.

به دنبال مذاکرات انجام شده میان زلنسکی با زالوژنی فرمانده کل ارتش و رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین، این کشور قصد بسیج عمومی ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نیروی جدید در سال ۲۰۲۴ میلادی را خواهد داشت.

سرویس جهان مشرق _ ششصد و شصت و پنج روز از جنگ میان روسیه و اوکراین گذشته است.

تحولات روز ششصد و پنجاه و پنجم جنگ اوکراین:

از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا/ وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف +تصاویر

علی رغم اینکه قرار بود به منظور بررسی نهایی بسته پیشنهادی کابینه بایدن برای کمک نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی، تعطیلات سال نوی میلادی کنگره به جای ۱۵ دسامبر از ۲۱ دسامبر آغاز شود، اما باز هم نمایندگان دو حزب اصلی امریکا قادر به حل اختلافات خود نبوده و بدون برگزاری جلسه رسمی، اعضای کنگره به تعطیلات رفتند که این دوره تعطیلات تا ۳ ژانویه ۲۰۲۴ ادامه دارد.

اوکراین به دنبال ساخت ارتش یک میلیون نفری / بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین در کنگره تصویب نشد +تصاویر


علی رغم اینکه کابینه بایدن به منظور جلب نظر موافق حزب جمهوری خواه در بسته ترکیبی فوق مبلغ ۱۴ میلیارد دلار را نیز برای تامین امنیت مرز مکزیک اختصاص داده بودند اما باز هم نمایندگان جمهوری خواه خواهان اختصاص مبلغ بیشتر و البته تغییر قوانین مهاجرتی به خاک امریکا هستند.

مسئله عدم تصویب کمک مالی به اوکراین یا تاخیر چند ماهه در این خصوص موجب نگرانی شدید فرماندهان اوکراینی و کشورهای اروپایی شده است و آنها خود را برای طرح جایگزین و جلوگیری از وقوع فاجعه در صورت قطع کمک های نظامی امریکا آماده می کنند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که طی ۱۰ روز آینده تا ۳۰ دسامبر اعتبارات لازم برای کمک به اوکراین تمام خواهد شد.

زلنسکی: عضویت جزئی در ناتو بی معنی است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به برخی اخبار مبنی بر احتمال عضویت اوکراین در ناتو گفت: هیچ دعوتی از سوی کشورهای ناتو برای اوکراین ارسال نشده است؛ طرح های جزئی در این خصوص بی معنی است، امکان ندارد ما بپذیریم بخشی از خاک اوکراین عضو ناتو باشد و بخشی که در اشغال روسیه قرار دارد عضو ناتو نباشد.

اوکراین به دنبال ساخت ارتش یک میلیون نفری / بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین در کنگره تصویب نشد +تصاویر


هر پیشنهاد جزئی چیزی جز توهم نیست؛ من از منافع کشورم در شرایط جنگی دفاع خواهم کرد.

اوکراین به دنبال ساخت ارتش ۱ میلیون نفری

به دنبال مذاکرات انجام شده میان زلنسکی با زالوژنی فرمانده کل ارتش و رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین، این کشور قصد بسیج عمومی ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نیروی جدید در سال ۲۰۲۴ میلادی را خواهد داشت.

اوکراین به دنبال ساخت ارتش یک میلیون نفری / بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین در کنگره تصویب نشد +تصاویر


این امر به منظور جایگزینی نیروهای کشته و زخمی شده در جنگ و همچنین ایجاد مکانیزم چرخشی برای استقرار و مرخصی نیروها در خطوط نبرد با ارتش روسیه است؛ بر اساس تخمین مقامات اوکراینی این طرح به ۱۳ میلیارد دلار بودجه اضافه احتیاج داشته و تعداد کل پرسنل نظامی فعال ارتش اوکراین را به حدود ۱ میلیون نفر می رساند.

اوکراین به دنبال ساخت ارتش یک میلیون نفری / بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین در کنگره تصویب نشد +تصاویر


به نظر می رسد فرماندهان اوکراینی به دنبال ساخت خطوط دفاعی چند لایه و پرتعداد برای زمستان جاری و نبردهای سال بعد هستند زیرا در صورت قطع کمک های نظامی امریکا این احتمال وجود دارد که ارتش روسیه یک بار دیگر به دنبال تهاجم گسترده نظامی در شرق و جنوب اوکراین باشد.

دور زدن قانون اساسی ژاپن برای کمک به اوکراین

به گزارش منابع غربی، دولت ژاپن پس از مذاکرات فشرده با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا موافقت خود را با ارسال بخشی از ذخایر موشک های پدافندی پاتریوت خود به این کشور اعلام کرده است.

اوکراین به دنبال ساخت ارتش یک میلیون نفری / بسته کمک تسلیحاتی به اوکراین در کنگره تصویب نشد +تصاویر


ارتش ژاپن در گذشته سامانه پاتریوت از دو مدل PAC-۲ و PAC-۳ را از امریکا خریداری کرده بود؛ با توجه به قانون اساسی ژاپن فروش تجهیزات نظامی به کشورهای درگیر جنگ ممنوع است و ژاپنی ها قصد دارند این موشک ها را به امریکا تحویل دهند تا این کشور ذخایر مربوطه را به دست ارتش اوکراین برساند و بدین ترتیب منع قانونی فوق برای دولت ژاپن بی اثر شود.

پیش از این دولت کره جنوبی نیز در اقدامی مشابه و برای دور زدن قانون اساسی، ۳۵۰ هزار تیر مهمات ۱۵۵ میلیمتری توپخانه را به امریکا فروخته بود تا آنها اقدام به ارسال این مهمات به اوکراین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    36 14
    روسیه برد تموم شد. اودسا رو هم می گیره
    • ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      11 7
      ای قدس ای شهر خدا آزاد می خواهم تو را معراج گاه مصطفی آزاد می خواهم تو را ای قبله گاه اولین بهر رسول آخرین از سلطه صهیونیان آزاد می خواهم تو را
    • ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 2
      همیشه از اول جنگ دلقک با روس منافقین کثیف کل سایت های فارسی زبان را اشغال و مشغول تخلیه افکار آشغال خود بودند و هنوز هم هستند. بهایی ها و منافقین با دلقک صهیون و همراهاش مقعد مشترک دارند یعنی هرسه را یک جا به عقد صهیون درآوردند..
    • ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      6 4
      درود بی کران بر زلنسکی کبیر نماد مقاومت و ازادگی
    • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      3 3
      دلقک کوکائینی فاسد نوکر آمریکا نابوده
    • عمیر ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 1
      بشین ک روسیاه برد هنوز زیر چک و لگد ما اوکراینیاست
    • عمیر ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 0
      بشین ک روسیاه برد هنوز زیر چک و لگد ما اوکراینیاست
    • ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 0
      روسیه دوباره علیه جزایر سه گانه ایران بیانیه داده نظری نداری؟
  • ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    22 23
    اوکراین نشون داد که روسیه که کعبه خیلی از دوستان هست رو میشه بدون نیروی هوایی از پای دراورد. اونم نه تو جنگ چریکی و زیرزمینی مثل حماس بلکه در میدان نبرد واقعی
    • ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      12 8
      این کامنت 15:14 نشون داد که غربگدایی چند پله از حماقت بدتره و هِلِن کِلِر در مقابل غربگداها از نظر بینایی و شنوایی و گویایی بسیار جلوتره!!
    • ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      8 6
      در باخموت نبرد را نیاموختی که حرف می زنی
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      16:43 بی شرمی که از یک معلول مایه گذاشتی...
  • ایرانی ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    32 24
    یاد اعزام جنگنده ها و خلبانان ایرانی توسط آمریکا برای بمباران ویتنام افتادم! ژاپن و کره مستعمره آمریکا حساب میشن و مانند ایران زمان پهلوی حتی اختیار تجهیزات خودشونو هم ندارن، حالا یه مُشت غربزده بدبخت میان و از پیشرفتهای ژاپن و کره به برکت بردگی برای آمریکا مینویسن!! این جماعت حقیقتاً رقت انگیز و مفلوک هستند که هیچ نسبتی با عزت و غیرت و آزادگی ندارن.
    • ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      17 12
      یاد کمک به بشاربرای بمباران مردم سوریه افتادم
    • حاجی زنجانی ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      9 10
      میدونم برای نفله شدن داعش خیلی سوزش داری ولی دیگه حتی اربابت هم این حرفا رو نمیزنه لااقل بخاطر تکه استخوانی که ارباب میندازه جلوت کمی بروز باش مثلاً بگو بنزین ما رو میدید به مردم ده دور محاصره شده غزه ما اینجا بنزین نداریم🤣🤣 کودن هم کودن های قدیم لااقل بروز بودن!
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 1
      ژاپن و کره جنوبی به خاطر خودشونو و زحمت های مردمشون پیشرفت کردن نه به خاطر یانکی ها. ایران زمان پهلوی نوکر آمریکا بود و چند هزار مستشار آمریکایی تو ایران بودن. و کاپیتولاسیون امضا شد تا ارزش آمریکایی از ایرانی بیشتر باشه. الان یه سرباز چینی تو ایران نیست. ولی ما هم متاسفانه تو زمینه اقتصاد تقریبا وابسته چین شدیم. صد البته که پهلوی خیلی خیلی بیشتر وابسته غرب بود و بقول وزیر شاه ایران توان تولید آفتابه هم نداشت. نظام مقدس جمهوری اسلامی ولی همیشه مستقله و نوکر هیچکی نیست. ولی تو زمینه اقتصاد هنوز مستقل نشدیم ولی وابسته هم آنچنان نیستیم.
  • ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    3 0
    اوکراین باید منطقه درگیری رو ترک کنه و نیروهاشو به انتهای محدوده تنش انتقال بده و از اونجا سازماندهی کنه ، یعنی نه آتش بس نه صلح نه جنگ ، و ادامه قضیه رو دیپلماتیک و حقوقی پیگیری کنه ، ولی دریغ
    • آزاده ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      9 4
      آره راه حل حقوقی و دیپلماتیک بهترین گزینه اوکراین هستش دیگه دوران موشک و این حرفا تموم شده دنیا دنیای گفتگوست🤣 میگم برای کمک به عزیزان اوکراینی حسن روحانی و مجتهد دیپلماسی جواد ظریف رو بفرستید تا با مذاکره روسیه رو شکست بدن🤪🤣🤣🤣
    • ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      4 5
      دقیقا اکراین باید میراث کاترین بزرک را به روسیت پس بدهد اودسا شهری روسی است نه اکراینی
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      خطاب به آزاده. اگه دنیا دنیای موشک نیست چرا عنریکا بالا پایین می‌کرد قذافی رو گول بزنه تا خلع سلاح کنش؟ تا بتونه نابودش کنه لیبی رو؟
  • بهنام ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    14 7
    این دلقک توله صهیونیست یه کشور رو به باد داد .تمام سران جاسوس وظیفه ای جز ویرانی یک کشور ندارند
  • ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    10 2
    ای قدس ای شهر خدا آزاد می خواهم تو را معراج گاه مصطفی آزاد می خواهم تو را ای قبله گاه اولین بهر رسول آخرین از سلطه صهیونیان آزاد می خواهم تو را
  • ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    9 5
    خدایا خودت پشت و پناه ارتش اوکراین باش
    • ترابیان ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      10 3
      خدا لعنت کند جدو آبادت که طرفدار جنگ افروزان غربی هستی هر چه‌جنگ و خونریزی در دنیا اتفاق می افتد زیر سر آمریکای جنایتکار است در سوریه،لبنان ،عراق ،یمن،لیبی خود این جنگ افروزان اعتراف کردند که داعش را بوجود آوردند برای سلاخی و تجاوز به نوامیس مردم و نابود کردن زیر ساخت های این کشورها و بعد هم تحریم شان کردند که نتوانند کشورشان را بازسازی کنند هرجا ایران طرف جنگ باشه به کوری چشم بعضی احمق ها آن طرف پیروز است تمام سفاکان غربی در مقابل روسیه قرار دارند و تاکنون موفق نشده اند هیچ غلطی بکنند و انشاا... پوزه شان به خاک مالیده خواهد شد
  • ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    11 4
    شتر در خواب بیند پنبه دانه که لپ لپ خورد که دانه دانه تمام جمعیت اوکراین هم ارتشی بشود باز هم کاری جز خفت و خواری و شکست و ویرانی و احترام و...نصیب زلنسکی ابله نخواهد بود...
  • ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    4 9
    دمشون گرم دست خالی جلوی ارتش به اصطلاح دوم دنیا ایستادن و پوزشو به خاک مالیدن.حقا که زلنسکی شجاع و مدبره
    • رضا خ ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 1
      خودت میدونی چی میگی؟اوکراین فقط اودسا براش مونده که اکه ازدست بده غرب دیگه رهاش میکنه بیشتر ارزش اوکراین نزد غرب شهربندری اودساست
  • ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    5 9
    درود بر رزمندگان اوکراین سلام بر زلنسکی مرد میدان مرگ بر پوتین یزید کافر
    • ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      11 3
      از طرف منافقین الباتی نشین ...
    • رضا ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      1 3
      برو دکتر
    • ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 1
      اوکراین کافر مشرک حرامی آلوده که 10 تا کشور ازش حمایت نظامی و تسلیحاتی داشتن بازهم بازنده و نابوده
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 1
      ببین پوتین خودش یه آدم بده که حاکمیت جمهوری اسلامی بر جزایر سه‌گانه رو زیر سوال میبره. ولی غرب و اوکراین هزار بار بیشتر حرف از تجزیه ایران میزنن
  • فالکروم ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 2
    روسیه کل خاک اوکراین را تصرف خواهد کرد
    • ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 0
      روسیه دوباره علیه جزایر سه گانه ایران بیانیه داده نظری نداری؟
  • وهاب ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    3 0
    اتحاد جماهیر شوروی با اون ادعاش نزدیک به هفتاد کشور کومونیستی زیر پرچمش بودن... به چنان خفتی گرفتار شد .که زنان اتحاد جماهیر به روسپی گری در سراسر دنیا افتادن .که لکه ننگی شد بر پیشانی کمونیست وباورهای اون .حالا رفیق اونهایی که افتخارشون لنین و استالین کمونیستی بود پشتشون رو گذاشتن زمین .حالا این اقای پوتین، نوزاد اتحاد جماهیر دیروز ، فکر میکنه بزرگ اقایی شده که جماهیر دوباره ای رو احیا کنه ...اما غافل از این موضوعه که اونیکه کمر هیتلر رو شکست ارتش سرخ نبود بلکه اون استالین بود نه ارتش سرخ .همانطور که ارتش سرخ رو تو افغانستان دیدیم که همین بچه افغانهاتا دم دروازه های مسکو خاریشون رو انداختن
    • عمیر ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 0
      درود بر این متن ، تروریستای روسی محکوم به فنان
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 0
      استالین ملعون هم کمونیست بود خب. درضمن جناب عمیر آمریکا چی میشه که 11 میلیون نفر تو منطقه کشت تو دوره ریاست جمهوری کلينتون و بوش و اوباما؟ و تجزیه یوگسلاوی؟
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      1 0
      شوروی اولین قدرت اتمی بود. بعدم آمریکا وارد جنگ شد و به طالبان کمک وحشتناک کرد و در جنگ شرکت کرد. دقیقا دلیل فروپاشی شوروی همون جنگ در افغانستان بود. بزرگترین اشتباه شوروی بود. خدا همشونو لعنت کنه.
  • ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 2
    نابودی جمهوری اسلامی یعنی بی پدر شدن تمام مردم مسلمان از ترکیه تا لبنان تا مردم ایران اگر دیدید این اتفاق داره میفته بهتره یک بمب برندارید و جهان را تمام کنید چون چیزی دیگه نداره برای ادامه
  • عمیر ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 2
    درود بر ارتش مقتدر اوکراینی مرگ بر متجاوز
    • ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      2 1
      تور گدایی دلقک اوکراینی تمام شد یا نه؟
    • عمیر ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 0
      کمک های جدیدی توراه ک قراره اربابتو زمین گیر کنه روسوفیل 😉😂
    • عمیر ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      1 0
      کمک های جدیدی توراه ک قراره اربابتو زمین گیر کنه روسوفیل 😉😂
  • ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    اقتصاد نیوز در مورد تمجید از علیف و باکو طوری مقاله نوشته که رییس جمهورش علیف است نه آقای رئیسی
  • ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 0
    ایرانیان ،جوانان به خاطر شرق و غرب خائن به یکدیگر توحین نکنید .بعد از انقلاب شوروی که به افغانستان حمله کرد سرمست از این پیروزی به ایران پیام داد ما ۲۳۰۰ کیلومتر خاک مشترک با شما داریم یعنی مرز افغانستان را هم برایمان محاسبه کردند .پیام دادن عن قریب است که ترکمن چای دیگری اتفاق بیفتد .همین حزب توده دجال برای حمله شوروی هورا میکشیدند ...شوروی را قبله عالم و مسکو را پایتخت ایران متصور میکردند .ما یادمان نرفته در زمان جنگ چقدر از موشکهای شوروی بر سر مردم ایران توسط صدام ریخته شد .مسولین ما به شوروی فشار میاوردند به صدام موشک با برد ۳۰۰ کیلومتر ندهد .بر خلاف این مهم حتی موشکهایی با برد بالای ۸۰۰ کیلومتر به عراقیها دادن که تهران را موشک باران کنند ...تاریخ گواه است همین حزب توده که به جرم خیانت دستگیر شدند .همین شوروی برایشان تره هم خرد نکرد .چنان شد که کیانوریها و دارو دسته اش روزی هزار بار به گور شوروی و کمونیست لعنت میفرستادن .حتی در افغانستان به دکتر نجیب الله و طرفداران کمونیست افغان پناهندگی ندادند که دیدیم چطور مجاهدین با نجیب الله چه کردند .عزیزان منظور کلی من اینست که ندانسته به هم توهین نکنیم در روز تلخ ما بهم میمانیم و بس
  • ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 0
    روسیه جزایر سه گانه ایران هم میگیره واقعا کاش بعضیا یکم وطن پرست بودند
  • سید فروزان ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 2
    ارتش یک میلیونی ؟؟؟؟ مصرف یارو خیلی زیاد شده ،حتما می‌خواد سالمندان باقی مانده در اوکراین را ببرد در ارتش ،یا مثل ارتش هیتلر ،نوجوانان را
  • ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 0
    مرگ بر کمونیستها و باقیمانده آنها در ایران اینهایی ک طرفدار روس هستند مطمئن باشید باطن اونها کمونیست و وطن فروشه
  • ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    2 0
    کشور ما هم در جواب خیانت پوتین جنایتکار و پلید در همدستی با اعراب و حمایت از ادعای دروغین ارضی رجاله های جنوب خلیج فارس به خاک ایران زمین.بجای نوکری و بردگی روسیه به اوکراین برای شکست روسیه کثیف کمک کنه.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
      0 1
      بگو همپیمانی دهنت عادت کنه منافق. روسیه هیچ غلطی نمیتونه بکنه برای جزایر سه‌گانه. اوکراین و غرب که هزار بار بدتره. آیا روسیه نقشه تجزیه ایران رو معرفی میکنه یا آمریکای جنایتکار؟ آیا روسیه به طبس تجاوز کرد یا عنریکا؟ بله روسیه در زمان قاجار خیلی خیانت کرد. ولی قاجار نوکر روسیه بود. پهلوی هم نوکر آمریکا. قاجار کاپیتولاسیون روسس امضا کرد و پهلوی کاپیتولاسیون آمریکایی
  • حسین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    ایران هم در قبال این خیانت روسیه مواضع صریح و بی تعارف باید بگیره اول اینکه ارسال پهباد و.... را متوقف کنه دوم از روسیه درخواست کنه ساخالین را به ژاپن و داغستان و اوستیا و چرکستان و چچن و دربند را به ایران برگردونه و درخواست خسارتهای جنگ جهانی و دخالت روسیه در ایران در جنگ اول جهانی و ...... را انجام بده و ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس