درخواست هشت سناتور آمریکایی از بایدن برای توقف تسلیح اسرائیل

هشت سناتور آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن» رییس جمهور این کشور خواستند با استناد به نقض قانون کمک‌های خارجی ایالات متحده، ارسال تسلیحات تهاجمی به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

به گزارش مشرق، براساس قانون کمک‌های نظامی خارجی آمریکا، کشورهای دریافت کننده این کمک‌ها نباید مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه شده یا آن را محدود کنند.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی و هفت سناتور دموکرات در نامه‌ای مطرح کردند که دولت بخشی از این قانون را رعایت نکرده است.

این هشت سناتور آمریکایی روز دوشنبه از جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده خواستند که ارائه تسلیحات تهاجمی به اسرائیل برای جنگ علیه حماس را تا زمانی که [رژیم صهیونیستی] محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه مورد حمایت آمریکا به غزه را لغو نکند، متوقف کند.

آنها در نامه خود به رئیس‌جمهوری آمریکا توضیح دادند که بایدن با تداوم تسلیح اسرائیل، قانون کمک‌های خارجی این کشور را نقض می‌کند.

بر اساس این گزارش، در حالی که تهاجم [رژیم جنایتکار اسرائیل] به غزه وارد پنجمین ماه خود می‌شود، این آخرین تلاش اعضای حزب دموکرات برای تشدید فشارها بر بایدن برای به کارگیری قدرت نفوذ خود و درخواست از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در راستای تغییر تاکتیک و کاهش رنج فلسطینی‌ها است.

در نامه این سناتورهای آمریکایی به بایدن آمده است: «از شما می‌خواهیم که برای نتانیاهو روشن‌سازی کنید که عدم گسترش فوری و چشمگیر دسترسی بشردوستانه و تسهیل ارسال کمک‌های مطمئن در سراسر غزه منجر به عواقب جدی خواهد شد، همانطور که در قوانین موجود ایالات متحده مشخص شده است.»

برنی سندرز نیز در مصاحبه‌ای تصریح کرد: واضح است که اقدامات نتانیاهو شرایط ارائه کمک نظامی آمریکا را در «قانون کریدور کمک‌های بشردوستانه» که بخشی از قانون کمک‌های خارجی است، نقض می‌کند. این قانون می‌گوید به محض اطلاع رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه کشوری ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا را مسدود یا محدود می‌کند، هیچ کمک نظامی ایالات متحده نمی‌تواند ارائه شود.

این سناتور مستقل آمریکایی افزود: این دقیقاً همان کاری است که اسرائیل انجام می‌دهد و از رسیدن کمک‌های بشردوستانه ایالات متحده به مردم غزه جلوگیری می‌کند. آنها خلاف قانون هستند بنابراین کمک‌های مالی باید تعلیق شود.

سندرز با وجود مخالفت‌ها با کمک دولت بایدن به رژیم صهیونیستی و فشار فزاینده‌اش بر کاخ سفید، از هوادارانش خواسته تا در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر (آبان)، از بایدن حمایت کنند.

از سوی دیگر، تارنمای «پولیتیکو» نیز پیشتر به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داد در صورتی که اسرائیل برنامه خود برای حمله گسترده به رفح در نوار غزه را اجرایی کند، رئیس‌جمهوری ایالات متحده مشروط کردن کمک‌های نظامی به این رژیم را بررسی خواهد کرد.

این درحالی است که بایدن پیشتر در اظهاراتی متناقض حمله اسرائیل به رفح را «خط قرمز» خواند اما در عین حال گفت که به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و دفاع از این رژیم، حیاتی است.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Tala US ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    این بی همه کس یادش رفته که مخالف اتش بس بود. ایرو برایش نمانده این پیر کفتار.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    امریکا هم ارسال سلاح به اسرائیلو متوقف کنه روسیه این کارو نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس