کد خبر 1583395
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
توطئه رژیم صهیونیستی علیه نیروهای یونیفل

منابع لبنانی از توطئه رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفل) و پیشنهادها غرب با هدف تضعیف نقش این نیروها پرده برداشت.

به گزارش مشرق، یک منبع لبنانی گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الانباء» هشدار داد: «تلاش‌های بی‌وقفه‌ای از سوی اسرائیل در جریان است تا نیروهای یونیفل را در موقعیت رویارویی با محیطی که در آن فعالیت می‌کنند، قرار دهد.»

وی گفت: اسرائیل در تلاش است تا به‌اصطلاح قواعد درگیری و شکل این نیروها را تغییر داده و از آنها به‌عنوان اهرم فشار بر یک طرف استفاده کند.

این منبع در ادامه فاش کرد: برخی از پیشنهاداتی که نمایندگان غربی در تلاش برای ترویج آن هستند، به نقش و کار نیروهای یونیفل می‌پردازد، به‌گونه‌ای که نقش آنها را تضعیف می‌کند و به طور کامل یا جزئی با بخش اجرایی قطعنامه بین‌المللی ۱۷۰۱ مغایرت دارد.

وی اضافه کرد: خطرناک‌ترین مسئله نیز این است که برخی نمایندگان غربی که کشورشان یکی از طرف‌های تشکیل‌دهنده یونیفل هستند، می‌گویند که نگران گسترش جنگ در جنوب لبنان و در نتیجه حوادثی هستند که ممکن است باعث خروج کلی یا جزئی این نیروها شود.

این منبع خاطرنشان کرد: رویکرد اسرائیل به توطئه علیه نیروهای یونیفل ناشی از پیشنهاد ایجاد یک منطقه حائل در داخل خاک لبنان به عمق سه تا ۱۰ کیلومتر است و این در حالی است که قوانین بین‌المللی در این باره روشن است و طبق آن، نمی‌توان منطقه حائل را صرفاً در داخل اراضی لبنان ایجاد کرد.

به دنبال عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه)، مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

فرانسه و برخی کشورهای غربی برای حل‌وفصل درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، اما حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا قبل از توقف جنگ غزه هیچ صحبتی درباره حل‌وفصل نمی‌کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس