برزیل: به خاطر مقایسه جنایات اسرائیل با هیتلر از تل‌آویو عذرخواهی نمی‌کنیم

سلسو آموریم مشاور ویژه امور بین‌الملل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل گفت: به خاطر مقایسه جنایات اسرائیل با آدولف هیتلر از تل‌آویو عذرخواهی نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، مشاور ویژه امور بین‌الملل رئیس جمهور برزیل، اقدام رژیم صهیونیستی در عنصر نامطلوب خواندن داسیلوا را اقدامی پوچ و بی‌معنی دانست و تاکید کرد: از (رژیم) اسرائیل عذرخواهی نمی‌کنیم.

داسیلوا روز یکشنبه در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، اسرائیل را به انجام نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

رئیس‌جمهور برزیل با بیان اینکه «این جنگ سربازان علیه سربازان نیست»، افزود: این جنگی میان ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهار نظر انتقادی رئیس‌جمهور برزیل علیه نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه، گفت: ما نمی‌بخشیم و فراموش نمی‌کنیم. من از طرف خود و شهروندان اسرائیل به رئیس‌جمهور داسیلوا اطلاع داده‌ام که او در اسرائیل عنصری نامطلوب است؛ تا زمانی که عذرخواهی کند و سخنان خود را پس بگیرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که سفیر برزیل را به خاطر این اظهارات داسیلوا احضار می‌کند. از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل این اظهارات را شرم‌آور و خطرناک توصیف کرد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای ادعا کرد: این بی‌اهمیت جلوه دادن هولوکاست و تلاش برای حمله به یهودیان و حق اسرائیل برای دفاع از خود است. انجام مقایسه بین اسرائیل و نازی‌ها و هیتلر عبور از خط قرمز ما است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    2 0
    آفرین به شرفش که‌ انسانیتش را زير پا نگذاشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس