ایتالیا: ورود ناتو به اوکراین خطر جنگ جهانی سوم را در پی دارد

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا هشدار داد که اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین و آغاز جنگ با روسیه خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی دارد.

به گزارش مشرق، تاجانی جمعه گفت: به نظر من، ناتو نباید وارد اوکراین شود. ورود به اوکراین اشتباه است. ما باید به اوکراین کمک کنیم اما ورود به آن کشور و جنگ با روسیه به معنای خطر وقوع جنگ جهانی سوم است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اخیرا پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان دیگری نیز از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به موضوع جنگ اوکراین بزدلانه عمل نکنند.

از سوی دیگر، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

وی همچنین درباره ادامه حمایت آمریکا از اوکراین اظهار کرد: ابهام در مورد انتخابات آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا بعد از آن واشنگتن با ما خواهد بود یا خیر.

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه نیز گفت که در حال حاضر هیچ طرحی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین وجود ندارد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره اظهارات مکرون گفت: تا زمانی که اوکراین مقاومت می‌کند، ارتش فرانسه می‌تواند در قلمرو فرانسه بماند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 2
    ناتو چی ؟ فقط حرف بیخود میزنه
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    2 1
    با سلام تا زمانی که اوکراین مقاومت می‌کند، ارتش فرانسه می‌تواند در قلمرو فرانسه بماند. این یک گزاره شرطیه است. فرانسه با این شرط وارد جنگ با روسیه می شود که مقاومت در اکراین شکسته شود. این گزاره شرطیه در واقع یک راهبرد تجویزی است. تبیین این راهبرد نشان می دهد که اولا فرانسه و اروپائیان چقدر نامرد اند. ثانیا بزدل اند و ثالثا شکست را پذیرفته و در انتظار یک حادثه سرنوشت ساز برای بالا بردن دستان خود می باشند. و اما تبیین گزاره ، - جنگ اکراین در نتیجه توسعه طلبی ناتو بویژه در محیط پیرامونی مسکو است. - اکراین بنمایندگی ناتو درگیر این منازعه توسعه طلبانه و استعماری شده است. - این جنگ منازعه ناتو با مسکو است و اکراین قربانی این نزاع است. - اکراین توان مقابله با مسکو را ندارد و کمک های ناتو تغییری در معادلات ایجاد نکرده است. - خویشتنداری ناتو از گسترش دامنه جنگ دلالت های راهبردی دارد. آنها از گسترش جنگ واهمه دارند. توسعه جنگ نیز معادلات راهبردی را تغییر نمی دهد، بلکه تنها به میزان خسارت ها افزوده می شود. بنابراین ، اروپا بایستی به دوران جدید سلام کرده و متناسب با نقش جدید و غیر استعماری احمقانه و نژاد پرستانه خود قناعت کند‌. انتخاب را بر عهده حوادث فردا نکنید که ممکن است امروز نیز دیر شده باشد. در این باره گفتنی های زیادتری وجود دارد که به بعد موکول می شود.
  • عمیر IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    1 2
    زلنسکی قهرمان حمایت حمایت
  • عمیر IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 2
    ترسوهای بزدل باید فقط به امریکا اعتماد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس