نتانیاهو: کشور مستقل فلسطین وجود اسراییل را تهدید می‌کند

نتانیاهو ضمن تأکید بر مخالفت با خواست جامعه جهانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین گفت: من ده‌ها سال است که مانع تشکیل کشور مستقل فلسطین شده‌ام چرا که آن را تهدید وجودی برای اسراییل می‌دانم.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تشکیل کشور فلسطین تهدید وجودی برای اسرائیل است، مدعی شد که تل‌آویو کنترل کامل امنیتی بر کرانه باختری و نوار غزه را چه با توافق دائمی و چه بدون آن حفظ خواهد کرد.

نتانیاهو دیروز دوشنبه طی سخنانی گفت: من پیشنهادی را به دولت ارائه دادم مبنی بر اینکه اسرائیل با تلاش برای تحمیل تشکیل کشور فلسطین به صورت یکجانبه مخالفت خواهد کرد. این بدان معنا است که ما در خودداری از تسلیم شدن در مقابل دیکته‌های بین المللی متحد هستیم.

او توضیح داد که قانون منطبق با تصمیم کابینه را مبنی بر مخالفت با دیکته‌های بین المللی که به دنبال ایجاد کشور مستقل فلسطین است، به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه کرده است و پیش‌بینی می‌کند که قانون پیشنهادی مورد حمایت گسترده قرار گیرد و به گفته او تصویب این قانون «به جهان نشان خواهد داد که توافق گسترده‌ای در اسرائیل علیه تلاش‌های بین المللی برای تحمیل کشور فلسطین بر تل‌آویو وجود دارد».

نتانیاهو ادامه داد: همه می‌دانند که من کسی هستم که ده‌ها سال مانع ایجاد کشور فلسطینی شده است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد و مخالفت من در پی حمله هفتم اکتبر گذشته تقویت شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: موضع من روشن است. در هر شرایطی، چه با توافق دائمی یا بدون آن، اسرائیل کنترل کامل امنیتی را بر کل منطقه غرب اردن حفظ خواهد کرد و این البته شامل کرانه باختری و نوار غزه می‌شود.

مخالفت نتانیاهو با تشکیل کشور مستقل فلسطین در حالی است که فلسطین در سال ۲۰۱۲ به عضویت ناظر سازمان ملل متحد درآمد و از میان ۱۹۳ کشور عضو این سازمان، ۱۳۹ کشور تاکنون فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    انشاالله بزودی فلسطین آزاد می شود و نتانیاهو به همان طویله ای برمی گردد که قبلا از آنجا فرار کرده است
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    فلسطین تشکیل شده شما اشغالش کردید اینو بچه ۶ ساله اروپایی میفهمه آقای دزد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس