کد خبر 1574419
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
دبیرکل ناتو خواهان افزایش تولید تسلیحات شد

دبیرکل ناتو در مصاحبه با شماره امروز روزنامه آلمانی ولت آم زونتاگ هشدار داد که اروپا برای مقابله با تهدید روسیه باید تولید تسلیحات را به دوران جنگ افزایش دهد.

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ گفت که "باید صنایع دفاعی خود را بازسازی کرده و گسترش دهیم" تا تحویل مهمات به اوکراین افزایش یافته و ذخایر تسلیحات از نو تکمیل شوند.

وی تهاجم روسیه به اوکراین را دلیلی بر آن دانست که "صلح در اروپا را نمی توان بدیهی تلقی کرد."

وی گر چه اعلام کرد که ناتو "به دنبال جنگ" با روسیه نیست، با این حال افزود: باید خود را برای چندین دهه رویارویی بالقوه آماده کنیم.

استولتنبرگ ادامه داد: اگر پوتین در اوکراین پیروز شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که تجاوز روسیه گسترده تر نشود. بهترین دفاع ما حمایت از اوکراین و سرمایه گذاری در توانمندی های ناتو است.

سخنان استولتنبرگ در آستانه سومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین و افزایش درخواست های کی یف برای دریافت گلوله، مهمات و کمک نظامی از سوی اوکراین بیان می شود.

به نوشته دیلی میل، مسکو به اقتصاد دوران جنگ روی آورده و با اختصاص ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی به امور دفاعی، در ارتش مبالغ هنگفتی را سرمایه گذاری کرده است.

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) در بروکسل دیدار خواهند کرد و نشست گروه تماس دفاعی اوکراین یکی از دستور کارهای کلیدی آن خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    2 2
    دمش گرررررررررررررم
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      دمش،گررررم، همهٔ پول‌های این نوکرهای اروپایی تونو بگیرین بابت اسلحه تا به فلاکت و بدبختی بیفتن!!
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    1 0
    به نظر من ایران اسلامی هم باید در تولید و پیشرفت تسلیحات دفاعی و حتی تهاجمی خود بیشتر سرعت ببخشد . این کار نشانه حفظ اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است . الله اعلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس