کد خبر 1584971
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
اتحادیه اروپا برای افزایش تولید سلاح بودجه تصویب کرد

کمیسیون اتحادیه اروپا امروز (جمعه) بودجه‌ای اضافی برای بالا بردن ظرفیت تولید سلاح توسط کشورهای عضو تصویب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که ۵۰۰ میلیون یورو برای افزایش تولید مهمات اختصاص داده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد این اقدام که بر اساس قانون حمایت از تولید مهمات (ASAP) اتخاذ شده است، به صنعت نظامی اروپا این امکان را می‌دهد تا ظرفیت تولید مهمات خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیون گلوله در سال افزایش دهد.

در این بیانیه آمده است: کمیسیون اتحادیه اروپا با استناد به این قانون، ۳۱ پروژه را برای کمک به صنعت تولید مهمات در اروپا به برنامه‌های تولید سلاح اضافه کرده است.

پیشتر و متعاقب برنامه‌های افزایش ظرفیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا، میزان تولید گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری در ماه ژانویه امسال به یک میلیون رسید.

ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز گذشته در سخنانی گفته بود که هنوز کشورهای متحد اوکراین نتوانسته‌اند میزان مهمات دلخواه این کشور را در جنگ با روسیه تامین کنند.

وی گفت: کشورهای عضو ناتو مهمات کافی در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهند که می‌تواند عواقب زیادی در میدان جنگ داشته باشد. استولتنبرگ از کشورهای اروپایی خواست برای تامین مهمات اوکراین میزان بیشتری سلاح تولید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عمیر IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    دست مریزاد اروپایی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس