متکی

سخنگوی شورای وحدت خطاب به جبهه اصلاح‌طلبان، گفت: نمایشی خواندن انتخابات مفاهیم خود را دارد و شما با چنین تعبیری توهین به مردم و توهین به نظام می‌کنید و این تعبیر اصلا درست نیست.

به گزارش مشرق، «منوچهر متکی» در واکنش به راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان، با بیان اینکه اگر انتخابات نمایشی بود، شما در این کشور سر کار نمی‌آمدید، گفت: این دوستان ما موقعی که دولت را در دست دارند مخالف نظام و زمانی که در دولت نیستند مخالف دولت می‌شوند و این رویکرد شایسته‌ای نیست و بنده بنابر رفاقتی که با بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب داریم این مطلب را خیلی صادقانه بیان می‌کنم.

وی خطاب به جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: نمایشی بودن یک انتخابات مفاهیم خود را دارد و با چنین تعبیری توهین به مردم و توهین به نظام می‌کنید و این تعبیر اصلا درست نیست. البته شما نسبت به عدم تایید صلاحیت بخشی از نامزدهایتان اعتراض دارید که این راهکار خود را دارد.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه ما باید به یک نهاد رسمی کشور به نام شورای نگهبان که مسئولیت این امر را قانونا و شرعا بر عهده دارد کمک کنیم و پیشنهادات خود را به آنها ارائه بدهیم، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم خلاف قانون اساسی برخورد کنیم، بلکه باید تلاش کنیم که نخست نوع نگاهمان و دوم راهکارهایمان را به هم نزدیک کنیم.

متکی گفت: شورای نگهبان حتما این نگاه کلی را دارد که رد، تایید و عدم احراز داوطلبان براساس منطق باشد و این تلاش خود را هم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر ما بحثی داریم باید با آنها(شورای نگهبان) وارد گفت‌وگو و مذاکره شویم و پیشنهاداتمان را مطرح کنیم، افزود: مقام معظم رهبری حتی برای شورای نگهبان سیاست‌های کلی تعریف کرده‌اند. اینکه رهبری می‌فرمایند انتخابات باید بر اساس سیاست‌های کلی سامان پیدا کند در کار شورای نگهبان هم ملاحظاتی را ارائه داده‌اند. بنابراین همه باید کمک کنیم.

سخنگوی شورای وحدت خطاب به جریان اصلاح طلب، تصریح کرد: مگر فقط اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شده‌اند؟ تعداد زیادی از اصولگرایان هم ردصلاحیت و یا عدم احراز شده‌اند.

متکی گفت: از این رو اگر ما نگاه سازنده‌ای داشته باشیم متوجه خواهیم شد، همین هویت سیاسی که از آن برخورداریم، نشأت گرفته از انقلاب و نظام است؛ نظام به ما هویت داده است بنابراین اگر در رویدادهای حساس همچون انتخابات که نیاز نظام است قهر کنیم، رسالت‌مان را انجام نداده‌ایم.

بیستمین نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران در دوره دوم فعالیت، با حضور اعضای حقوقی (نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب) و اعضای حقیقی این جبهه، یکشنبه (اول بهمن ١٤٠٢) به ریاست «آذر منصوری» برگزار شد.

در این جلسه، بررسی سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال ۱۴۰۲ در دستور کار مجمع عمومی قرار گرفت و اعضا ضمن بیان دیدگاه‌های خود نسبت به متن تهیه‌شده از سوی کمیته راهبردها وارد بحث شدند و در نهایت، جزئیات سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در بخشی از این راهبرد با بیان اینکه هدف اصلاح طلبان از شرکت در انتخابات کمک به حرکت کشور به سوی توسعه و پیشرفت است که تنها از مسیر انتخاباتی رقابتی، منصفانه و مشارکتی تامین می‌شود، آمده است: شرکت و مشارکت در انتخابات یک حق عمومی و شهروندی است و هدف از آن تلاش برای حضور مؤثر در ساختار نظام به منظور اصلاح امور است. طبعاً انتخاباتی می‌تواند هدف اصلاح طلبان را تأمین کند که در چگونگی اداره کشور نقش و تأثیر جدی داشته و نمایشی و حاشیه‌ای نباشد.

«جواد امام» سخنگوی جبهه اصلاحات نیز در صفحه مجازی خود با وام گرفتن از ادبیات عناصر رادیکال و ساختارشکنِ مدعی اصلاح‌طلبی چنین نوشته بود: «با توجه به تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در اول بهمن ۱۴۰۲، طبعاً اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در انتخاباتی تهی از معنا، غیر رقابتی و غیر منصفانه و غیر مؤثر در اداره کشور و سرنوشت شهروندان شرکت کنند. البته این راهبرد به منزله قهر با صندوق و تحریم انتخابات نیست».

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • پریسا متفکر IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 5
    لعنت خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      5 1
      جز لعنت گفتن به این و اون چیز دیگه‌ای بلدی؟؟
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      0 4
      جز فتنه گری لگد به رای مردم زدن 88 تی نوکری امریکای جهانخوار و انگلیس خبیث چه چیزی بلدید ؟؟؟ البته شوهر دادن ایران هسته ای فضایی و سایر امکاناتش را هم خوب بلدید
    • . IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
      1 0
      لعنت خدا بر تو و اربابانت
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 1
      عباس عبدی فروردین 1399 گفته بود که روحانی برای زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند. وارد نکردن واکسن کرونا هم برای زنده کردن برجام خسارت محض بوده. اصلاح طلبان فقط به مردم و کشور لطمه زده اند. اصلاح طلبان آیا حاضرند فوت بیش از 130،000 هموطن ایرانی در دولت روحانی بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا را محکوم کنند؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    6 0
    آره تو این 45 سال کاملا مشخصه نمایشی بوده یا نه
  • ارسلان IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    11 0
    این بنده خدا یادش رفته وسط ماموریت عزلش کردند ، دست از پا دراز تر برگشت توهین اون بود نه این !!!!
  • فرزاد کلبعلی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    54 0
    اتابک با این هیکل گنده چه دل نازکی هم داره! اینهمه شما به ما توهین کردید و تحقیرمان کردید حالا که ما گفتیم تو نمایش تان بازی نمی کنیم به قباتون برخورد؟!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 1
    چند نماینده اصلاح طلب در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس