آیت الله سید احمد حسینی پیشتاز انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه مشهد است

فرماندار مشهد از ادامه شمارش آرای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خبر داد و گفت: تاکنون آیت الله سید احمد حسینی با ۹۱۶ هزار و ۷۸۴ رای ماخوذه حائز بیشترین آرا در این حوزه شده است

به گزارش مشرق، محسن داوری روز شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: بر اساس آرای شمارش شده تاکنون سید مجتبی حسینی با ۷۵۸ هزار و ۶۵۵ رای ماخوذه، سید احمد علم الهدی با ۶۹۱ هزار و ۵۶۸ رای ماخوذه، حسن عالمی با ۶۵۰ هزار و ۹۸ رای ماخوذه، محمدرضا مدرسی با ۶۱۳ هزار و ۷۹۴ رای ماخوذه، غلامرضا مغیسه با ۵۳۸ هزار و ۸۷۲ رای ماخوذه، سید علیرضا صدر حسینی با ۴۹۶ هزار و ۱۶۱ رای ماخوذه و علی محمدی با ۳۸۱ هزار و ۲۴۵ رای ماخوذه در رتبه‌های بعدی کسب آرای مردم قرار گرفته اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد، ۲۵۰ هزار نفر برای نخستین بار امکان حضور در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی را داشتند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور داشتند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای بود و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را بر عهده داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    0 0
    چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس