کد خبر 1612350
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان "سرزمین چشمه‌ها" شناخته می‌شود و با طبیعت بکر و آب و هوای خنک، مقصدی ایده‌آل برای سفر در فصل‌های گرم سال است.

شما میتوانید برای سفر به شهرکرد که بسیار مناسب بهار وتابستان است، با تور شهرکرد همراه شوید. همچنین برای سفر انفرادی، میتوانید برای خود برنامه سفر جامعی در نظر بگیرید. برای این منظور ابتدا دیدنی ها و جاذبه های شهرکرد و جاذبه های کوهرنگ را بررسی کنید و برنامه سفر مناسبی را بنویسید، سپس با وسیله نقلیه شخصی یا عمومی به شهر مورد نظر رهسپار شوید.

همچنین میتوانید برای سفر تابستانی ، مقاصد دیگری مانند سرعین اردبیل آستارا را انتخاب نمایید و با یک تور جذاب همراه شوید، یا سفری شخصی داشته باشید. در نظر داشته باشید بهتر است قبل از سفر شخصی ، رزرو هتل را انجام دهید و واچر معتبر دریافت نمایید.

برنامه سفر 4 روزه به شهرکرد و رفتینگ زاینده رود

روز اول برنامه سفر به شهرکرد و کوهرنگ :

سفر تابستانی شما میتواند با تورهای ایرانگردی یا شخصی باشد. در هر صورت شما میتوانید با رسیدن به شهرکرد سفر خود را با گشتی در پارک ملت، بزرگترین پارک شهرکرد شروع کنید و از فضای سرسبز و خنک آن لذت ببرید. در این پارک می‌توانید از امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی مختلفی مانند زمین بازی، شهربازی، استخر و رستوران استفاده کنید. میتوانید برای صرف ناهار به رستوران سنتی عمو هاشم در نزدیکی پارک ملت شهر کرد بروید و از غذاهای سنتی شهر کرد مانند: کباب بناب، حلیم بادام،خورش قلیه، خوراک گوشت و بادمجان، گردو پلو، کباب بختیاری، قلیه بادمجان وکوفته بختیاری لذت ببرید. بعد از ظهر، راهی قلعه دزک، یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های ایران شوید. این قلعه که در دوران ساسانیان ساخته شده است، بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد و از آن چشم‌اندازی زیبا از شهرکرد را می‌توانید ببینید. پس از گشت و گذاری درشهر، به هتل خود بروید و برای ادامه سفر در روز بعد آماده شوید.

روز دوم برنامه سفر شهرکرد و کوهرنگ :

صبح زود راهی چشمه‌سار کوهرنگ، سرچشمه زاینده رود، شوید و از طبیعت بکر و آب زلال این چشمه لذت ببرید. چشمه‌سار کوهرنگ یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این منطقه به دلیل آب و هوای خنک و دلنشین، چشمه‌های جوشان و مناظر طبیعی بکر، مقصدی محبوب برای گردشگران است. در این منطقه می‌توانید از پیاده‌روی در کنار چشمه، مسیرهای کوهنوردی و طبیعت‌گردی لذت ببرید.در طبیعت بکر چشمه سارکوهرنگ چادر بزنید و به ماهیگیری و قایق سواری بپردازید و از مناظر طبیعی عکس بگیرید. بعد از ظهر، به تالاب چغامیر، یکی از بزرگترین تالاب‌های ایران بروید. در این تالاب می‌توانید از پرندگان مهاجر، قایق‌سواری و تماشای غروب خورشید لذت ببرید. پس از یک روز پرماجرا، به هتل خود بازگردید.

برنامه سفر 4 روزه به شهرکرد و رفتینگ زاینده رود

روز سوم برنامه سفر و رفتینگ زاینده رود :

تجربه هیجان‌انگیز رفتینگ در زاینده رود: صبح زود راهی رودخانه زاینده رود شوید و خود را برای یک تجربه هیجان‌انگیز رفتینگ آماده کنید. رفتینگ در زاینده رود، یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و منحصر به فرد است که در آن با قایق‌های مخصوص در امواج خروشان رودخانه حرکت می‌کنید. این ورزش در زاینده رود به دلیل وجود شیب مناسب و مناظر طبیعی زیبا، طرفداران زیادی دارد. پس از رسیدن به محل شروع، مربیان راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند و تجهیزات ایمنی را به شما تحویل می‌دهند. سپس، با قایق‌های مخصوص رفتینگ که به جلیقه‌های نجات مجهز هستند، به دل رودخانه می‌زنید. با حرکت قایق در امواج خروشان زاینده رود، آدرنالین در رگ‌هایتان جاری می‌شود. گاه با عبور از پیچ‌های تند و مواج بلند هیجان به اوج خود می‌رسد و گاه در آرامش آب به تماشای مناظر زیبای اطراف می‌پردازید. در طول مسیر رفتینگ، کوه‌های سرسبز، درختان انبوه و صدای دلنشین آب روح شما را نوازش می‌دهد. بعد از صرف ناهار و استراحت میتوانید از پل زمان خان، یکی از پل‌های تاریخی شهرکرد، دیدن کنید. این پل با پایه‌های سنگی بسیار مقاوم، طاق‌های جناغی و تزئینات آجری که در دوران صفویه ساخته شده است، بر روی رودخانه زاینده رود قرار دارد و از آن می‌توانید چشم‌اندازی زیبا از شهر را ببینید.

برنامه سفر 4 روزه به شهرکرد و رفتینگ زاینده رود

برنامه روز چهارم سفر و گشت و گذار در شهرکرد :

گشت و گذار در بازار بزرگ شهرکرد: صبح زود راهی بازار بزرگ شهرکرد شوید و از این بازار سنتی و پررونق دیدن کنید. این بازار که قدمتی چندین ساله دارد، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای شهرکرد است و در آن می‌توانید تنوع بی‌نظیری از کالاها را پیدا کنید. در بازار بزرگ شهرکرد می‌توانید ازفرش‌های دستباف بختیاری، گلیم، عسل طبیعی، آجیل بخصوص بادام شهرکرد که معروف است، گردو، کشک، قرقورت و میوه‌های خشک بعنوان انواع سوغاتی‌های شهرکرد خریداری کنید. بازار بزرگ شهرکرد به ادویه جات معطر و خوش عطر و طعم خود شهرت دارد. انواع صنایع دستی مانند سفال، سرامیک، چرم و فلزکاری و یا انواع لباس‌های محلی بختیاری را برای خود و یا به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

بعداز گشت وگذار و خرید به رستورانهای بازار بزرگ بروید و از غذاهای مخصوص شهر کرد لذت ببرید ازجمله : رستوران سنتی حاج مراد که در طبقه همکف بازار بزرگ واقع شده و فضایی سنتی و دلنشین دارد و به خاطر بریانی و کباب بختیاری‌اش شهرت دارد. رستوران اطلس در طبقه دوم بازار بزرگ واقع شده، فضایی مدرن و شیک با منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و فرنگی دارد. چایخانه سنتی میرمهنا در طبقه چهارم بازار بزرگ واقع شده و در این چایخانه می‌توانید انواع چای، دمنوش، قهوه، و غذاهای سبک مانند آش و کشک بادمجان را امتحان کنید. بعد از ظهر، با خاطرات خوش از سفر به شهرکرد، به شهر محل سکونت خود بازگردید.

مراکز خرید شهرکرد

انتخاب مرکز خرید در شهرکرد به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر به دنبال تنوع کالا، هایپر مارکت، فودکورت و شهربازی هستید، مجتمع تجاری آرمین گزینه مناسبی برای شما است. اگر به دنبال برندهای معتبر و فضایی لوکس هستید، مجتمع تجاری میلاد را انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید با قیمتی مناسب هستید، پاساژ جام جم را انتخاب کنید. و اگر به دنبال مرکز خریدی جدید و مدرن هستید، مجتمع تجاری ستاره را انتخاب کنید.

هتل های 5 ستاره و لوکس در شهرکرد

هتل پارسیان آزادی: این هتل 5 ستاره در بلوار طالقانی شهرکرد واقع شده و از جمله هتل‌های نوساز و مدرن این شهر است. هتل پارسیان آزادی امکانات رفاهی کامل، اتاق‌های لوکس و چشم‌اندازی زیبا به کوه‌های زاگرس دارد.

هتل اسپادانا: یکی از مجلل‌ترین هتل‌های 5 ستاره این شهر،دارای امکانات رفاهی بی‌نظیری از جمله استخر روباز و سرپوشیده، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد، بولینگ، رستوران‌های متنوع، کافی شاپ، اتاق‌های مجلل و چشم‌اندازی زیبا به شهر می‌باشد.

هتل زاگرس: از جمله هتل‌های باسابقه و خوش‌نام شهر کرد، دارای امکانات رفاهی کامل، اتاق‌های لوکس و چشم‌اندازی زیبا به کوه‌های زاگرس است.

هتل های میان رده در شهرکرد

هتل آپارتمان معلم: این هتل آپارتمان در خیابان معلم شهرکرد واقع شده و به دانشگاه شهرکرد و پارک ملت نزدیک است.

هتل آپارتمان سهروردی: این هتل آپارتمان در خیابان سهروردی شهرکرد واقع شده و به میدان آزادی و بازار بزرگ نزدیک است.

هتل آپارتمان میرداماد: این هتل آپارتمان در خیابان میرداماد شهرکرد واقع شده و به میدان بسیج و ترمینال اتوبوسرانی نزدیک است.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس