کد خبر 159439
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷

در شرايطي که تعداد فقرا به بالاترين حد خود در آمريکا رسيده است، سال گذشته بيش از چهل و شش ميليون نفر زير خط فقر زندگي کردند.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره نوشت: در آمريکا تعداد افرادي که زير خط فقر زندگي مي کنند همچنان در بالاترين حد خود مانده است. در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريکا و رقابت هاي انتخاباتي دمکرات ها و جمهوري خواهان اين موضوع بيش از پيش برجسته شده است. در سال دو هزار و يازده چهل و شش ميليون و دويست هزار نفر زير خط فقر زندگي مي کردند.خط فقر براي يک خانواده چهار نفره در آمريکا حقوق سالانه کمتر از بيست و سه هزار دلار برآورد مي شود. در ميان ايالت هاي آمريکا نيوهمپشاير ثروتمندترين ايالت و مي سي سي پي فقيرترين ايالت است.

وضع فقر در آمريکا به حدي است که تخمين زده شده 25 درصد افراد جوان براي زندگي به کمک نياز دارند. در دلتاي مي سي سي پي جايي که مزارع پنبه تمام زمين را پوشانده است، ايالت مي سي سي پي واقع شده است؛ اين ايالت را مي توان فقير ترين گوشه آمريکا در شمال اين کشور دانست، وضع فقر به حدي است که مي توان بيش از نيمي از جوانان اين ايالت را فقير ناميد.

جاني ويک مدير مدرسه ابتدايي مونتگومري مي گويد: در جغرافياي سياسي آمريکا دلتاي مي سي سي پي کمترين اولويت را به خود اختصاص داده است و اين ايالت را کم اهميت ترين ايالت در آمريکا مي دانند.

"اندي گالاکر" خبرنگار الجزيره انگليسي در پايان گزارش داد: هر سال سياستمداران به اينجا مي آيند و وعده هايي براي بهبود شرايط زندگي مي دهند، اما حقيقت اين است که در اينجا تغييرات زيادي رخ نداده است. در انتخابات اين دوره حتي کمترين سخني در مورد وضع فقر و کودکان در مي سي سي پي زده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس