.

به تازگی وزارت دفاع اوکراین لیستی از تجهیزات نظامی مورد نیاز بر اساس سفارش فرماندهان نظامی اوکراینی را تقدیم پنتاگون کرده است که جزئیات منتشر شده در خصوص آن شگفت انگیز به نظر می رسد.

سرویس جهان مشرق _ ششصد و پنجاه و پنج روز از جنگ میان روسیه و اوکراین گذشته است.

تحولات روز ششصد و پنجاهم جنگ اوکراین:

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین/ وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ +نقشه و تصاویر

در حالی که وارد دوره نبرد ایستای زمستانی و کاهش پیشروی های زمینی دوطرف شده ایم، وضعیت در جبهه طرف اوکراینی بغرنج به نظر می رسد؛ کمتر از ۳ هفته دیگر مهلت تصویب بسته حمایتی امریکا از اوکراین در کنگره به پایان خواهد رسید و در شرایطی که هیچ گونه شواهدی از توافق میان دو حزب اصلی امریکا بر سر این موضوع دیده نمی شود نگرانی های زیادی در خصوص آینده کی‌یف بدون حمایت نظامی امریکا وجود دارد.

همچنین اختلافات داخلی رهبران اوکراین به ویژه میان زلنسکی و زالوژنی فرمانده کل ارتش بر سر ناکامی ضد حمله اخیر بالا گرفته و این موضوع بر سر تصمیم گیری در خصوص آینده نبرد نیز اثرات منفی گذاشته است؛ در این میان فرماندهان نظامی اوکراین که هنوز از ادامه یا قطع حمایت های نظامی امریکا نیز اطمینان ندارند خواستار بسته تسلیحاتی عجیبی برای سال آینده میلادی و پیروزی در برابر ارتش روسیه شده اند.

از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا/ وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف +تصاویر


از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا

به گزارش رویترز به تازگی وزارت دفاع اوکراین لیستی از تجهیزات نظامی مورد نیاز بر اساس سفارش فرماندهان نظامی اوکراینی را تقدیم پنتاگون کرده است که جزئیات منتشر شده در خصوص آن شگفت انگیز به نظر می رسد.

در لیست تهیه شده توسط طرف اوکراینی تجهیزات زیر دیده می شود:

_ جنگنده‌های تهاجمی چندمنظوره F-۱۶ و F-۱۸ (این در حالی است که هنوز تکلیف ارسال جنگنده‌های اف۱۶ اروپایی به اوکراین نیز مشخص نشده است)

از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا/ وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف +تصاویر


_ هواپیماهای ترابری سنگین C-۱۳۰ و C-۱۷ (در حالی که در آسمان اوکراین پرواز امن هواپیمای ترابری و نشست و برخواست آن از فرودگاه با توجه به برتری هوایی روسیه امکان پذیر نیست)

_ بالگردهای رزمی AH-۶۴ آپاچی و UH-۶۰ بلک هاوک (که در حضور پدافند هوایی فشرده ارتش روسیه در خط مقدم کارایی چندانی نخواهند داشت)

_ سامانه پدافندی دوربرد ارتفاع بالا THAAD (که مشخص نیست برای مقابله با چه تهدیدی درخواست شده است زیرا روسیه از موشک بالستیک میانبرد استفاده نمی کند)

از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا/ وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف +تصاویر


_ تانک اصلی میدان نبرد M۱A۱ آبرامز (این تانک به تعداد ۳۱ عراده به اوکراین اهدا شده و احتمالا منظور آنها ارسال تعداد بیشتر است)

_ موشک بالستیک تاکتیکی ATACMS (نسخه با برد ۱۶۰ کیلومتر به اوکراین اهدا شده و منظور نسخه دوربرد تر با برد ۳۰۰ کیلومتر است)

_ پهپادهای رزمی MQ-۹ (که از ابتدای حمله ارتش روسیه بارها درخواست ارسال آن از سوی مقامات امریکایی رد شده است)

وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف

با در نظر گرفتن احتمال قطع کمک های نظامی امریکا به اوکراین با پایان ضرب الاجل ماه دسامبر برای تصویب بودجه فدرال امریکا در کنگره، کشورهای اروپایی از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین و پیشروی سریع دوباره ارتش روسیه دچار وحشت شده اند.

به تازگی اولاف شولتز صدراعظم آلمان اعلام کرده در صورت قطع حمایت نظامی امریکا، آلمان و سایر کشورهای اروپایی بایستی تولید سلاح و مهمات برای کی‌یف را افزایش داده و مانع از سقوط مناطق بیشتر و پیروزی نهایی ارتش روسیه در این کشور شوند.

از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا/ وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف +تصاویر


آلمان برای سال ۲۰۲۴ میلادی بسته نظامی ۸ میلیارد دلاری را برای کمک به ارتش اوکراین در نظر گرفته است و به نظر می رسد دولت این کشور در تکاپوی اختصاص دادن مبلغ بیشتری در این زمینه است.

همچنین خبرگزاری رویترز مدعی شده است شرکت تسلیحاتی BAE systems به دنبال افزایش بی سابقه ظرفیت خطوط تولید مهمات توپخانه ای خود در سال آینده میلادی است.

از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا/ وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف +تصاویر


یکی از بزرگترین مشکلات و ضعف‌های ارتش اوکراین در نبرد با روسیه، کمبود مهمات و پایین بودن نرخ آتش روزانه توپخانه این کشور در تقابل با رقیب است؛ بیش از نیمی از توان توپخانه ارتش اوکراین را مهمات کالیبر ۱۵۵ میلی متری غربی تشکیل می دهد که محدودیت تولید ماهانه مهمات در کشورهای غربی موجب شده تا این کشور ناچار به سهمیه بندی شلیک با هویتزرهای غربی تحت خدمت خود باشد.

از F-۱۸ تا هرکولس؛ درخواست‌های عجیب اوکراین از آمریکا/ وحشت کشورهای اروپایی از احتمال قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف +تصاویر


کمپانی BAE systems به عنوان یکی از تامین کنندگان مهمات ۱۵۵ میلی متری برای اوکراین در حال حاضر ماهانه حدود ۱۶ هزار تیر مهمات ۱۵۵ میلی متری تولید می کند؛ بنابر ادعای این شرکت تسلیحاتی قرار است ظرفیت تولید ماهانه آنها به ۱۲۸ هزار گلوله در ماه برسد که تقریبا معادل نیمی از شلیک ماهانه ارتش اوکراین در خطوط نبرد است؛ به ویژه اگر ارسال سلاح و مهمات از سوی ایالات متحده به اوکراین قطع شود، سایر کشورهای اروپایی نیز ناچار به افزایش ظرفیت تولید مهمات و جبران این موضوع خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    18 16
    اگر هم این درخواست های اوکراین تامین بشه با وجود پهپاد رهگیر کرار همگی نابود میشن
    • ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      6 9
      باشه
    • ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 0
      مرگ بر اسراییل
    • ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      1 1
      زلنسکی خواجه ای را ماند که بر الاغی لنگ نشانده و به جنگ پیل سواران رزم آور اعزامش کرده باشند !!!!
  • ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    26 28
    انشاله کشور متجاوز روسیه شکست خواهد خورد با کمک سربازان گمنام امام زمان.
    • ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      11 3
      خداوندا به غافلین ناآگاه ظاهربین که اخبارشون را از دشمنان کوروش و داریوش و تمدن ایران که در یک قلم ده میلیون ایران را به عمد به کشتن دادند عقل عنایت فرما ....
    • ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      9 14
      حکومت بدبخت روسیه مدتها است فلج شده و مرده است. البته نوکران ایرانی پوتین هم در کشور همان می کنند که توده ای های زمان شاه. اسم شان عوض شده است
    • رضا خ ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      5 3
      کشوری که سلاح هسته ایی داره شکست نمیخوره چون خیلی فشاربیاد از سلاح هسته ایی تاکتیکی استفاده میکنه
  • ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    4 2
    صدام تو جنگ با امریکا یه اف 18 سالم بدستش افتاد ....الان لاشه هواپیما دقیقا دست کیا است ....
    • ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      3 0
      دوباره ازش دستش داد باد اورده رو باد میبره
    • ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      یکی دیگش سال 90 و خورده ای افتاد تو خلیج فارس ....میشد با زیردریایی غدیر از زیر آب بوکسلش کرد آورد تو بندر ...
  • ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    12 5
    اوکراین دیگه تموم شد. دنبال چی هستی مرد؟
  • فالکروم ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    7 11
    روسیه کل خاک اوکراین را تصرف خواهد کرد
    • ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      8 4
      روسیه خاک حود ا از،اشغال یهودیان خزری ازاد می کند
  • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    2 3
    صحفه مربوط به یهودیان ایران را در ویکیپدیا دیدید اینها همه جا میرند می گند ای مردم شهرستان ای مردم بازار وکیل و بازار شما یهودی بودید و به زور روحانیت که ما خودمون هم نفوذ کردیم درش مسلمان شدید بعدش مسئله آنوسی ها طرح ولایت و بسیج را ادامه بدید خصوصی سازی به نفع و دانش بنیانی به نفع مردم مسلمان انجام بدید و مردم مسلمان شهرستانها و ..راجع به اتحاد آلیانس هم گفته به هرحال بسیج یک بخش دینی متشرع ولایت مدار انقلابی کارآفرین سیاسی و دانش بنیان و امنیتی ست . همین باشید و خصوصی سازی هاتون به نفع اسرائیل نباشه سازمان خون ایران ....؟؟؟
    • ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 1
      یهودی ها اینقدر منفورند در جامعه ایران که با این کارها تطهیر نمیشن
  • Hamid ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 2
    مردم کشور خودمون عین کشورهای جنگ زده شدن بفکر مردم ایران باشین بفکر چاره اندیشه باشین بفکر نظام باشین ول کنین اوکراین و روسیه رو به داد مسلمین برسین
  • ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    2 2
    روسیه عن قریب شکست خواهد خورد و به دامان بیت رهبری پناه خواهد اورد باشد که بیت مانند گذشته میزبان خوبی برای پوتین و همراهانش باشد.
  • عمیر ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    8 1
    لعنت بر متجاوز بیشرف
  • ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...
  • ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    دنیای موشکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس