پدرو سانچز به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به پارلمان اسپانیا پیشنهاد می‌دهد

نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد تا پایان دوره مسوولیتش در سال ۲۰۲۷ به پارلمان این کشور رای‌گیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را پیشنهاد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در نشستی که حزب سوسیالیست این کشور در شهر «بیلبائو» برگزار کرد، گفت: در طول دوره این پارلمان، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را پیشنهاد خواهم کرد.

سانچز اظهار کرد: کابینه‌ام متن لایحه پیشنهادی به رسمیت شاختن کشور فلسطین را در دوره پارلمانی فعلی به پارلمان ارائه خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسپانیا در ادامه با اشاره به اینکه کشورش برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح و راه‌حل ۲دولتی در تلاش است، تاکید کرد: این کار را بر اساس باور اخلاقی انجام خواهیم داد چراکه مساله‌ای عادلانه و تنها راهی است که با آن فلسطین و اسرائیل می‌توانند در صلح و امنیت با هم زندگی کنند.

سانچز که نوامبر ۲۰۲۳ بار دیگر انتخاب شد، پیش از این نیز تمایل خود را درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین ابراز کرده اما تاریخی برای آن اعلام نکرده بود.

او اواسط نوامبر گذشته، در سخنرانی که برای اخذ رای اعتماد پارلمان برای کابینه ائتلافی اقلیت چپ‌گرای خود داشت، گفت: اولویت کابینه جدید تلاش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر که بیش از ۱۰۰ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته و موجب تخریب گسترده زیرساخت‌ها و بروز فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای شده، در میان کشورهای اتحادیه اروپا، اسپانیا بیشترین انتقاد را از این رژیم داشته است.

در پی موضعگیری مادرید نسبت به جنگ در غزه، روابط میان رژیم صهیونیستی و اسپانیا دچار تنش شد و نوامبر گذشته پس از آنکه سانچز در خصوص مشروعیت این جنگ ابراز تردید کرد، تل‌آویو سفیر خود در مادرید را فراخواند اما در نهایت این سفیر ژانویه به مادرید بازگشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    بقیه کشورها خصوصا عربی از اسپانیا و برزیل یاد بگیرن.امارات به آفر یقای جنوبی رشوه میده که شکایت خود رو از اسرائیل در دادگاه لاهه پس بگیره. عجب جونورهایی هستن اینها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس