.

به‌گفته سپهبد سرگی نایف، فرمانده نیروهای مشترک نیروهای مسلح اوکراین، به همراه جنگنده‌های F-۱۶، موشک کروز هواپایه با برد ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر نیز به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

سرویس جهان مشرق _ هفتصد و شانزده روز از جنگ میان روسیه و اوکراین سپری شده است.

تحولات روز ششصد و نود و یکم جنگ اوکراین:

پدافند هوایی روسیه آواکس خودی را سرنگون کرد! / وحشت آلمان از احتمال حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴ +تصاویر


در عرصه میدانی، ارتش روسیه همچنان در حال پیشروی آرام از جنوب و شمال شرق آودیوکا به داخل محیط شهری است؛ اگرچه پیشروی قوای روسی بسیار کند و پرتلفات بوده است اما به مانند نبرد باخموت در سال گذشته میلادی پیش بینی می شود در نهایت مدافعین اوکراینی توان ادامه حضور در این شهر را نداشته باشند و روند عقب نشینی آنها آغاز شود.

روسیه برای حمله بزرگ به خارکیف آماده می‌شود

فوربس طی گزارشی ادعا کرد ارتش روسیه قصد دارد تا ماه مارس و قبل از انتخابات ریاست جمهوری روسیه عملیات بزرگی را در استان خارکیف آغاز کند؛ آنها برنامه دارند شهر کوپیانسک در شرق استان خارکیف را بار دیگر به تصرف خود درآورند و به این منظور ۵۰۰ عراده تانک، بیش از ۶۰۰ دستگاه خودرو نظامی و ۴۰ هزار سرباز را متمرکز کرده‌اند.

بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در سنای آمریکا تصویب شد/ برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین توسط زلنسکی/ احتمال تحویل موشک کروز JASSM به نیروی هوایی اوکراین+تصاویر


گفتنی است مناطق شرق استان خارکیف و شهرهای کوپیانسک، ایزیوم و بالاکلیا طی ضد حمله بزرگ اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی تصرف شده بودند و حالا ارتش روسیه قصد دارد برای ایجاد جای پای مطمئن برای حملات آینده به مرکز استان خارکیف این مناطق را مجددا به کنترل خود درآورد.

بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در سنای آمریکا تصویب شد

پس از چند ماه کشمکش سیاسی میان دو حزب اصلی ایالات متحده امریکا بر سر ادامه کمک نظامی به اوکراین و مسئله مناطق مرزی مکزیک، سرانجام لایحه مجزا و جدا شده کمک نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی (بدون بررسی بودجه و قانون مرز مکزیک) در سنای امریکا به تصویب رسید.

بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در سنای آمریکا تصویب شد/ برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین توسط زلنسکی/ احتمال تحویل موشک کروز JASSM به نیروی هوایی اوکراین+تصاویر


سناتورهای دموکرات که اکثریت سنای آمریکا را تشکیل می‌دهند در حرکتی عجیب با کنار گذاشتن بودجه مربوطه به بحران مرز مکزیک با رای‌گیری ناگهانی لایحه ۹۵ میلیارد دلار کمک برای متحدین خارجی، ۶۷ به ۳۲ این لایحه را تصویب کرد.

تقسیم‌بندی بخش‌هایی از لایحه ۹۵ میلیارد دلاری که ۶۰ میلیارد دلار آن مربوط به اوکراین است به شکل زیر است:

_ حدود ۱۴.۱ میلیارد دلار برای اسرائیل (از جمله برای تقویت پدافند اسرائیل)

_ تقریبا ۹.۲ میلیارد دلار کمک بشردوستانه (برای مناطق جنگ‌زده مانند غزه، اوکراین و ...)

_ ۱۹.۹ میلیارد دلار بودجه خرید برای وزارت دفاع آمریکا تا موجودی تسلیحاتی را که برای کمک به ارتش اوکراین تا حالا خالی شده بود دوباره تکمیل کند.

_ ۱۳.۸ میلیارد دلار بودجه برای ارتش اوکراین جهت ارائه سلاح و مهمات آمریکا در بسته‌های جدید.

_ ۱۴.۸ میلیارد دلار بودجه جداگانه برای حمایت از ارتش آمریکا به علت اجرای برنامه‌های آموزشی نظامی برای ارتش اوکراین

_ نزدیک به ۸ میلیارد دلار بودجه مستقیم به حساب دولت اوکراین برای ادامه فعالیت آن (حقوق کارمندان و هزینه‌های حکومتی و...)

برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین توسط زلنسکی

روز گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین طی حکمی والری زالوژنی فرمانده کل ارتش اوکراین را از سمت خود برکنار و ژنرال آلکساندر سیرسکی فرمانده سابق نیروی زمینی را جایگزین وی کرد.

بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در سنای آمریکا تصویب شد/ برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین توسط زلنسکی/ احتمال تحویل موشک کروز JASSM به نیروی هوایی اوکراین+تصاویر


از ماه ها پیش بسیاری از رسانه های غربی و حتی برخی منابع اوکراینی از وجود اختلافات شدید میان زلنسکی و زالوژنی خبر داده بودند؛ حتی شایعاتی از احتمال کودتای زالوژنی علیه دولت اوکراین نیز شنیده می شد اما به هر ترتیب سرانجام حکم برکناری زالوژنی توسط رئیس جمهور اوکراین صادر شد.

بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در سنای آمریکا تصویب شد/ برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین توسط زلنسکی/ احتمال تحویل موشک کروز JASSM به نیروی هوایی اوکراین+تصاویر
ژنرال سیرسکی فرمانده جدید ارتش اوکراین

دولت اوکراین البته به منظور قدردانی و دلجویی از زالوژنی نشان ویژه "قهرمان اوکراین" را پس از کنار گذاشتن زالوژنی به وی اعطا کردند.

احتمال تحویل موشک کروز Jassm به نیروی هوایی اوکراین

به‌گفته سپهبد سرگی نایف، فرمانده نیروهای مشترک نیروهای مسلح اوکراین، به همراه جنگنده‌های F-۱۶، موشک کروز هواپایه با برد ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر نیز به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک به اوکراین در سنای آمریکا تصویب شد/ برکناری فرمانده کل ارتش اوکراین توسط زلنسکی/ احتمال تحویل موشک کروز JASSM به نیروی هوایی اوکراین+تصاویر
اف۱۶ و موشک کروز JASSM

با توجه به سخنان سپهبد نایف، در رابطه با برد موشک کروز تحویلی در آینده به اوکراین، انتظار می‌رود که آمریکا موشک کروز پنهانکار AGM-۱۵۸ JASSM را به اوکراین تحویل دهد.

موشک کروز AGM-۱۵۸ JASSM دارای سرجنگی ۴۵۰ کیلوگرمی است و موشکی پنهانکار است که سطح مقطع بسیار کمی دارد. این موشک دارای سیستم هدایت INS و GPS و در فاز نهایی از هدایت IIR استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    3 19
    زلنسکی رو روسیه باید ترور کنه و خلاص
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      2 1
      که آمریکا شیطان بزرگ ازش یه بت بسازه و بعد هم یه موجود دست‌نشانده خودش رو جای زلنسکی بزاره که باعث شروع جنگ اتمی بشه
    • پدی از پیج همسایه🙂 IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 6
      شیربچه های گردان ازوف با کمک ملت مظلوم و متمدن اکراین و با حمایت وF16ها ولئوپارد واستینگر و هویتزری که کشورهای دموکرات خواهند داد سرزمین شون رو پس گرفته و باعث دق مرگ شدن یا فشار و برکناری دمپایی خواهند شد🙂
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 1
      نابود کردن یه فرد یعنی کمک به خط فکری جناح اون فرد
    • حسین IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      5 7
      پوتین در دام سازمانهای جاسوسی غرب گرفتار شد . حمله به اوکراین را غربیها برنامه ریزی کردند که روسیه را گرفتار و در آینده تجزیه کنند . روسیه صد سال دیگر کمر راست نمیکنه . تاسف برای دولتمردان ماست که هنوز به روسیه امیدوارند برایشان کاری کند . البته اونم همیشه به ایران از پشت خنجر زده .
    • آزاده IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      7 0
      آقای حسین تاریخ بخون! تحلیلت آبکی و بیخود است در یک جنگ مهم نیست چقدر هزینه میدهی، وقتی پیروز از میدان خارج شوی قواعد آینده را تو خواهی نوشت.
    • رضاخ IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      2 0
      اتفاقا"روسیه ازاوایل جنگ قویتره وایران هم تکنولوژی روسیه رو میخواد
    • کارشناس IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 0
      بگو بابا پوتین
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    12 13
    بیچاره مردم آمریکا! به جای اینکه پول مالیت دهندگان رو بدن به این دلقک صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی ، میتونن خرج زیرساخت‌های در حال فروپاشی یانکیستان و بیمه درمانی و...... مردم بکنن ولی خوب مافیای تولید کنندگان سلاح در اونجا اجازه یه همچین کاری رو به هیچکس نمیده!!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 0
      ههههه.عمله های آمریکا خوششون نیامد.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      صفات ذاتی خودت رو بدیگران نسبت نده
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 0
      بیچاره مردم ایران
    • بهزاد IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      بدون پشتوانه چاپ می کنن هزینه رو خود شما پرداخت می کنی در نهایت
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    6 12
    با موشک یا بی موشک کشور جعلی اوکراین در آیندهٔ نزدیک به منشاء اصلی خود یعنی فدراسیون روسیه خواهد پیوست!!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 12
    بیخود نبود که آقای محسن رضایی گفتند که جنگ اوکراین ده سال طول میکشه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    6 8
    ارتش اوکراین یک مرده نیمه جان هست در مقابل ارتش روسیه که هنوز یک هفتم ارتش و ادوات خویش را بکار ناداخته است . اوکراین وزلنسکی الکی ملت خویش را زیر اتش روسیه قرار داده است. این دلقک معتاد وقتی نعشه میشه شیر میشود وقتی خومار میشود میشه یک خرگوش خواب آلود. تو که حریف روسها نمیشی با تحریک آمریکا زمینهای مساعد کشاورزی را ازدست دادید.
  • سالار IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    بیخود جو نده مشرق. هنوز تایید کنگره یعنی مجلس نمایندگان مونده، که البته اکثریت در اونجا جمهور خواه هستند و بعید تصویب بشه
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    6 0
    آمریکا با این کارش داره یواش یواش هم بودجه ردسیه رو تموم میکنه هم اروپا رو ضعیف میکنه و بعد هر دو رو با هم میبلعه. سیاست کثیف آمریکا همینه. دیگه خودش مستقیم وارد جنگ نمیشه پول از اعراب میگیره تسلیحات از خودش بخرن بده اکراین. برای چینم همین کار رو میخواد با تایوان انجام بده و کل این دو تا کشور اینجوری تضعیف کته
    • آرش IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 10
      نه دیگه، آمریکا ایندفعه رو دیگه کور خونده! برنامه غرب قربانی کردن همه مردان اوکراین برای نجات خودشونه، ولی خوب دیر یا زود مردم اوکراین هم بیدار میشن و میفهمن چه کلاه گشادی سرشون رفته، فعلاً با خفه کردن هر صدای منتقدی به بهانه های میهن پرستی زلنسکی دست نشانده رو در مسیر برنامه خود حفظ کردن ولی بمرور صدای مخالفان بیشتر وبیشتر میشه و اونوقت دیگه اروپا بهم خواهد ریخت و هژمونی غرب تامام.
  • وهاب IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    هدف ناتو و امریکا برقراری یه جنگ فرسایشی بین روسیه و اکراینه،تکنولوژی جنگی روسیه متعلق به ذوران شوروی سابقه ...در دوران جنگ سردماموران جاسوسی ک گ ب سعی میکرند که رمز و راز تکنلوژی نظامی غرب را به سرقت ببرند البته چهل سال جنگ سرد در حقیقت جنگ جاسوسان بود ،بعد از فروپاشی این اقدام از طرف روسیه جمع شد و این باعث شد که تکنولوژی نظامی روسیه افول شدیدی بکند .والبته اشتباه تاکتیکی روسیه این بود که ارتش سرخ پشت بمبهای اتمی کشورش قرا گرفت واین باعث ضعیف شدن ارتش شد ...البته ناگفته نماند که خود پوتین از افسران سابق ک گ ب بود وزیاد از قدرت گ فتن ارتش خوشحال نبود وبه ارتش انچنان که به کیف هسته ای بها میداد به ارتش بها نمیداد
  • وهاب IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    10 2
    البته این را هم بگوییم ...در جنگ هشت ساله ایران و عراق شرق و غرب به این اتفاق نظر رسیدند که پیروزی هیچ یک از دو کشور نباید میسر گردد .صدام این پیام را گرفت و بعد از عملیات فتح خرمشهر کلیه لشکریان خود رو به عقب و روی مرزهای بین الملی برد ...کلیه اعراب در سازمانهای بین الملی با ریا کاری بر طبل طلح طلبی کوبیدند واین شد که بعد از عملیات بیت المقدس اکثر کشورهای دنیا ما را کشوری جنگ طلب قلمداد کردند .صدام با این سیاست از متجاوز بودن و دادن غرامت به ایران رهایی یافت و میشود گفت که اکثر کشورههای سازمان ملل دیگر طرف عراق را گرفتند و صدام هر گونه حمله غیر قانونی و وحشیانه با بمب های شیمیایی و حمله به شهرهها را دفاع مشروع در برابر حمله های ایران قلمداد کرد .و شد انچه که نباید میشد و دولت اعلام کرد که ما حتی توان تهیه پوتین نظامیها رو نداریم و قرار دادی که بعد از فتح خرمشهر برای ایران شربتی گوارا بود به جام زهر تبدیل شد
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    تمام ماهواره های gps دشمن طرف مقابل میشن با این موشک کروز و هدف مشروع برای ازبین برده شدن
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 7
    چرا ایران به کمک روسیه نمیره تا کار اوکراین و ناتوی متجاوز در کمتر از یک هفته تموم بشه...
    • GB ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      5 0
      جدی میفرمایید؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 6
    جهان در آتش است، خون به پا شده است و امپراطوری ایران بر روی استخوان های شکسته دشمنانش دوباره برخواسته است.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 0
    خدا کنه بزنه پوتین را ناکار کنه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    من کاری به جنگ ندارم ،اما روس ها احساس خطر کرده بودند که مجبور شدند به اوکراین حمله کنند،چون اوکراین داشت عضو ناتو می شد و این خطر وجود داشت که آمریکا کشورهای آذربایجان ،گرجستان و ارمنستان را هم وادار به عضویت در ناتو می کرد و این یعنی مرگ تدریجی فدراسیون روسیه و کشورهای ایران و بلاروس. نظام نازی اوکراین باید با هر هزینه ای حتی پرتلفات نابود شود. زنده باد ارتش سرخ روسیه.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    شما که حاضر به قتل عام فلسطین و حزب الله و بچه های دیگر شدید
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    این مردم اون مردم نیستند که قباا بودند
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    رفتم الله اکبر گفتم بهمنم میرم اما باید هجرت کنیم
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    اگر ترامپ بیاد مسایل فرهنگی را تعییر میده نه اگر بایدن بیاد بعد اینهمه تطاهرات برای فلسطین کاری کرد نه نخبگان خوشون تثمیم می گیرند چه کار کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس