دانمارک

نخست‌وزیر دانمارک مته فردریکسن معتقد است که اروپا باید برای دفاع و امنیت خود مسئولیت قبول کند و برای اتخاذ اقدامات لازم، منتظر آمریکا نماند.

به گزارش مشرق، یک روز بعد از تایید عقب نشینی کامل نظامیان اوکراینی از شهر راهبردی «اودیوکا» در دونتسک، نخست‌وزیر دانمارک گفت که این کشور تمام توپخانه خود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

مته فردریکسون در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد که دانمارک تصمیم گرفته همه توپخانه خود را به اوکراین بدهد تا «بتواند با دشمن مقابله کند».

وی با بیان اینکه «ما باید کار بیشتری در حمایت از اوکراین انجام بدهیم»، از کشورهای اروپایی خواست که کمک‌های نظامی و پدافندی خود به اوکراین را افزایش دهند.

رهبر این کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا می‌گوید که اوکراین همین حالا به کمک‌های نظامی نیاز فوری دارد اما رهبران اروپایی کاهش تولیدات نظامی را مانع افزایش کمک‌ها اعلام می‌کنند.

فردریکسون در بخش دیگری از سخنان خود در مونیخ آلمان اعلام کرد که دانمارک به زودی تحویل جنگنده‌های اف-16 به اوکراین را آغاز می‌کند.

نخست‌وزیر دانمارک خطاب به اروپایی‌ها گفت که «ببخشید دوستان! تجهیزات نظامی در اروپا وجود دارد، مساله فقط (کمبود) تولید نیست. ما سلاح، مهمات، سیستم‌های پدافند هوایی داریم که هنوز از آنها استفاده نکرده‌ایم و آنها باید به اوکراین داده شود».

از نظر او، اروپا باید برای دفاع و امنیت خود مسئولیت قبول کند و از آمریکا استقلال داشته باشد، برای اتخاذ اقدامات لازم، منتظر این کشور نماند.

این مقام ارشد اروپایی البته اذعان کرد که کشورهای عضو ناتو کارهای زیادی برای کمک به اوکراین در جنگ انجام داده‌اند اما این کمک‌ها برای شکست روسیه، کافی نیست.

نخست‌وزیر دانمارک افزود: «فکر می‌کنم تنها چیزی که پوتین واقعاً احترام می‌گذارد، نیروی نظامی و تمایل ما برای محافظت خودمان است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    بیماران پنهان روانی ، قرارگرفته در راس حکومت ها.
  • سعید الماسی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    دانمارک فقط هدفش اعلام موجودیت است، میخواد بگه منم هستم، هر موقع گفتن خاک انداز خودت رو جلو بنداز ، گنده لاتتون رژیم کودک کش آمریکا هیچ غلطی نتونست بکنه بعد تو چوچک بایدن جیک جیک میکنی
  • DE ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    با این اقدام ها فقط تورم اروپا رو زیادتر خواهید کرد. پشت اش هم اعتصابات زیاد......... از ارتش تریاکی اکراین چه انتطارها دارید!!!!!!!!!!!
    • عمیر IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      انتظار داریم به کشتار روسهای متجاوز ادامه بده تا ما بیشتر خوشحال بشیم مگه نه روسوفیل ؟ 😜
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دیگه نوکری غرب شاخ و دم نداره که!!
  • عمیر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مرگ بر روسیه درود بر دانمارک !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس