ترامپ: اسراییل در جنگ افکارعمومی شکست خورده است

رئیس جمهور سابق آمریکا باردیگر به انتقاد از صهیونیست‌ها ادامه داد و تل آویو را در افکارعمومی شکست خورده عنوان کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا که مدت‌هاست که خود را مدافع سرسخت اسرائیل می‌داند، روز پنجشنبه باردیگر به انتقاد از صهیونیست‌ها ادامه داد و در سخنانی گفت که اسرائیل در مدیریت جنگ غزه به دلیل انتشار تصاویر جنگ در رسانه‌های اجتماعی که تصاویر تخریب را نشان می‌دهد، صحنه را باخته است.

این برای دومین بار در دو هفته گذشته است که دونالد ترامپ از اسرائیل به شدت انتقاد می‌کند.

ترامپ در گفتگو با هیو هویت مجری محافظه کار رادیویی گفت: هر شب تصاویری از سقوط یک ساختمان منتشر می‌شود، اما آنها نباید چنین تصاویری را منتشر کنند و به دلیل انتشار همین تصاویر از جنگ در غزه است که اسرائیل، مطلقاً در جنگ روابط عمومی و افکارعمومی بازنده شده است.

در هفته‌های اخیر، ترامپ انتقادات خود را از نحوه مدیریت اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر در جنگ غزه در چند مرحله تکرار کرده است. پس از حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل و آغاز عملیات طوفان الاقصی، ترامپ گفت که نتانیاهو برای این حمله آماده نبوده است. او همچنین گروه مقاومت ضد اسرائیلی حزب الله لبنان را بسیار باهوش توصیف کرده است.

علیرغم انتقادهای ترامپ از نتانیاهو، اما او به حمایت از سرسخت‌ترین مدافعان اسرائیل ادامه داده است. ترامپ در ماه‌های اخیر بارها با ادلسون سرمایه گذار صهیونیستی حامی اسرائیل به عنوان غول کازینوهای آمریکا شام خورده است و ادلسون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کمپین‌های انتخاباتی ترامپ در گذشته کمک کرده است. انتظار می‌رود که ادلسون دوباره در انتخابات ۲۰۲۴ به ترامپ کمک کند.

از سوی دیگر، روابط بایدن با کابینه نتانیاهو نیز به شدت پرتنش است و شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به گفتگوی اخیر بایدن و نتانیاهو، این گفتگو را متشنج خواند و گفت بایدن اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم نیز اعلام کرد که بایدن برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه، در گفتگو با نتانیاهو خواستار آتش‌بس فوری به منظور بهبود اوضاع انسانی در این باریکه شده است. این روزنامه از این درخواست بایدن به عنوان ضربه‌ای قوی به اسرائیل یاد کرده است.

همچنین آریل کهانا تحلیلگر سیاسی اسرائیلی در گفتگو با اسرائیل الیوم در واکنش به مکالمه تلفنی بایدن و نتانیاهو گفت دو اظهارنظر تند و بی‌سابقه از بایدن، نخست اینکه او برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه خواستار آتش‌بس فوری برای بهبود اوضاع انسانی این باریکه شده و دوم اینکه او گفته در سیاست‌های خود در قبال جنگ در غزه تجدید نظر خواهد کرد و به عبارتی می‌توان گفت که حمایت عملی او از اسرائیل به پایان نزدیک شده است.

از سوی دیگر، امیت سیگال در شبکه ۱۲ گفت از دعوت به آتش‌بس موقت برای آزادی اسرای اسرائیلی، به مرحله درخواست بایدن از اسرائیل برای تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس به منظور دستیابی به آتش‌بس رسیده‌ایم. سیگال گفت فشارهای همسر بایدن بر او اثر خود را گذاشته است.

باراک راوید در پایگاه خبری عبری زبان والا هم تاکید کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرده وضعیت جاری در غزه غیرقابل قبول است و حمله به نیروهای امدادرسان دیگر نباید تکرار شود و اگر شاهد تغییرات مورد نظر خود در سیاست‌های اسرائیل در غزه نباشیم، مجبور خواهیم بود تغییراتی در سیاست‌های خود ایجاد کنیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس