سفر محرمانه مقامات صهیونیست به قاهره برای هماهنگی عملیات نظامی در رفح

وبگاه عبری «واللا» عصر دوشنبه گزارش داد که رؤسای ستاد ارتش اشغالگر و آژانس امنیت عمومی اخیرا در چارچوب هماهنگی در خصوص عملیات نظامی در رفح از قاهره بازدید و با تعدادی از مقامات ارشد مصری دیدار کردند.

به گزارش مشرق، بر اساس آنچه این وبگاه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داده‌است، هدف از این دیدار انتقال این پیام بود که اسرائیل اقداماتی را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که عملیات نظامی مورد انتظار در رفح، آوارگان فلسطینی را به سینا سوق نخواهد داد.

ارتش اشغالگر روز یکشنبه برنامه‌های خود برای عملیات نظامی در رفح و طرح خود را برای «تخلیه جمعیت از شهر» را به کابینه جنگ ارائه کرد، در حالی که این وبگاه به نقل از مقامات ارشد صهیونیست نوشت که تل‌آویو قصد دارد ساکنان رفح را تخلیه و به مناطق شمال خان یونس و جنوب وادی غزه منتقل کند.

مقامات آمریکایی که با این وبگاه صحبت کردند، توضیح دادند که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگران و رونن بار، رئیس شین بت با عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر و مقامات ارشد ارتش این کشور دیدار و با آنها در مورد عملیات نظامی احتمالی ارتش اشغالگر در رفح گفت‌وگو کردند و به مصری‌ها در مورد چگونگی اجرای عملیات نظامی اسرائیل در رفح به گونه‌ای که از ورود ده‌ها هزار آواره فلسطینی به سرزمین‌های مصر جلوگیری شود، توضیح دادند.

به نظر این وبگاه عبری، «این سفر استثنایی نشان می‌دهد که اسرائیل اهمیت بسیار زیادی برای روابط امنیتی با مصر قائل است» در حالی که مقامات صهیونیست گفته‌اند که «هماهنگی نزدیک با مصر پیش شرط هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح است».

این وبگاه اشاره کرد که کاخ سفید مدعی است بسیار نگران چنین عملیاتی است، زیرا تمرکز آن بر بیرون راندن بیش از یک میلیون فلسطینی است و این امر منجر به یک فاجعه انسانی و شهادت هزاران غیرنظامی بی‌گناه می‌شود.

دولت آمریکا به ظاهر بسیار نگران است که عملیات نظامی اشغالگران در رفح منجر به آوارگی ده‌ها هزار فلسطینی به خاک مصر شود، در حالی که مصر قبلاً هشدار داده بود که سناریویی از این دست می‌تواند به روابط با اسرائیل آسیب برساند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر حکومت اشغالگر، اخیرا بیش از یک بار اعلام کرد که دستیابی به توافق بین اسرائیل و حماس باعث تعویق عملیات نظامی اسرائیل در رفح می‌شود، اما وی در عین حال تاکید کرد که اسرائیل مصمم به انجام عملیاتی از این دست است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس