ضربه مهلک شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی به اقتصاد رژیم صهیونیستی

منابع غربی با اشاره به تمایل نداشتن شرکت های هواپیمایی بین المللی برای فعالیت در اراضی اشغالی، از آن به عنوان «ضربه مهلک» به رژیم صهیونیستی یاد کردند.

به گزارش مشرق، شرکت های هواپیمایی جهان تمایلی برای فعالیت با صهیونیست‌ها ندارند.

روزنامه اقتصادی «گلوبس» در این باره نوشت که ۴۰ شرکت هواپیمایی بین المللی به دلیل جنگ علیه غزه به سرزمین های اشغالی باز نمی‌گردند.

این رسانه افزود: برخی شرکت ها نیز در برقراری خطوط پروازی خود تعلل می‌کنند و این ضربه مهلک اقتصادی به اسرائیل است.

در همین حال، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام‌ کرد که غیبت هزاران کارگر از شغل‌های خود به دلیل درگیری مداوم این رژیم با حماس، به اقتصاد آن ۲.۳ میلیارد شِکِل (حدود ۶۰۰ میلیون دلار آمریکا) در هفته یا ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی هفتگی آن خسارت وارد کرده است.

بر اساس تحلیل‌های این بانک، نزدیک به ۵۳ درصد از این زیان، در نتیجه غیبت حدود ۵۲۰ هزار نفر از والدین شاغل به دلیل تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها بوده است.

حدود ۲۶ درصد خسارت نیز ناشی از تخلیه ۱۴۴ هزار کارگر از خانه‌هایشان در مناطق در معرض خطر و ۲۱ درصد ناشی از جذب گسترده حدود ۳۶۰ هزار نظامی ذخیره است.

چند روز قبل نیز، مؤسسه اعتبارسنجی «مودیز» برای نخستین بار از زمان پیوستن رژیم صهیونیستی به طرح درجه‌بندی این موسسه، رتبه اعتباری این رژیم را به A۲ کاهش داده است.

در این راستا، پایگاه «اسرائیل‌هیوم» نوشت که این کاهش رتبه به معنی منفی شدن چشم‌انداز اقتصاد رژیم اسرائیل در اثر جنگ در غزه و به این معناست که این تنزل رتبه ممکن است، ادامه داشته باشد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل هم گزارش داد که رایزنی‌های مقام‌های این رژیم با مودیز برای کاهش ندادن رتبه اعتباری اسرائیل فایده‌ای نداشته است.

پایگاه اسرائیل‌هیوم همچنین اقدام مودیز را «بدترین سناریو» برای کابینه «بنیامین نتانیاهو» توصیف کرده و نوشته از سال ۱۹۹۵ که اسرائیل به این رتبه‌بندی پیوسته، این نخستین بار است که رتبه اعتباری‌اش افت می‌کند.

طبق این گزارش، مودیز در متنی با لحن تند و انتقادی نوشته که سطح مخاطرات ژئوپولتیک، به ویژه مخاطرات امنیتی در میان‌مدت و بلندمدت برای اسرائیل بالا ارزیابی می‌شود. علاوه بر این، اسرائیل ممکن است بعد از اتمام کار کابینه ائتلافی، دورانی از آشوب‌های سیاسی داخلی را تجربه کند.

از نظر این موسسه، افزایش مخاطرات امنیتی در اسرائیل به افزایش مخاطرات اقتصادی-اجتماعی در فلسطین اشغالی نیز مرتبط است و این مسئله موسسات مالی اسرائیل را تضعیف خواهد کرد.

در بخشی از گزارش مودیز همچنین آمده که خطر بالارفت تنش، به ویژه درگیری با حزب‌الله در شمال سرزمین های اشغالی بالا است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 1
    اینهمه اجساد مردم غزه زیر آواره وقتی این اجساد تبدیل به فور سیل بیماری های اپیدمی خطرناک شد گردشگری صهیونیست ها دود میشه میره هوا! بهار و تابستان فاتحه همه کافه و رستوران و هتل هاشون خونده شده.
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      2 2
      بهتر گردشگرها همشون بیان تهران که دود هم داره
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      1 1
      تو از چی میسوزی بی وطن که به تهران ربطش میدی؟!، ان شاءالله اسراییل نابود بشه
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    2 1
    نیروی دریایی آمریکا در حال غرق شدن در خاورمیانه است
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 1
    نشریه آمریکایی تایم: نیروی دریایی آمریکا در حال غرق شدن در خاورمیانه است هفته‌نامه آمریکایی تایم با توجه به مسائل مختلف غرب آسیا از جمله عملیات انصارالله علیه آمریکا و متحدانش نوشت که کشتی‌های آمریکا در خاورمیانه به گل نشسته‌اند. سرویس خارجی- نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در سال‌های اخیر بارها مورد حمله قرار گرفته‌اند. از چند روز پس از ۷ اکتبر (15 مهر)، نیروهای آمریکایی بیش از ۱۶۰ بار توسط نیروهای مقاومت عراق مورد حمله قرار گرفته‌اند که به زخمی شدن حدود ۸۰ سرباز آمریکایی منجر شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس