واکنش کرملین به انتصاب «سیرسکی» به عنوان فرمانده کل ارتش اوکراین

بعد از آنکه رئیس جمهور اوکراین ژنرال والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش این کشور برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد، کاخ کرملین به این تحول واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز جمعه اعلام کرد کنار گذاشتن ژنرال والری زالوژنی از فرماندهی کل ارتش اوکراین و جانشین کردن سیرسکی به جای او تغییری در روند «عملیات نظامی ویژه» ارتش روسیه در اوکراین ایجاد نخواهد کرد.

رزو پنجشنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ژنرال آلکساندر سیرسکی را به عنوان فرمانده جدید نیروهای مسلح این کشور بعد از اخراج والری زالوژنی منصوب کرد.

یک هفته پیش از این اتفاق زلنسکی در مصاحبه با یک رسانه ایتالیایی گفت به دنبال یک «شروع مجدد» هم در رهبران نظامی و هم در رهبران غیرنظامی در کی‌یف است تا جنگ با روسیه بهتر مدیریت شود.

پسکوف در یک نشست خبری در واکنش به عزل و نصب در منصب فرماندهی ارتش اوکراین گفت: «از نظر ما این‌ها فاکتورهایی نیستند که روند عملیات ویژه را تغییر دهند.»

او خاطر نشان کرد: «روسیه به عملیات خود تا زمانی که به همه اهدافش دست پیدا کند ادامه خواهد داد.»

زلنسکی روز پنجشنبه در یک پیامی که از طریق ویدیو ضبط کرد، گفت: «من ژنرال سیرسکی را به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین منصوب کردم. او با تجربه ترین فرمانده اوکراینی است.»

به گفته زلنسکی، سیرسکی عملکرد شاخصی در سال ۲۰۲۲ در دفاع از شهر کی‌یف و همچنین در حملات به خارکوف در اواخر همان سال از خود نشان داده است.

رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین نیز بعد از اعلام برکنار شدن زالوژنی تاکید کرد اوکراین نیازمند «رویکردهای جدید و استراتژی‌های جدید» برای سال ۲۰۲۴ است چون جنگ در این سال با سال قبل از آن متفاوت است.

به نوشته پایگاه راشاتودی، سیرسکی سوابق چندان خوبی در نبرد از خود به جای نگذاشته و او زمانی در مقام فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین ماموریت دفاع از شهر باخموت را بر عهده داشته و بعدا هم در جریان ضد حمله تابستانی ۲۰۲۳ اوکراین رهبر عملیات برای بازپس گیری این شهر شد اما هر دو ماموریت او به شکست‌های تحقیرآمیز همراه با تلفات چشمگیر برای ارتش اوکراین منجر شدند.

برخی رسانه‌های اخراج زالوژنی را به عنوان تلاشی از سوی زلنسکی برای کنار گذاشتن یک رقیب سیاسی بالقوه خود تفسیر کرده‌اند و پیشتر نیز چند رسانه غربی نوشتند که زالوژنی رقیب زلنسکی در زمینه کسب محبوبیت عمومی شده است.

سیرسکی بر خلاف زالوژنی که زاده غرب اوکراین است یک روس تبار محسوب می‌شود که در منطقه «ولادیمیر» به دنیا آمده است. او که زمانی افسر بخش توپخانه در ارتش شوروی سابق بود زمانی که اوکراین در ۱۹۹۱ از شوروی مستقل شد تصمیم گرفت در اوکراین بماند و وارد رده‌های نظامی کی‌یف شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    1 3
    چه خبر مهمی واقعا!!!!!!
  • Ali IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    4 2
    این کمدین مترسک چطور مردم ونظامیان اوکراین را سر کار گذاشته..
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      1 2
      تو هم پس بعد از اسنپ رفتی سرکار ؟
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 1
      تو هم سرویس بهداشتی های کمپ تیرانا رو شستی الان وقت اسراحتته هزیون میگی؟؟!
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      1 0
      هذیون تو مگویی الی
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    3 0
    افراد متوهم اجتماعی و سیاسی یک کشورو چندین نسل را به فنا میدهند
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    3 0
    جان ناقابلم فدای زلنسکی کبیر نماد شجاعت ایستادگی و وطنپرستی.ایکاش این رئیس جمهور من بود
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 1
      الهی آمین ، فقط یکم عجله کن!!
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 1
      من به احترام گاو کلاه از سر برمیدارم. چرا؟ چون گاو در مقایسه با بعضی از "عمله های غرب" انیشتن ه!!
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 1
    پیش بینی مشرق نیوز درست در آمد که دلقک بالاخره زالوژنی را از ترس محبوبیتش که می تواند رقیب بالقوه دلقک شود,برکنار می کند! اتفاقا اگر برکنارش نمی کرد به نفع دلقک بود زیرا با قطعی بودن شکست اوکراین آنگاه محبوبیت زالوژنی نیز بشدت سقوط می کرد و دلقک با تبحر رسانه ای خود می توانست زالوژنی را به عنوان مقصر شکست معرفی کند اما الان کافیه زالوژنی شروع به انتقاد از دلقک و فسادهای بیشمار مالی اطرافیان و همسر دلقک در بالا کشیدن دلارهای کمکی غرب کند تا سریعا رای بالا را کسب کند! اما احتمالا دلقک فکر اینجا را هم کرده و همانند سریالی که او را به قدرت رساند در اینجا نیز با اسلحه گرم زالوژنی را روانه جهنم خواهد کرد! عاقبت کشورهایی که دلقک ها را انتخاب می کنند یا وابستگی مطلق به یک بلوک قدرت جهانی دارند و یا بدتر از همه خود را ابزار دعواهای جهانی ژئوپلتیکی قرار می دهند همین است. در ایران ما همواره دلقکهایی انتخاب شده که گاه استاد دانشگاه در رشته عمران بوده اند و گاه شش کلاسه و گاه نیز دکترای قلابی معقول و منقول! همزمان همواره نیز خود را درگیر نزاع های ژئوپلتیکی جهانی نظیر دعوای اعراب-اسرائیل و.. کرده ایم و باید گفت خدا به خیر کند
  • ساس IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 1
    نشانه تزریق دوز دوم فروپاشی به فدراسیون روسیه با طعم سیرسکی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس