منابع آگاه: گانتس در سفر به واشنگتن با انتقادات شدیدی روبه‌رو شده است

منابع آگاه اعلام کردند که عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی طی دیدارهایش در واشنگتن با انتقادات شدید و سوالات سخت مقام‌های آمریکا مواجه شده است.

به گزارش مشرق، وبگاه آکسیوس به نقل از سه مقام اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرد، بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سفر به واشنگتن با انتقادات شدید و پرسش‌های سخت درخصوص بحران وخیم انسانی در غزه و استراتژی جنگ مواجه شده و متوجه شده است که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در مشکلات عمیقی فرو رفته است.

منابع آگاه که هویتشان فاش نشده است، اعلام کردند بنی گانتس درجریان دیدار با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با چنین وضعیتی مواجه شده است.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی گفت که گانتس متوجه ناامیدی عمیق کاخ سفید نسبت به کابینه رژیم صهیوینستی در حال حاضر شده است.

وبگاه آکسیوس گزارش داد که پیام‌های قوی‌ که گانتس به‌طور شخصی دریافت کرد و با انتقادات علنی و شدیدتر از دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی ۴۸ ساعت گذشته همراه بوده است، بیانگر این است که صبر کاخ سفید تمام شده و در حال افزایش فشارها بر کابینه رژیم صهیونیستی است.

در همین رابطه، دولت آمریکا نسبت به بنیامین نتانیاهو پس از تعهداتش در رابطه با جنگ غزه که به آنها عمل نکرد، احساس عدم اعتماد می‌کند.

یک منبع صهیونیست به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که هریس در جریان دیدار با بنی گانتس از نحوه تعامل رژیم صهیونیستی با مسائل بشردوستانه در غزه انتقاد کرد و پیام‌های تندی در رابطه با عدم شفافیت در مورد ادامه جنگ ارسال کرد.

این منبع همچنین اعلام کرد گانتس در جریان دیدار روز سه‌شنبه با هریس و جیک سالیوان بر «اهمیت عملیات نظامی در رفح» تأکید کرد و گفت: «پایان دادن به جنگ بدون حمله به رفح، مانند اعزام تیم‌های اطفاء حریق برای خاموش کردن تنها ۸۰ درصد آتش است.»

گانتس روز یکشنبه برای دیداری وارد واشنگتن شد و طی آن با کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد. بنی گانتس پس از ورود به کاخ سفید گفت: «با دوستان، باید صریح صحبت کنید. این کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

سفر گانتس به واشنگتن منجر به تشدید اختلافات میان وی و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

شبکه عبری‌زبان آی۲۴ نیوز در این باره گزارش داده بود: اختلافاتی که در ماه‌های اخیر میان نتانیاهو و گانتس شکل علنی پیدا کرد، به نقطه جوش رسیده و نتانیاهو سفر گانتس را نقض پروتکل می‌داند.

منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره فاش کردند: نتانیاهو از برنامه‌های گانتس شوکه شده بود و در یک مکالمه تلفنی پرتنش او را شدیدا سرزنش و به صراحت تاکید کرد که «اسرائیل فقط یک نخست‌وزیر دارد.»

پیشتر، دفتر نتانیاهو به سفارت رژیم اشغالگر در واشنگتن دستور داده بود که به درخواست این سفر رسیدگی نکرده و از «مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی خواست که از گانتس استقبال نکند یا او را در جلساتش همراهی نکند.

واشنگتن به عنوان نزدیکترین متحد تل‌آویو، اعلام کرده یک توافق مورد تایید تل‌آویو در حال حاضر روی میز است.

حماس این روایت را به عنوان «تلاشی برای رد سرزنش از سوی تل‌آویو در صورت شکست مذاکرات بدون توافق، رد کرده است.»

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حداقل ۳۰۵۳۴ فلسطینی در میان ویرانی‌های گسترده و کمبود وسایل ضروری شهید و ۷۱۹۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این رژیم همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی قرار داده است. به گفته سازمان ملل، جنگ ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو سوق داده و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا ویران شده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است. یک حکم موقت در ژانویه به تل آویو دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    2 0
    این حرکات اسرائیل و آمریکای خبیث یک نوع نمایش ساختگی بیش نیست.فرمانده عملیات غزه ژنرالهای آدمکش آمریکایی هستند.و به قول قدیما این دو دارند قوزی بازی در می آورند.خداوند متعال ظالمین را به ظلم خود گرفتار گند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    2 0
    آمریک به روش‌های مختلف در حال وقت خریدن برای نجات اسرائیل و نابودی حماس است، حال آنکه در حال ساخت تابوت صهیونیست‌ها است
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    2 0
    همش نمایشی هست اگه اسرائیل هم بخاد اتش بس کنه آمریکا بهش اجازه نمیده مثل اوکراین چون حیات آمریکا به جنگ وابسته هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس