کد خبر 1510210
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
اوکراین

فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین اذعان کرد که روسیه از بسیاری جهات دست برتری در میدان نبرد دارد.

به گزارش مشرق، «الکساندر سیرسکی» فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین امروز (پنج‌شنبه) در مصاحبه‌ای اذعان کرد که ارتش روسیه در تعداد و تجهیزات به خصوص در نیروی هوایی، توپخانه‌ای، موشکی و جنگ الکترونیک برتری دارد.

سیرسکی به شبکه بی بی سی گفت: «مشکل عمده‌ای که ارتش‌ها با آن مواجه می‌شوند، کافی نبودن نیروها، سلاح یا تجهیزات است. این مشکل بزرگی برای ماست، چرا که مساحت سرزمینی نبرد بسیار وسیع است و جنگ در چندین جبهه جریان دارد؛ به طور کلی نیروهای روسیه برتری دارند، اما کی یف در حال برنامه ریزی برای عملیات تهاجمی فعال است».

او افزود: «نمی‌توان ارتش روسیه را دست کم گرفت، چرا که از نظر تعداد نیرو و مقدار کافی تسلیحات و به خصوص در جنگ الکترونیکی و همینطور تعداد کافی توپخانه و مهمات، تعداد زیادی موشک و همینطور در نیروی هوایی برتری دارد و نباید از این موضوع غافل شد».

اذعان فرمانده نیروی زمینی اوکراین به برتری نظامی روسیه در شرایطی است که دولت‌های غربی طی یک سال نیم گذشته که از آغاز جنگ می‌گذرد، از هیچ کمکی برای اوکراین دریغ نکرده‌اند. امروز نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه پیشنهاد داد که کشورهای اروپایی طی چهار سال آتی ۲۰ میلیارد یورو به اوکراین کمک کنند.

پیش از این نیز «داگلاس مک گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سرهنگ بازنشسته آمریکایی گفته بود که ارتش روسیه اکثر خدمه آموزش دیده و با تجربه نیروهای کی یف را نابود کرده است.

«اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعاتی آمریکا نیز گفته که حملات انتقام‌جویانه روسیه به شهر «اودسا» در اوکراین ثابت کرده است که کی‌یف از مقابله با حملات به اهداف نظامی خود عاجز است.

دولت اوکراین از شش ماه پیش مدام از ضد حمله خود علیه اهداف ارتش روسیه برای بازپس‌گیری مناطق از دست داده سخن می‌گوید، اما این ضد حمله به حدی با شکست مواجه شده است که به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، نیروهای اوکراینی در دو هفته اول آغاز ضد حمله، ۲۰ درصد از سلاح‌های تهاجمی خود را از دست دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد44 ساله IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 0
    تقصیر شماست که نشسته ایدبه کامنت بازی___پس وظیفه تک تک شما آمریکا گدایان بیوطن به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان واشنگتون بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکای قوم لوط در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • حاجی از لندن IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
      0 0
      زیاد حرص نخور روسگدا فشارت میوفته
  • عمیر IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    5 0
    شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی !
  • عمیر IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    1 0
    💛💙💛💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💛💙
  • رضا IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    3 2
    پیروز نهایی اوکراین علیه متجاوز زنده باد اوکراین
  • ایران قوی IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    نه بابا این کبریت بی خطره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس