توصیه امنیتی به نتانیاهو درباره لزوم امضای تعهدنامه استفاده از تسلیحات آمریکایی در غزه

رسانه رژیم صهیونیستی نوشت موسسه امنیتی این رژیم به نخست‌وزیر آن توصیه کرده در اسرع وقت تعهدنامه استفاده از سلاح‌های آمریکایی در غزه را امضا کند.

به گزارش مشرق، وبگاه عبری زبان «واللا» گزارش داد برخی مسؤولان امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای در روز پنج‌شنبه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و اعضای کابینه جنگ توصیه کردند که تعهدنامه مربوط به استفاده از سلاح‌های آمریکایی را که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار آن است، در اسرع وقت امضا کند.

دولت بایدن ۲ هفته قبل از رژیم صهیونیستی خواسته بود این تعهدنامه را که دال بر استفاده از سلاح‌های آمریکایی در غزه مطابق قوانین بین‌المللی بوده و این رژیم باید اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را داده و به شکل مستقیم یا غیرمستقیم مانع از آن نشود، امضا کند.

همچنین دولت بایدن تحویل نامه امضا شده تا اواسط مارس را خواستار شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا باید تا بیست و پنجم مارس به کنگره اعلام کند که رژیم صهیونیستی به آمریکا تعهدنامه کتبی موثقی را ارائه کرده و بدون این تعهد کمک‌های تسلیحاتی به این رژیم به حالت تعلیق درخواهد آمد.

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نمایندگان موسسه امنیتی به اعضای کابینه جنگ این رژیم تاکید کردند که دولت بایدن در این مرحله با امضای تعهدنامه از سوی تل‌آویو تنها به عنوان مساله‌ای فنی برخورد می‌کند، اما اگر این رژیم امضای آن را همچنان به تاخیر بیندازد، احتمالا آمریکایی‌ها با آن به عنوان مساله‌ای سیاسی برخورد می‌کنند.

طبق گزارش وبگاه «واللا»، در جلسه یاد شده، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهاد داد که او تعهدنامه خطاب به آمریکایی‌ها را امضا کند، اما در نهایت هیچ تصمیمی گرفته نشد و پیش‌بینی می‌شود که امروز یکشنبه رایزنی‌های بیشتری درباره این مساله انجام شود.

شرط گرفتن چنین تعهد مکتوبی، بخشی از سیاست جدیدی محسوب می‌شود که بایدن در اوایل فوریه آن را اعلام کرد.

با وجود اینکه سیاست جدید تنها بر رژیم صهیونیستی متمرکز نیست، اما آن پس از فشارهایی منتشر شد که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اعمال کرده و درخصوص استفاده این رژیم از تسلیحات آمریکایی در جنگ علیه غزه ابراز نگرانی کردند.

درخواست دریافت این امضا نتیجه یادداشت جدید امنیت ملی است که کاخ سفید آن را منتشر کرد و در آن به مسؤولیت طرف‌های استفاده‌کننده از تسلیحات آمریکایی اشاره شده است.

یادداشتی که هشتم فوریه منتشر شد، در ارتباط با هر طرفی در جهان است که از تسلیحات آمریکایی استفاده می‌کند، اما این روزها در پی جنگ علیه غزه، این یادداشت اساسا مربوط به رژیم صهیونیستی است.

بر اساس سیاست جدید آمریکا پیش از صادرات سلاح‌های آمریکایی به هر «دولتی»، آن «دولت» باید تعهد مکتوب، معتبر و موثقی به آمریکا بدهد دال بر اینکه هرگز از این تسلیحات به شکلی ناقض قوانین بین‌المللی استفاده نخواهد کرد.

همچنین سیاست جدید واشنگتن حاکی از این است که طرف‌های استفاده‌کننده از تسلیحات آمریکایی‌ در مناطق درگیری باید تعهدنامه مکتوبی را ارائه کنند دال بر اینکه اجازه انتقال کمک‌های بشردوستانه آمریکا یا کمک‌های بشردوستانه‌ مورد حمایت آمریکا را خواهند داد و مستقیم یا غیر مستقیم هرگز مانع آن نخواهند شد.

یادداشت جدید بر این تاکید دارد که اگر این تعهدنامه مکتوب ظرف ۴۵ روز از زمان انتشارش یعنی تا هفته پایانی ماه مارس به دولت آمریکا تحویل داده نشود، تحویل محموله‌های تسلیحات آمریکا به آن طرف به حالت تعلیق درخواهد آمد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Hamid IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    اسراییل تا الان به کدوم یکی از تعهداتش عمل کرده که این دومی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس