.

شب گذشته برخی منابع اوکراینی مدعی شدند ارتش روسیه ارتباط خود را با یک فروند هواپیمای A-۵۰ که رادار هوابرد و آواکس نیروی هوایی روسیه محسوب می شود بر فراز دریای آزوف در جنوب اوکراین از دست داده است.

سرویس جهان مشرق _ ششصد و نود و یکمین روز از جنگ میان روسیه و اوکراین سپری شده است.

تحولات روز ششصد و هشتاد و پنجم جنگ اوکراین:

زلنسکی دست به دامان کویت شد!/ فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های کروز "اسکالپ" را به اوکراین اهدا می‌کند +تصاویر


ارتش روسیه علی رغم خسارات تجهیزاتی شدید همچنان به تلاش خود برای تهاجم در جبهه شرقی ادامه می دهد؛ روسیه در چند محور از جمله کوپیانسک، لیمان، باخموت و آودیوکا در فاز تهاجمی قرار دارد اما دفاع ارتش اوکراین، حملات پرتعداد با پهپادهای انتحاری و وضعیت دشوار آب و هوای زمستانی مانع از کسب موفقیت و پیشروی قابل توجه شده است.

چندی پیش کریلو بودانوف رئیس سازمان اطلاعات اوکراین در سخنانی جالب گفته بود: نه قوای اوکراینی نه ارتش روسیه دیگر توان پیشروی و تهاجم موفقیت آمیز را در شرایط فعلی ندارند؛ دلیل اصلی این موضوع وجود میادین مین گسترده و استفاده فراوان از پهپادها در میدان نبرد است که کوچکترین اقدام تهاجمی از سوی دو طرف را رصد می کنند.

پدافند هوایی روسیه آواکس خودی را سرنگون کرد!/ وحشت آلمان از احتمال حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴ +تصاویر


پدافند هوایی روسیه آواکس خودی را سرنگون کرد!

شب گذشته برخی منابع اوکراینی مدعی شدند ارتش روسیه ارتباط خود را با یک فروند هواپیمای A-۵۰ که رادار هوابرد و آواکس نیروی هوایی روسیه محسوب می شود بر فراز دریای آزوف در جنوب اوکراین از دست داده است.

پدافند هوایی روسیه آواکس خودی را سرنگون کرد!/ وحشت آلمان از احتمال حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴ +تصاویر


ابتدا منابع اوکراینی مدعی سرنگونی آواکس روسی شده بودند و برخی، سامانه پاتریوت را مسئول این عمل می دانستند اما صبح امروز منابع معتبر روسی که در گذشته نیز موارد سرنگونی هواگردهای روسی را گزارش می کردند ضمن تایید خبر سرنگونی آواکس روسی اعلام کردند این حادثه بر اثر اشتباه پدافند هوایی خودی رقم خورده است.

پدافند هوایی روسیه آواکس خودی را سرنگون کرد!/ وحشت آلمان از احتمال حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴ +تصاویر


همچنین علاوه بر هواپیمای آواکس A-۵۰ سرنگون شده، یک فروند هواپیمای پست فرماندهی ایلیوشین ۲۲ نیز هدف قرار گرفته اما موفق شده به سختی خود را به پایگاه هوایی در نزدیکی این منطقه رسانده و به زمین بنشیند.

پدافند هوایی روسیه آواکس خودی را سرنگون کرد!/ وحشت آلمان از احتمال حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴ +تصاویر
ایلیوشین۲۲

این چندمین مورد از سرنگونی هواگردهای خودی توسط پدافند هوایی روسیه در ماه های اخیر و البته نخستین مورد از سرنگونی یک فروند هواپیمای آواکس در تاریخ هوانوردی است.

وحشت آلمان از احتمال حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴

به گزارش بیلد، ارتش آلمان برای حمله احتمالی روسیه پس از شکست اوکراین آماده می شود؛ تشدید تنش بین ناتو و روسیه حتی ممکن است در اوایل فوریه ۲۰۲۴ رخ دهد.

این یک سناریوی آموزشی است که گام به گام و ماه به ماه توضیح می دهد که پوتین چگونه عمل خواهد کرد و ناتو چگونه از خود دفاع خواهد کرد؛ در سناریوی ارتش آلمان، تشدید تنش تنها در چند هفته آینده آغاز خواهد شد، نبرد به زودی آغاز خواهد شد.

پدافند هوایی روسیه آواکس خودی را سرنگون کرد!/ وحشت آلمان از احتمال حمله نظامی روسیه در سال ۲۰۲۴ +تصاویر


ده ها هزار سرباز آلمانی مستقر خواهند شد، بر اساس سناریوی توصیف شده، روسیه موج جدیدی از بسیج نیروها را راه اندازی می کند و ۲۰۰۰۰۰ نفر دیگر را در فوریه ۲۰۲۴ به ارتش اعزام می کند؛ در بهار، کرملین تهاجم گسترده ای را در اوکراین آغاز خواهد کرد و در مقابل حمایت ناکافی غرب، نیروهای مسلح اوکراین را تا ژوئن ۲۰۲۴ شکست خواهد داد.

در مرحله بعد، طبق سناریو، درگیری‌های قومی در کشورهای بالتیک آغاز می‌شود، روسیه رزمایش بزرگ «غرب ۲۰۲۴» را در سپتامبر با مشارکت ۵۰۰۰۰ سرباز در غرب روسیه و بلاروس آغاز خواهد کرد.

در اکتبر ۲۰۲۴، روسیه نیروها و موشک های میان برد را به کالینینگراد برای حمله به کریدور سووالکی (که کالینینگراد را با بلاروس از طریق لیتوانی متصل می کند) منتقل خواهد کرد؛ در ماه دسامبر، بلافاصله پس از انتخابات در ایالات متحده، ممکن است درگیری مرزی و ناآرامی در آنجا آغاز شود.

فدراسیون روسیه سعی خواهد کرد از فلج شدن احتمالی سیستم سیاسی ایالات متحده استفاده کند؛ در ژانویه ۲۰۲۵، لهستان و کشورهای بالتیک جلسه شورای ناتو را تشکیل خواهند داد و افزایش تهدید از جانب فدراسیون روسیه را اعلام خواهند کرد که در ماه مارس نیروهای بیشتری را به بلاروس و به مرزهای کشورهای بالتیک منتقل می کند.

در ماه مه ۲۰۲۵، ناتو در مورد "اقدامات بازدارندگی معتبر" برای جلوگیری از حمله روسیه به کریدور سووالکی از بلاروس و کالینینگراد تصمیم خواهد گرفت؛ در «روز X»، بر اساس طرح محرمانه ارتش آلمان، فرمانده ناتو دستور می‌دهد ۳۰۰۰۰۰ سرباز از جمله ۳۰۰۰۰ آلمانی به جناح شرقی منتقل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • احمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    47 16
    بارک الله، بارک الله دست مریزاد دارید!
    • مغز متفکر IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      68 35
      نفرین و آه و ناله مردم اوکراین دامن روسیه را به آتش می‌کشد، شک نکن !
    • DE ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      4 8
      خب اشکال نداده اره کشی خاک اره هم داره . بجاش تا حالا چند ده هرار تانک و توپ و هواپیما و هلی کوپتر و هزار ان دسنگاه مدرن و گرانقیمت دلقک را منهدم کرده و تقریبا کل شهر ها و روسناهای دلقک تل خاک و بیش از نیمی از اوکراین اشغال شد. ننگ و نحس و گناهان و کثافت و خباثت کودتای نارنجی سکسی در اوکراین توسط دلقک و صهیون و جودج یوروس گرببان مردم اوکراین را گرفت
    • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 3
      21:44 - پریسا متفکر
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 8
      مغز متفکر روسیه هرچه باشد بهترازاربا ب تروریست شما امریکا هست
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 6
      اشتباه در همه امور رخ می دهد . جنگ هم از اشتباه به دور نیست . البته اکراینی ها اشتباهی بزرگ کردند که این جنگ را رقم زد . اکراینی ها نباید فریب عملیات روانی غربی ها را میخوردند و انقلاب نارنجی میکردند که نتیجه اش به اینجا کشیده شود . جنگ اکراین و روسیه با دو توان نابرابر به معنی فروپاشی اکراین خواهد بود و این هدف غربی ها بود که روسیه رابه جنگ برادرش بفرستند
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      3 5
      پریساخانم نفرین وناله کی دنبال توبوده که تاحالاموندی؟؟؟؟؟
  • NL ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    22 51
    حمله نظامی به خاک یک کشور اتمی؟ خدایا کی ایرانمان انقدر قدرتمند شد. امپراطپری ایران دوباره زنده شده است.
    • شاطر میرزا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      29 6
      زیاد سریال جومونگ نگاه میکنی ! جومونگ ۱و۲و۳ امپراتوری گوگوریو و بویو و ...
    • US ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      45 7
      زنده باد ایران
    • سهیل بشردوست DE ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      6 0
      در درگیری منطقه ای سلاح اتمی هیچ کاربردی ندارد، تشعشعات رادیو اکتیو بعد از باصطلاح دشمن از طریق باد به شعاع چند صد کیلومتر منتقل خواهد شد، بخصوص برای کشورهای کوچکی مثل اسراییل تقریبا بکار بردن سلاح اتمی احمقانه ترین کار ممکن است چرا که در صورت مقابله به مثل از طرف مقابل چیزی از جمعیت و زیرساخت قابل سکونت برای ادامه جنگ باقی نخواهد ماند
    • Hamid IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 2
      کدوم حمله مگه ما وحشیم که به کشورهای همسایه حمله کنیم مایک‌گروه تروریستی رو در مرز ایران و پاکستان هدف قرار دادیم نه کشور پاکستانو
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    33 5
    خوب وقتی که جنگندهای‌ خریداری شده ایران را نمی دهید و هی بهانه می آورید آه خلبانان ایرانی یک جای جواب می دهد
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    22 9
    پیش به سوی جنگ جهانی و نابودی کل کره زمین
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    27 7
    روسیه تا آمدن ترامپ مجبور است با این فجایع و آبروریزی ها بسازد.
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 8
      اتفاقا در دوره ۴ ساله ترامپ تحریم ها علیه روسیه برداشته نشد -ارتش اوکراین هم تا بُن دندان مجهز شد که روسیه یکسال بعد از روی کار امدن بایدن مجبور شد حمله پیش دستانه بکنه-شما غربگداها تا حالا اویزون بایدن بودید حالا ترامپ
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    21 8
    سامانه ای که هواپیمای اوکراینی رو زد -روسی بود
    • US ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      7 3
      واحتمالا سامانه ایی که هواپیمای مسافربری مالزی روزده آمریکایی بوده چون اف بی ای شبیه ساز خلبان این هواپیمارو بلافاصله میبره ودراختیارکشورهای دخیل در پرونده قرارنداد به نظرت چرا؟!!!
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      7 1
      هواپیمای مالزی رو کی زد؟ با چه سامانه ای؟ در ضمن جعبه سیاه نه شبیه ساز
  • GB ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    54 27
    هر جا روس خوار بشه دلم خنک میشه
    • عباس NL ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      45 26
      اتفاقا همين نظر رو ما هم در مورد امريكا و انگليس داريم 🤣
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      2 0
      هواپیمای مساقربری مالزی روی کشور روسیه هدف قرار کرقت.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    22 20
    روس ها سر کیسه رو شُل کنن چند فروند پهپاد شاهد ۱۴۹ (غزه) از ایران بخرن-ارتفاع پروازی اش اندازه هواپیمای a50 ست- کار اصلی اش هم جمع اوری اطلاعاته -قیمتش حداکثر ۱۰۰ هزار دلاره-a50 ۲۰۰ میلیون دلاره
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      3 0
      باشه تو سرگرم توهماتت باش. یا نمی دونی هواپیما چیه یا نمی دونی پهباد چیه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    19 20
    سیستم های پدافندهای ساخت روسیه اشتباهات فاحشی در کل دنیا انجام دادند، یک نوع از همین سیستم های پدافندی روسی در اختیار سپاه پاسداران با تشخیص اشتباه باعث هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراینی بر فراز تهران شد و باعث قتل عام کل مسافران هواپیما شد. این سیستم های روسی حتی به هم نوعشان هم رحم نمی کنند.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      20 3
      سیستم های روسی که خودشون عقل و شعور ندارند، آماتور بودن فرماندهان نظامی و کاربران این نتایج رو رقم میزنه
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 4
      اگه بیخود بود که روزی 100 بار موشک میخورد تو مسکو بیا بورو شر تحویل مشرق نده حداقل به یه چیز روسیه چیزی بگو بگنجه
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    3 29
    امیدواریم و دعا می کنیم که جنگ جهانی سوم در سال ۲۰۲۳ شروع شود .و با نابودی ابرقدرت های اتمی به اتمام برسد . همچنین امیدواریم بیش از نیمی از مردم بلاد کفر هم در این جنگ هسته ای قتل عام شوند.
    • !! IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      25 1
      داداش کجایی ؟! 2023 تموم شده !!!
    • DE ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      12 0
      شما هر وقت دعای خیر کردی انتظار داشته باش خدا قبول کنه. هر وقت برای خدا تکلیف معین کردی که چه کسانی را نابود کنه، خدا بزرگتر از این حد و‌ مرز من و توی مخلوق محدود و کوچک هست و به حرفت اهمینی نمیده. و لی مطمئن باش شیطان را خوشحال می کنی.
    • مش غلام IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      14 0
      آخه این چه آرزو و دعایی است که از خدواند میکنی اولا که مستجاب نمیشه ، شک نکن ! دوم اینکه اگر خدای نخواسته جنگ هسته ای روی کره زمین انجام بشه و ابرقدرتها از سلاحهای اتمی استفاده کنند که اونوقت مثل دایناسورها که متقرض شدند نسل بشر هم منقرض میشه دیگه فرق نمیکنه که چه دینی داری ؟ یا نداری؟ هیچوقت اینطوری دعا نکن ! همین الان از خداوند طلب بخشش کن ، خدایا همه مارا ببخش! آمین
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      4 1
      دوباره جنس از موتوری خریدی؟؟؟
  • US ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    29 17
    روس پرست های جیره خور بدانند ما ملت ایران هنوز مواضع روس‌ها رو در مورد جزایر سه گانه ایرانی یادمان هست
    • محمد قزل IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      14 37
      جمهوری اسلامی ایران و روسیه از متحدان راهبردی هستن شما چند تا غربگرای خیانتکار بروید نوکری آمریکا را کنید
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      13 10
      غربگداهای هم بدونن کودتای ۲۸ مرداد سال۳۲-شهادت داشجویان دانشجویان مهندسی در اعتراض به سفر نیکسون-جدایی بحرین از ایران با دستور انگلیس هیچگاه از حافظه تاریخی مردم پاک نمیشه
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      18 0
      ممد قزل خیلی بدبخت زنده باد ایران
    • حسینی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      4 28
      درود بر روسیه
    • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      1 2
      نظرت در مورد خود امارات چیه؟ احتمالا برای تعطیلات که دبی نمیری؟
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      2 4
      مفلوک ولی اگه غرب که سال ها داستان خلیج عربی و جزایر سگانه رو انداخته دهن ارباب های عربیت مشکلی نداری ؟ چقدر بدبختی ما دهن روسیه ساف کردیم بعد این حرف ولی شما هنوز پست حقیرید
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    16 5
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    33 6
    روسیه تجهیزاتش بدرد نمیخوره اشتباه زیاد داره جان هموطن ما رو هم گرفت
    • NL ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      2 2
      برای همینه یک تنه جلوی کثافت استعمار ناتو ایستاده؟
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    30 5
    ۲ تا سوخو ۳۵ روسی توسط پدافند خودی سرنگون شدن تا حالا
  • علیپور IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    57 7
    روسیه کشور قابل اعتمادی نیست تاریخ نشون داده در مواقع حساس پشت ایرانو خالی کرده نمونش وتو نکردن چند روز پیش که می تونست بخاطر ایران هم شده این کارو بکنه
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      8 31
      مزدرو انگلیسی همین که روسیه سال 60 قطعنامه امریکا مبنی بر خلع سلاح ایران را وتو کرده برای هفت پشت ایران ها بس است اگر نبود آن وتو امروز نبود اسمی از ایران در صفحه تاریخ
    • NL ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      16 4
      امریکا تقریبا به همه دوستانش خیانت کرده نه اعتماد. از پهلوی بگیر تا همین آخرین دولت افغانستان
    • حجت IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      6 17
      روسیه و چین اه و پیف هستن. چرا؟ چون قطع نامه های آمریکارو وتو نکردن. چقدر حقیر و بدبختین که با روسیه و چین چون وتو نکردن دشمنین اما با آمریکایی که خودش قطع نامه رو داده دوستین
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    4 2
    باید زندگی مردم بهتر شود از منظر چشم انداز
  • محسن DE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    2 3
    پیش بینی کمکهای تمام عیار نظامی غرب به اکراین توسط اف اس بی پیش بینی نشد. منظورم اطلاعات نظامی است
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    6 6
    جنگ در اروپا به نفع منافع ملی کشور ماست
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 0
      خیر اشتباه میکنی در دو جنگ اول و دوم بین الملل که رسما اعلام بی طریفی کردیم مملکتمان توسط کفار روس از شمال و پلشتهای انگلیس و امریکا از جنوب و منافقین زنباره عثمانی از غرب اشغال شد این مرتبه خدای نخواسته اگر جنگی رخ دهد بی طرف نمیتوانیم باشیم یعنی عقلانی هم نیست چون دو بار اعلام بی طرفی تبعات بیشتری برای کشور و ملت ایران داشت تا آلمان یا ایتالیای شکست خورده در جنگ
    • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      4 0
      چی میشه دلار ارزون میشه؟ جنگ در اروپا نیست عزیزم اوکراینیا دارن اربابتو میزنن
    • US ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      5 0
      بله ، به شرطی که عین احمق ها یه طرف دعوا نباشیم
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    8 0
    روسیه چطوری میخاد به المان حمله کنه اخه وقتی چند تا کشور جلوشن و هنوزت نتونسته جنگ اوکراین رو تمام کنه تازه تمام بشه فقط یه بخشی از اوگراین رو گرفته پس بازم اوکراین جلوشه
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    3 2
    خب دیگه اولین سرنگونی یک آواکس در تاریخ هم به نام ارتش قهرمان رئيس جمهور دلها پوتین کبیر ثبت شد، برگی دیگر از افتخارات پاتریوت
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 1
    حالا شروع شد تمام دنیا اشتباه محاسباتی میکنن
  • Adel Rakhshani US ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 2
    مگر آلمان بعد از جنگ جهانی دوم ارتش دارد . امان از اینکه روزنامه مشرق هم به گروه اصلاح طلبان پیوسته و روسیه را که اکنون به اتفاق چین همکار علیه غرب هستند در مقام ضعف برای خواننده گان خود معرفی میکند . امید این حقیر هم از این پایگاه خبری بریده شد . اما واقعیت اینست روسیه در جنگ جهانی دوم ۲۷ میلیون کشته داد و کشور نداد . حالا چگونه یک اوکراین پیزوری با تعداد انگشت شماری فاشیست آزوف ٬ روسیه را ٬ در حال ضعف از طرف شما مطرح میشود یا مقاله نویس سواد تاریخی سیاسی ندارد و ...
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 2
    چرند باانتخاب مجددترامپ این جنگ تمام می شود
  • US ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    این پروژه ی روسیه است یا فیلم علمی تخیلی ناتو ! اگه اونا اوکرایین روزهاکنن همه چی حل میشه آلمان تا وقتی شولتس درراس کاره روی آرامش نمی‌بینه چون میخواد بعد از اینکه لهستان که طرفدارپروپا قرص جنگ بود عقب نشینی کرد حالا نقش محرک ومجری پروژه ی آمریکا برای کشاندن ناتو به رودررویی مستقیم روبازی کنه چون میدونن ازاوکرایین با این همه پولی که براش خرج کردن چیزی درنمیاد گویا دوباره شولتس درنقش هیتلرخواب وخیال تصرف کرمان رومی بینه
  • محمد IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    به این جنگ نگاه کنید بعد به شکل جنگیدن صهیونیستا نگاه کنید قتل عام مردم بی دفاع با اف ۳۵ و تانک مرکاوا! کاشکی فقط همین باشه جنگ نرمشون رو ببینید؛ سرکوب احساسات حماسی ملتها از راه ترویج فساد و فحشاء و نبرد ادارکی از راه دروغگویی و حقه بازی! واقعا از صهیونیستا کثیف تر وجود داره؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 2
    خخخخخ لامصبااقلا اگه هواپیمائی جنگی رو اشتباهی میزد یه چیزی نه یه هواپیما مثل اواکس که هم خیلی بزرگه وهم دائما درحال ارسال سیگنالهای جاسوسیه وبامرکزکنترل در ارتباطه
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 3
    سرنگونی هواپیماهای خودی توسط روسها مسوبق به سابقه هست. در سال 1941 پدافند هوایی مسکو تمامی هواپیمای روسی که در حال بازگشت از بمباران نیروهای آلمانی بودند را در ژوئیه سرنگون کرد.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 4
      مسوبق؟؟؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    4 2
    روسیه وقتی مجبور شد به اوکراین حمله کند که غرب زیر پیمانی که با گورباچوف برای عدم گسترش ناتو به مرز های روسیه بست زد.دولت های غرب گرایی که در گرجستان و اوکراین با انقلاب رنگی روی کار آمدند درخواست عضویت ناتو دادند و این فجایع به وقوع پیوست!غرب در برحام به ایران رکب زد.درباره عدم گسترش ناتو به روسیه و به زودی رسمیت چین واحد از سال 1979 را هم نقض خواهد کرد.با اینکه حقیقت از نظر بسیاری غیر قابل تحمل است و بسیاری از سینه چاکان اوکراین به این نظر منفی می دهند اما واقعیت ها را باید بیان کرد.
  • CA ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 1
    افتضاحات روسیه
  • US ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 1
    کمونیست ها دوباره پیدا شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس