کد خبر 1575967
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
انتقاد استاد دانشگاه از لیدری سیاسی یک سخنران

استاد علوم سیاسی دانشگاه شاهد معتقد است که امر سیاسی در کشور به جایی رسیده که یک سخنران، لیدر سیاسی شده است.

به گزارش مشرق، پرویز امینی سیاست‌پژوه و عضو هیئت علمی دانشگاه، شامگاه جمعه -۲۷ بهمن ۱۴۰۲- در یک برنامه تلویزیونی با موضوع «نهاد انتخابات» اظهار کرد: برای رسیدن به انتخابات دموکراتیک، هیچ راهی جز تحزب وجود ندارد. حزب، مهم‌ترین نهاد برای تنظیم امر سیاسی در حوزه عمومی است و تربیت نیروی سیاسی جز در حزب صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: الان نهاد انتخابات به چنان ابتذالی کشیده شده که «استاد فلانی» که زمانی سخنرانی می‌کرد و اعداد فراماسونری از تصاویر نشان می‌داد، حالا لیدر سیاسی شده و عمل سیاسی تنظیم می‌کند. این یعنی امر سیاسی دچار ابتذال شده است.

امینی همچنین عنوان کرد: کسی مانند مصطفی تاجزاده اندیشه‌های رادیکال داشت اما وقتی امثال او را به جای دیگری می‌برند، به جایش علی کریمی مرجعیت سیاسی پیدا می‌کند. در حالی که امثال تاجزاده دست کم قابل گفت‌وگو هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید نیرومند، مقتدر و صدای اجتماع باشد، بیان کرد: مشارکت در انتخابات، تقویت و پاسداری از نهاد انتخابات است. انتقاد و اعتراض به مدیریت کشور، یک موضوع یک‌بار مصرف نیست. از طرفی باید رویکرد اصلاح‌طلبانه که واقعی‌ترین رویکرد کشور است و بیشترین هماهنگی را دارد، تقویت شود و با تضعیف این رویکرد، رادیکالیسم و تحجر رشد پیدا می‌کند.

این استاد دانشگاه با یادآوری قهر و آشتی‌های اصلاح‌طلبان با انتخابات در ادوار مختلف، گفت: در گذشته هم برخی مواقع گفتند در انتخابات شرکت نکنید و بعد پشیمان شدند. باید در نظر گرفت که مانند سال ۹۲، همیشه ظرفیت‌هایی در انتخابات وجود دارد که نباید از آن گذشت. ضمن اینکه تاثیرگذاری مجلس آینده مهم است. مجلس قبل از قانونگذاری و نظارت، باید یک نیروی سیاسی موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 1
    وقت تلف کردی استاد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    این استاده خود استاده خودش که داره تخریب می‌کنه. خوب شما بیا بر مبنای واقعیت ملموس جامعه یه نظری بده
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    نگو استاد فلانی...ازش بدجور ترسیدید درسته..اینم مثل سردار سلیمانی سرشو میکنید زیر اب..
  • رضا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    تو خوبی
  • تک سوتر DE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    دم استاد گرم که کاسه کوزه شما رو بهم زد. اتفاقا هیچ حزبی هم نداره. مگر حرف از دموکراسی نمی زنید؟ خب مشکلتون با فعالیت سیاسی بقیه بغیر از خودتون چیه؟دقیقا بخاطر دموکراسی مبتذلتون هست که هیچ کس دیگه علاقه ای به شرکت در انتخابات نداره. ما مردم سالاری دینی می خواهیم. این دموکراسی نیست. چیزی بالاتر از اون موجود عقب افتاده ای هست که تحت باد رسانه ها کنترل می شه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس