دوحه پیشنهاد جدید آتش‌بس را به حماس مخابره می‌کند

نخست وزیر قطر می‌گوید که دوحه در حال کار روی انتقال پیشنهاد جدید آتش‌بس به حماس است.

به گزارش مشرق، شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در جریان گفت‌وگو با اندیشکده شورای آتلانتیک، گفت که باتوجه به پیشرفت خوب مذاکرات اخیر تل‌آویو و واشنگتن، دوحه در تلاش است تا پیشنهاد جدید آتش‌بس را به حماس مخابره کند.

هیل مدعی است که مقامات آمریکا، اسراییل، مصر و قطر درباره چهارچوبی برای آتش‌بس موقت جنگ در غزه به توافق رسیده‌اند؛ چهارچوبی که در مرحله اول شامل آزادی اسرای صهیونیستی نزد حماس و همچنین افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود.

شیخ محمد در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی گفت: در تلاش و در واقع امیدواریم تا این پیشنهاد را به اطلاع حماس رسانده و آنها را نسبت به مشارکت مثبت و سازنده در این روند، متقاعد کنیم.

وی همچنین مدعی شد که مذاکرات صورت گرفته در اروپا با حضور ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آی‌ای) و همچنین دیوید بارنیا، رییس سرویس جاسوسی اسراییل(موساد)، «پیشرفت خوبی داشته و بستری برای حرکت روبه‌جلو فراهم کرده است.»

نیویورک‌تایمز هفته گذشته مدعی شد که آمریکا به اسراییل پیشنهاد توقف دست کم دو ماهه عملیات نظامی در غزه را داده است. توافق ماه نوامبر بین حماس و تل‌آویو که به آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیستی نزد حماس منجر شد، وقفه‌ای چند روزه در جنگ را نیز دربرداشت و تمدید آن به آزادی تعداد بیشتری از اسرا انجامید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس