشاندن آن با لایه‌ی بسیار مقاوم پلی استر مشکلات فوق را رفع نموده و به ما کابینتی مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر خط و خش و آسیب‌های محیطی با سطحی کاملا براق و شفاف تحویل می‌دهد.

مزایا و ویژگی‌های کابینت پلی گلاس

  • کابینت پلی گلاس تنها در سبک کابینت مدرن کاربرد دارد.
  • پلی گلاس مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل مخرب آشپزخانه، مانند نور مستقیم خورشید، پاک کننده‌ها و شوینده‌ها دارد.
  • این متریال در برابر خط و خش و ضربه بسیار مقاوم است.
  • این کابینت در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم است؛ البته کابینتی ضد آب به حساب نمی‌آید.
  • کابینت پلی گلاس جزو کابینت‌های لوکس و گران محسوب می‌شود و ارزش اقتصادی بالایی دارد.
  • دوام و ماندگاری این کابینت بسیار بالا است و به راحتی خراب نمی‌شود.
  • کابینت پلی گلاس سطح بسیار صاف و بسیار شفافی دارد و نور را به طور کامل بازتاب می‌دهد.
  • رنگ‌های روشن این کابینت باعث بزرگتر دیده شدن فضا و انبساط بصری آشپزخانه می‌شود.
  • این کابینت، برخلاف هایگلاس، در نمونه‌های مات و براق وجود دارد که البته مدل براق آن متداول‌تر است.
  • برخلاف اکثر ورق‌های متداول که در کابینت‌سازی کاربرد دارند، ورق پلی گلاس از دو طرف با ملامینه پوشانده شده و کل آن با پلی استر پوشانده می‌شود.
  • کابینت پلی گلاس نسل جدید و به روز انواع کابینت‌های گلاس و شیشه‌مانند است.

کابینت پلی گلاس برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

ظاهر فلت و صاف این کابینت استفاده از آن را فقط در سبک مدرن و مینیمال جایز می‌شمارد. اگر دکوراسیون خانه‌تان مدرن است و خیلی اهل تنوع و تعویض کوتاه مدت مدل آشپزخانه نیستید، کابینت پلی گلاس گزینه‌ای بسیار جذاب برای آشپزخانه‌تان خواهد بود. این کابینت برای انواع پلان‌های بزرگ و کوچک مناسب است و بازتاب نور بسیار بالایی دارد. تنوع رنگ آن بالا است و اگر از رنگ‌های روشن آن، مانند سفید استفاده کنید، فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهد.

کابینت پلی گلاس را می‌توانید در مدل‌های دستگیره‌دار، بدون دستگیره، دستگیره مخفی و مدل پلکانی سفارش دهید. این کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال و پلان‌های کم‌نور بهترین گزینه است و باعث می‌شود فضا وسیع و دلباز به نظر برسد. طرح‌های مختلف کابینت پلی گلاس برای خانه‌ها و آشپزخانه‌های لوکس بسیار پیشنهاد می‌شود.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس