کد خبر 1565044
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
ازبکستان

کمیته امور دینی ازبکستان اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا وضعیت آزادی مذهبی در این کشور را مثبت ارزیابی کرده است.

به گزارش مشرق، کمیته امور دینی ازبکستان اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا وضعیت آزادی مذهبی در ازبکستان را مثبت ارزیابی کرده و آن را در فهرست کشورهایی که مرتکب نقض جدی آزادی‌های مذهبی شده‌اند، قرار نداده است.

خاطرنشان می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا بر میزان تبعیت کشورهای سراسر جهان با قانون «آزادی مذهبی بین‌المللی» مصوب کنگره در سال ۱۹۹۸ میلادی نظارت می‌کند. کشورهایی که در زمینه آزادی مذهبی تغییرات مثبتی ایجاد نکرده‌اند، در فهرست «کشورهای تحت نظارت ویژه» قرار خواهند گرفت.

کمیته امور دینی ازبکستان تاکید کرد که ازبکستان در سال ۲۰۲۰ میلادی از این فهرست حذف شد. آن همچنین در فهرست سال ۲۰۲۳ میلادی نیز ثبت نشده است.

در گزارش سال ۲۰۲۳ میلادی وزارت امور خارجه آمریکا، میانمار، چین، کوبا، کره شمالی، اریتره، نیکاراگوئه، پاکستان، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان و ترکمنستان به عنوان «کشورهای مورد نگرانی ویژه» رتبه‌بندی شد، زیرا «نقض بسیار جدی آزادی مذهبی را مجاز می‌دانند».

علاوه بر این، الجزایر، آذربایجان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور و ویتنام به دلیل نقض جدی آزادی‌های مذهبی در فهرست «کشورهای تحت نظارت ویژه» قرار گرفتند.

ادعای آزادی مذهبی از سوی غرب در حالی است که این کشورها بارها به مقدسات مسلمانان توهین کرده اند و هر بار با همین مسئله (آزادی بیان) از برخورد با گروههای افراطی غربی امتناع کرده اند در صورتی که اگر یک حرکت غیر اصولی از سوی یک مسلمان رخ دهد رسانه های غربی تبلیغات وسیعی در این زمینه انجام خواهند داد.

رفتارهای وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه که باعث کشته شدن تعداد زیادی از زنان و کودکان بی گناه و با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، دال بر این موضوع دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس