کد خبر 1576351
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
وزیر خارجه اوکراین: دوران صلح در اروپا تمام شده است

وزیر خارجه اوکراین ضمن هشدار درباره اینکه «دوران صلح در اروپا» به پایان رسیده، از شرکای کی‌یف خواست تا تولید تسلیحات را افزایش دهند.

به گزارش مشرق، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین طی میزگردی در کنفرانس امنیتی مونیخ عنوان کرد: خطاب به آنان که نمی‌خواهند بودجه‌ای را خرج تولید تسلیحات بکنند، باید بگویم که دوران صلح در اروپا تمام شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه اوکراین با اشاره به وضعیت ارسال مهمات به کشورش گفت که ۲ مساله اصلی در این خصوص وجود دارد: مورد اول کمیت و پایداری است و مورد دوم تحویل گلوله‌هایی است که در برخی کشورهای خاص برای تسلیحاتی خاص ساخته می‌شوند و نمی‌توان آنها را به جای یکدیگر به کار برد.

کولبا مجددا به درخواست همیشگی خود برای ارسال مهمات به اوکراین اشاره کرد و گفت: ما به مهمات و گلوله نیاز داریم و به‌رغم پهپادهایی که بخشی از بازی شده‌اند، اما آنها جای مهمات توپخانه را نخواهند گرفت.

وی در ادامه از شرکای اوکراین خواست تا تولید تسلیحات و سرمایه‌گذاری در این زمینه را افزایش دهند و هم‌چنین مدعی شد که این شرکا باید بپذیرند که «روسیه را نمی‌توان آرام کرد».

وزیر امور خارجه اوکراین ضمن آنکه از اتحادیه اروپا و ناتو خواست تا برنامه‌ای را جهت تاسیس فضایی برای صنعت دفاعی مشترک ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: هر دفعه که سربازان اوکراینی به دلیل کمبود مهمات از یک شهر خارج می‌شوند، نه تنها باید به دفاع از دموکراسی فکر کرد بلکه باید به این فکر باشیم که سربازان روسی چندین کیلومتر به خانه‌ها، شهرها، خانواده‌ها و کودکان شما نزدیک می‌شوند. اگر شما از این زاویه به قضیه نگاه کنید، بودجه تولید تسلیحات را خواهید یافت.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا هم با حضور در این میزگرد گفت: کشورهای عضو گروه ۷ از اوکراین حمایت می‌کنند زیرا دفاع از این کشور به معنای دفاع از آزادی، دموکراسی و قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: ما خواستار صلح هستیم، اما صلح با عدالت که به معنای خروج روسیه از اوکراین است و این اقدام پیغام سیاسی روشنی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ارسال می‌کند. ایتالیا اخیرا هشتمین بسته کمک نظامی را برای اوکراین تصویب کرد و ما آماده‌ایم تا اقدامات بیشتری را انجام دهیم، اما بدانید که ما ایالات متحده نیستیم؛ کشوری که از ما ثروتمندتر است. از طرفی باید محتاط باشیم که عضویت اوکراین در ناتو صرفا می‌تواند پس از اتمام جنگ محقق شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    بهتر امیدوارم اروپا درگیر جنگ بشه و نابود بشه
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    2 0
    از قدیم میگفتن مورچه هه رو داشت آب می‌برد داد میزد دنیا رو آب بُرد!!! 🤣🤣🤣🤣
  • DE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دست بردار مگولی! گاو دیگه شیر نداره! چقدر اینا طلبکارن! پول و توپ و تانک علف خرس که نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس