انگلیس

وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش به‌عنوان یکی از حامی اصلی رژیم صهیونیستی است، اعتراف کرد که این رژیم به‌عنوان قدرت اشغالگر، مسئول اوضاع انسانی در غزه است.

به گزارش مشرق، دیوید کامرون طی سخنانی در پارلمان انگلیس گفت: ما در غزه با وضعیت وحشتناکی روبرو هستیم. من چند هفته پیش در مورد خطر تبدیل این وضعیت به قحطی و گسترش بیماری صحبت کردم، اما اکنون در آن نقطه قرار داریم.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان این ادعا که لندن برای تسکین بحران انسانی در غزه به تل‌آویو فشار می‌آورد، نسبت به تشدید اوضاع ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم غزه از گرسنگی و بیماری های غیرقابل پیشگیری جان می‌دهند. میزان کمک‌هایی که در ماه فوریه به غزه منتقل شد حدود نصف کمک‌هایی بود که در ژانویه ارسال شد.

وی ادامه داد: ما به افزایش دسترسی از طریق مسیرهای زمینی و دریایی، از جمله بندر اشدود، برای گسترش کمک‌های بشردوستانه نیاز داریم. ما همچنین باید شاهد از سرگیری توزیع برق و آب در شمال و جنوب غزه باشیم.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان اینکه صبر لندن رو به اتمام است، تصریح کرد: اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر مسئول است و [اگر به وظایف خود عمل نکند] عواقبی در پی خواهد داشت.

کامرون هشدار داد که در صورت ممانعت رژیم صهیونیستی اسرائیل با انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه، دیدگاه لندن نسبت به پایبندی تل‌آویو به قوانین بین المللی بشردوستانه تغییر خواهد کرد.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که دولت لندن به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی از برقراری آتش‌بس کامل در این منطقه، به بهانه جسورتر شدن نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین حمایت نمی‌کند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پیشتر شرط لندن برای حمایت از آتش‌بس در غزه را آزادی تمام اسرای اسرائیلی و خروج نیروهای حماس عنوان کرده است.

وی گفت: کسی مایل نیست که درگیری‌ها (در غزه) برای لحظه‌ای ادامه پیدا کند. اما برقراری آتش‌بس پایدار، به این معناست که حماس از پرتاب موشک به اسرائیل دست بکشد و تمام اسرا را آزاد کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    12 2
    گم شو نجاست
  • US ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    این عواقب کی نازل خواهد شد؟!!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    10 2
    ای کفتار لاشخور!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    5 0
    خوب می دونی که اسراییل اشغال دستپخت پدران بی پدرتان هست لذا انتظاری غیر از این رفتارش نیست
  • Puyamotlaq IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر صهیونیست مردم فریب ملت عزیز غزه در آستانه ماه مبارک رمضان با شهادت لبیک گویان مهمانی الله می شوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس